- Waardering
- 1.093
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Onderzoek naar dit soort dingen gebeurd vaak door bedrijven zelf, maar een vermaler kopen is goedkoper dan een labo met laboranten.
Bij mensen, niet altijd bij planten en dieren.Vanwaar haal jij dat? Denk jij mss dat het gratis is om, jaar in, jaar uit, 50% teveel eieren te laten uitbroeden? Genmanipulatie is simpelweg bij wet verboden.
Het geslacht beperken tot vrouwelijk in een bepaalde productielijn kan in elk geval weinig onethisch worden bevonden. Zeker als je daarmee de praktijken kan eindigen die nu bestaan.
Voor jou niet, voor anderen wel. Het is mogelijk, maar niet winstgevend genoeg, dus kan je er vragen bij stellen.Voor deze doeleinden is het met gegronde redenen niet toegestaan, maar dat is een andere discussie. De schuld hiervoor bij de producent leggen slaat iig nergens op.
Voor jou niet, voor anderen wel. Het is mogelijk, maar niet winstgevend genoeg, dus kan je er vragen bij stellen.
De meeste mensen hebben niets tegen het slachten en dus doden van dieren als dit is voor het vlees, maar als men dieren op brutale wijze gaat afmaken, omdat ze toevallig niet het geslacht hebben dat jij wilt, en ze dus maar letterlijk 'voor de vuilbak' zijn, dan mag men daar terecht vragen bij stellen als empathisch mens.
Men haalt hier levende wezens door een vermaler zoals men afval verwerkt, maar toch zien sommigen er geen enkel probleem in. Tja dan toon je toch wel aan dat je een ernstig gebrek hebt aan respect voor leven.
En nogmaals alvorens iemand interessant denkt te doen: ik heb niets tegen het jagen op dieren, of het kweken van dieren. Maar hier wordt voor mij een grens overschreden die mensonwaardig is.
Het filmpje ga ik niet eens kijken. Gelukkig eet ik al jaren geen vlees meer. Ik eet ook alleen vrije uitloop eieren. Vis eet ik wel en dat is misschien wel een tikkeltje hypocriet... Ik eet echter wel alleen maar vis die op de veilige lijst staat en duurzaam wordt gevangen. Ik snap het altijd wel als mensen dat een hypocriet standpunt vinden, maarja ik voel nooit zo de behoefte om me te verantwoorden tegenover vreemden ;-).
Ik ben ook niet tegen het eten van vlees eigenlijk, maar wel tegen de manier waarop er in onze wereld mee om wordt gegaan. Als er gewoon gejaagd wordt en de dieren ook een eerlijke kans / goed leven hebben zoals HEEEEEEEEEL lang geleden, dan kan ik daar best mee leven. Zo werkt de natuur. Maar dit soort grootschalige dieronvriendelijke praktijken kan ik echt niet mee leven. Totaal geen respect voor levende wezens....
Ik maak insecten ook nooit onnodig dood, ook geen muggen. Alleen als we bijvoorbeeld een insectenplaag hebben o.i.d. dan 'moet' het wel. Maar anders vang ik alles gewoon in een glas en zet ik het buiten.

. Ik ben juist vrij realistisch. Wat jij doet moet jij weten, wat ik doe moet ik weten. Ik probeer mensen ook nooit van mijn standpunten te overtuigen. Dus de term 'wereldvebeteraar' gaat niet op.Helaas zijn dit taferelen die met allerlei soorten dieren gebeuren die genuttigd worden door de mens.
Tis te erg voor woorden, zal iedereen zeggen, maar laat je daar morgen je kip voor staan?
Wat snap je nu niet? Ze mogen wettelijk gezien niet eens genetisch manipuleren. Dat is de reden dat je de schuld hiervoor niet bij de producent kan leggen. Genetische manipulatie zou net veel goedkoper uitvallen in dit geval. Als het aan zo'n bedrijf ligt deden ze het wss zo. Als jij hiervoor dan nog koppig de schuld op hen wil schuiven, doe dat dan, maar het is tegen windmolens vechten.Voor jou niet, voor anderen wel. Het is mogelijk, maar niet winstgevend genoeg, dus kan je er vragen bij stellen.
Iedereen zeurt nu wel over die kuikens, maar die dierenrechtenorganisaties zijn ook geen lieverdjes hoor.
Euh, wat gemalen wordt geven ze gewoon weer als kippenvoer aan hen die mochten blijven leven hoor.
Denk ik ook.Die molen killt ze btw wel razendsnel, dus veel lijden ze ook niet. Wat wil je dan btw? Een ceremonie en uitvaart voor elk overleden kuikentje? Alsof zo'n beest een idee heeft van een menswaardig bestaan. Zolang ze snel dood gemaakt worden lijden ze nauwelijks.
Ik heb zelf wat opzoekwerk gedaan, en blijkbaar had ik het mis dat Hy-line zich nog niet bezig houdt met manipulatie, ze zijn er nu al volop mee bezig: [Link niet meer beschikbaar]Wat snap je nu niet? Ze mogen wettelijk gezien niet eens genetisch manipuleren. Dat is de reden dat je de schuld hiervoor niet bij de producent kan leggen. Genetische manipulatie zou net veel goedkoper uitvallen in dit geval. Als het aan zo'n bedrijf ligt deden ze het wss zo. Als jij hiervoor dan nog koppig de schuld op hen wil schuiven, doe dat dan, maar het is tegen windmolens vechten.
Vergassen is qua visueel effect minder gruwelijk, maar het verandert natuurlijk niets aan de kern van de zaak die ik al eerder heb proberen uitleggen maar die niet lijkt door te dringen.Het enige wat kan verbeteren is dat de kuikens vergast worden ipv door de meatgrinder. Die molen killt ze btw wel razendsnel, dus veel lijden ze ook niet. Wat wil je dan btw? Een ceremonie en uitvaart voor elk overleden kuikentje? Alsof zo'n beest een idee heeft van een menswaardig bestaan. Zolang ze snel dood gemaakt worden lijden ze nauwelijks.
Zijn hanen of misvormde kippen. De hanen laten leven brengt idd te weinig op voor het vlees. Maar dit stond in de tekst/kwam in het filmpje. Tuurlijk is het puur maximaliseren van de winst. Voor hen is een dollarcent nog meer waard dan het leven van zo'n kuiken.
Mensen die hier weer dwaas reageren: het gaat niet over dat men een dier dood (dat gebeurd wel vaker) maar over het feit dat hier gewoon zoveel dieren worden afgemaakt net nadat ze geboren zijn, niet om als voeding te dienen, maar puur om geld te besparen. Hoe onethisch kan je worden?
of je bespaart je de tijd van zon lange post te maken en leest de vorige suggesties over genetische manipulatie.Grappig dat iedereen altijd maar zeikt over dierenrechten, maar als het erop aankomt koopt iedereen nog steeds de goedkoopste kipfilet die er is.
De reden dat die kuikentjes de maler ingaan is niet om "geld te besparen" het is omdat NIEMAND 20 euro voor een kilo hanenvlees wil betalen, want dat zou het gaan kosten omdat ze heel langzaam groeien, er weinig vlees opzit en ze speciale huisvesting nodig hebben omdat ze anders gaan vechten. Denk je nou echt dat als ze winst konden maken op hanenvlees dat ze dan ook vermalen werden? Natuurlijk niet, dan zouden ze gewoon blijven leven en uiteindelijk toch afgemaakt worden en in de supermarkt liggen als "hanenfilet". Lijkt me goed bb-voer, alleen een tikkie duur.
De hele bioindustrie is onethisch. Als niemand meer vlees zou eten zou deze hele industrie meteen verdwenen zijn en zouden die 30 miljoen kuikentjes niet doodgaan (hoewel ze dan niet eens geboren zouden zijn, maar goed). En ze voelen er echt niks van, het is voorbij in minder dan een seconde. Het is erger hoe bijvoorbeeld varkens en koeien behandeld worden, aangezien die dieren hun hele leven mishandeld worden.
Trouwens, hoe duur zou kuikenvlees zijn? Niet veel lijkt me, want voor de industrie is het niets meer dan een afval product...
Dan ben je niet alleen ethisch bezig (kuikentjes gingen niet voor niets dood) maar ook nog eens financieel beter af.
Of wacht, ik heb een geniaal idee! Kuikentjes verkopen als huisdieren! Wie wil er nou niet zo'n schattig geel dingetje in zn huis? Maar dan krijgen we weer mensen die ze op straat zetten of slaan...
Ik denk dat die maler toch nog het meest ethische is.
Kipfilet heeft hier niets mee te maken, maar het is niet omdat je eieren koopt (goedkoop of niet) dat je daarom geen andere methoden wenst in de industrie. Ik ben niet zo extreem om bepaalde dingen niet meer te eten, maar dat neemt niet weg dat ik een probleem kan hebben met deze gang van zaken.Grappig dat iedereen altijd maar zeikt over dierenrechten, maar als het erop aankomt koopt iedereen nog steeds de goedkoopste kipfilet die er is.
Er zijn nog andere oplossingen denkbaar.De reden dat die kuikentjes de maler ingaan is niet om "geld te besparen" het is omdat NIEMAND 20 euro voor een kilo hanenvlees wil betalen, want dat zou het gaan kosten omdat ze heel langzaam groeien, er weinig vlees opzit en ze speciale huisvesting nodig hebben omdat ze anders gaan vechten. Denk je nou echt dat als ze winst konden maken op hanenvlees dat ze dan ook vermalen werden? Natuurlijk niet, dan zouden ze gewoon blijven leven en uiteindelijk toch afgemaakt worden en in de supermarkt liggen als "hanenfilet". Lijkt me goed bb-voer, alleen een tikkie duur.
Bekijk het filmpje nog maar eens goed, er is wel degelijk meer dan een seconde leed bij de kuikens. Maar het leed is secundair in deze zaak. Het gaat er vooral om hoe het proces in elkaar zit, en dat is aardig onethisch als je er over nadenkt. Overigens pakt men de mishandeling van vee ernstig aan.De hele bioindustrie is onethisch. Als niemand meer vlees zou eten zou deze hele industrie meteen verdwenen zijn en zouden die 30 miljoen kuikentjes niet doodgaan (hoewel ze dan niet eens geboren zouden zijn, maar goed). En ze voelen er echt niks van, het is voorbij in minder dan een seconde. Het is erger hoe bijvoorbeeld varkens en koeien behandeld worden, aangezien die dieren hun hele leven mishandeld worden.
Er zijn wellicht verschillende oplossingen denkbaar, en die zijn allen vele malen ethischer dan wat er nu gebeurd.Trouwens, hoe duur zou kuikenvlees zijn? Niet veel lijkt me, want voor de industrie is het niets meer dan een afval product...
Dan ben je niet alleen ethisch bezig (kuikentjes gingen niet voor niets dood) maar ook nog eens financieel beter af.
Of wacht, ik heb een geniaal idee! Kuikentjes verkopen als huisdieren! Wie wil er nou niet zo'n schattig geel dingetje in zn huis? Maar dan krijgen we weer mensen die ze op straat zetten of slaan...
Ik denk dat die maler toch nog het meest ethische is.