AndroidHealthClinic

Shocking News Dierenrechtenorganisatie publiceert gruwelijk uc-filmpje: kuikens levend vermalen

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik me nou eigenlijk afvraag is wat er daarna met de kuikens gebeurt.

Ik zie het als een paar honderdduizend portentiele kippen die het hongerprobleem kunnen oplossen in grote delen van de wereld waar mensen nauwelijks een fatsoenlijke maaltijd te eten krijgen.

Ik ken niet alle feiten de een rol spelen, maar het lijkt me zo dat de reden dat die kuikens in de maalmachine moeten gewoon puur winstbejag is. De kuikens leggen geen eieren en TE veel kippen op de markt brengen voor consumptie verlaagt de prijs nog meer.
Zijn hanen of misvormde kippen. De hanen laten leven brengt idd te weinig op voor het vlees. Maar dit stond in de tekst/kwam in het filmpje. Tuurlijk is het puur maximaliseren van de winst. Voor hen is een dollarcent nog meer waard dan het leven van zo'n kuiken.

Mensen die hier weer dwaas reageren: het gaat niet over dat men een dier dood (dat gebeurd wel vaker) maar over het feit dat hier gewoon zoveel dieren worden afgemaakt net nadat ze geboren zijn, niet om als voeding te dienen, maar puur om geld te besparen. Hoe onethisch kan je worden?

Ik zie het als een paar honderdduizend portentiele kippen die het hongerprobleem kunnen oplossen in grote delen van de wereld waar mensen nauwelijks een fatsoenlijke maaltijd te eten krijgen.

Ik ken niet alle feiten de een rol spelen, maar het lijkt me zo dat de reden dat die kuikens in de maalmachine moeten gewoon puur winstbejag is. De kuikens leggen geen eieren en TE veel kippen op de markt brengen voor consumptie verlaagt de prijs nog meer.

Denk voor een deel dat de kuikens wel als ééndagskuiken in de vriezer belanden.Voor de kat,die lekker op de vensterbank zit :o.En denk ook bijvoorbeeld aan roofvogels die in de dierentuin leven.
Ik denk niet dat kattenvoer van biologisch vlees wordt gemaakt. Denk dat het ongeveer Mc Donalds kwaliteit is,zo niet ,dan wel erger.En wie weet wat daar allemaal wel niet in zit.

Mensen die hier weer dwaas reageren: het gaat niet over dat men een dier dood (dat gebeurd wel vaker) maar over het feit dat hier gewoon zoveel dieren worden afgemaakt net nadat ze geboren zijn, niet om als voeding te dienen, maar puur om geld te besparen. Hoe onethisch kan je worden?

Denk je dan mss dat ze levend beter af zijn? Zo'n dier een k*t leven laten leiden zonder doel, dat is ethisch ja. Ik vind het een laffe houding om dit af te keuren. Korte pijn is het meest humane. Het dier leeft amper lang genoeg om een benul te hebben, en zo hoort het ook.

nekschot allemaal.

maar als ze die kuikens laten leven worden ze sowieso verwaarloost en dan lijden ze imo nog meer.

Denk je dan mss dat ze levend beter af zijn? Zo'n dier een k*t leven laten leiden zonder doel, dat is ethisch ja. Ik vind het een laffe houding om dit af te keuren. Korte pijn is het meest humane. Het dier leeft amper lang genoeg om een benul te hebben, en zo hoort het ook.

dat kan ook van mensen gezegd worden:D

Wie zegt dat zo'n dier een k*tleven zou moeten hebben? Ik vind het een laffe houding om dit goed te keuren. Alsof er niet over alternatieven nagedacht zou mogen worden. Korte pijn? We zullen jou eens door een vermaler halen.

maar als ze die kuikens laten leven worden ze sowieso verwaarloost en dan lijden ze imo nog meer.
Niks sowieso, er zijn regels m.b.t. het kweken van dieren. Die moeten dan gewoon verzorgd worden zoals elk ander dier. Maar dat kost teveel geld en daarom moeten ze maar door de vermaler, zonder verdoving.

Niks sowieso, er zijn regels m.b.t. het kweken van dieren. Die moeten dan gewoon verzorgt worden zoals elk ander dier. Maar dat kost teveel geld en daarom moeten ze maar door de vermaler, zonder verdoving.

Owja sorry vergeten dat iedereen zich altijd aan de regels houd vooral in de industrie, waar geld verdienen op de eerste plek staat.

Owja sorry vergeten dat iedereen zich altijd aan de regels houd vooral in de industrie, waar geld verdienen op de eerste plek staat.
Je bent ook vergeten dat die zaken streng gecontroleerd worden. De praktijken in dit filmpje zijn bij mijn weten ook niet illegaal, maar het verwaarlozen van dieren zou dat wel zijn.

Je bent ook vergeten dat die zaken streng gecontroleerd worden. De praktijken in dit filmpje zijn bij mijn weten ook niet illegaal, maar het verwaarlozen van dieren zou dat wel zijn.

Dus dan zeggen de regels dat dit minder erg is dan verwaarlozen, want dit mag.

edit/Wacht ff volgens mij uuuh klopt deze zin niet :roflol: hahaha

Aaaaah laat maar ook dit, kan ff geen goeie zinnen meer maken :roflol:
teveel huiswerk gedaan, spoken allemaal computer termen door me hoofd.

Laatst bewerkt:
Wie zegt dat zo'n dier een k*tleven zou moeten hebben? Ik vind het een laffe houding om dit goed te keuren. Alsof er niet over alternatieven nagedacht zou mogen worden. Korte pijn? We zullen jou eens door een vermaler halen.

Ok, denk dan maar na over een alternatief. Goodluck!

Het is hard, maar wat zou jou idee zijn om met die kuikens te doen ipv vermalen?

ga er maar vanuit dat de reden dat ze dit doen geld/winst is

Dit is dus de mensheid, welcome to earth!

Wat ik niet begrijp is hoe die medewerkers ook gewoon die kleine kuikens kunnen pakken alsof het speelgoedjes zijn en hun dood tegemoet gooien, walgelijk gewoon om te weten dat dit je medemens is. Zelfde als de higher ups die dit goedkeuren, ik walg ervan.

genetische manipulatie van 1 generatie kippen zodat deze alleen hennen produceren .

Ja, dan gaat er zeker gajankt worden dat het niet ethisch is. Alsof de discussie mbt genmanipulatie niet gevoerd wordt in wetenschappelijke kringen en daarbuiten. De industrie zal maar wat blij zijn als ze hiervoor carte-blanche krijgt.

Ok, denk dan maar na over een alternatief. Goodluck!
Het kan zeker geen kwaad om erover na te denken.

Ja, dan gaat er zeker gajankt worden dat het niet ethisch is. Alsof de discussie mbt genmanipulatie niet gevoerd wordt in wetenschappelijke kringen en daarbuiten.
Onderzoek naar dit soort dingen gebeurd vaak door bedrijven zelf, maar een vermaler kopen is goedkoper dan een labo met laboranten.

Dit stond een paar jaar geleden al in de krant op de hoofdpagina, vet veel ellende er om heen en uiteindelijk werd besloten dat dit de diervriendelijkste manier was om op zo'n grote schaal kuikens af te maken. Diervriendelijk mag je zelf interpreteren natuurlijk. Als je het zo zielig vindt, eet je toch geen kipfilet en eieren meer? Alsof die beestjes er iets van voelen. :rolleyes:

Zoals hierboven al ergens gezegd werd, het is vast heel pijnlijk maar voordat ze het door hebben zijn ze al dood.
:rolleyes:

Terug
Naar boven