XXL Nutrition

Shocking News Dierenrechtenorganisatie publiceert gruwelijk uc-filmpje: kuikens levend vermalen

ethisch is gewoon onethisch met 2 letters minder...

erg triest filmpje :mad: schandalig hoe er wordt omgegaan met de achtergebleven kuikens. ik zal dat wijf eens flink waterboarden en verhongeren totdat ze een ons weegt.

overigens ben ik niet tegen het slachten van dieren, zolang ze er maar niks van voelen. ziek dat die snavels voor een gedeelte eraf worden gehaald :( van zo'n molen vernemen ze vast niet zoveel, waarschijnlijk de snelste manier.

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
Dit is de normale gang van zaken, maat van mij heeft ook gewerkt bij zo'n situatie, daar werden de kuikentjes ook in een huge-ass papierversnipperaar idee gedumpt. Heb al wat zieke verhalen gehoord wat ze daar mee hebben gemaakt (was er eentje wiens vleugeltjes en pootjes eraf lagen, die nog leefde, of werknemers die gaan ****en met kuikentjes omdat ze toch dood moeten)..

:shoot::shoot::shoot:

Ze moeten toch doodgedaan worden.

Op deze manier sla je een stap over.

Minder tijd verlies - meer opbrengsten.

Dit is de normale gang van zaken, maat van mij heeft ook gewerkt bij zo'n situatie, daar werden de kuikentjes ook in een huge-ass papierversnipperaar idee gedumpt. Heb al wat zieke verhalen gehoord wat ze daar mee hebben gemaakt (was er eentje wiens vleugeltjes en pootjes eraf lagen, die nog leefde, of werknemers die gaan ****en met kuikentjes omdat ze toch dood moeten)..

:(

Het is idd onetisch. Maar de manier hoe men kippen kweekt is eig ook onetisch en respectloos tegenover het leven..

# Batterijkippen: In een legbatterij zitten 18 kippen per m2. Nederland (2005) heeft 14.5 miljoen batterijkippen. De dieren kunnen niet naar buiten, de snavels worden geknipt of gebrand en er zijn geen legnesten, zitstokken of stofbaden.
# Vleeskippen: Vleeskippen zijn kuikens van ongeveer 6 weken oud. In deze 6 weken groeien ze tot een gewicht van zo'n 2,5 kilo. De kuikens worden gehouden in grote schuren waar 16 tot 24 dieren per m2 zitten. De kuikens kunnen niet naar buiten en de schuren hebben geen ramen. Omdat slapende dieren niet groeien, worden de kuikens 23 uur per dag wakker gehouden.

Toch ben ik voorstander van die mannelijke kuikens te kweken en desnoods de prijzen van het gevogelte op te slaan, want dan hebben ze net als de kippen een doel en zijn ze tenminste niet voor niets geboren. De vraag is alleen of het het waard is om kuikens 23u per dag wakker te houden en met 24 op 1m* te steken., met als doel opgegeten te worden tegen duurdere prijzen, en ze mss toch niet beter meteen kunnen afgeslacht worden. Ik vind van wel, omdat er een verschil is tussen doden om te doden, of doden om op te eten. Een dier doden omdat het nutteloos is, zou imo dan moeten verboden worden.

matrix26.jpg

bah,mensen zijn toch rare wezens!
Aan de andere kant i like chicken!

of je bespaart je de tijd van zon lange post te maken en leest de vorige suggesties over genetische manipulatie.

Genetische manipulatie mag niet van het CDA. Dat is voor God spelen en dat is vele malen erger dan de marteling en moord waar de Christenen zich dagelijks mee bezig houden. Dieren zijn immers geschapen voor de mens.

Terug
Naar boven