- Waardering
- 3.208
Zijn hanen of misvormde kippen. De hanen laten leven brengt idd te weinig op voor het vlees. Maar dit stond in de tekst/kwam in het filmpje. Tuurlijk is het puur maximaliseren van de winst. Voor hen is een dollarcent nog meer waard dan het leven van zo'n kuiken.Wat ik me nou eigenlijk afvraag is wat er daarna met de kuikens gebeurt.
Ik zie het als een paar honderdduizend portentiele kippen die het hongerprobleem kunnen oplossen in grote delen van de wereld waar mensen nauwelijks een fatsoenlijke maaltijd te eten krijgen.
Ik ken niet alle feiten de een rol spelen, maar het lijkt me zo dat de reden dat die kuikens in de maalmachine moeten gewoon puur winstbejag is. De kuikens leggen geen eieren en TE veel kippen op de markt brengen voor consumptie verlaagt de prijs nog meer.
Mensen die hier weer dwaas reageren: het gaat niet over dat men een dier dood (dat gebeurd wel vaker) maar over het feit dat hier gewoon zoveel dieren worden afgemaakt net nadat ze geboren zijn, niet om als voeding te dienen, maar puur om geld te besparen. Hoe onethisch kan je worden?

.En denk ook bijvoorbeeld aan roofvogels die in de dierentuin leven.
hahaha