XXL Nutrition

dit is zo lekker dat je denkt dat het een cheatmeal is!

kingnbajam

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
neem een groene peper, snij het in stukjes, doe het in een pan... giet er net genoeg water overheen zodat het bedekt wordt en laat het een paar minuten koken...

Doe er vervolgens 1/4 paprika in blokjes gesneden bij... en een theelepel (of meer) sambal... laat het zachtjes doorkoken...

Snij vervolgens 100 gram kipfilet in kleine blokjes en doe het erbij... laat het zachtjes doorkoken...

Pak een blikje tonijn op waterbasis, laat het uitlekken en doe het in een kom...

Doe hier vervolgens de kip en de rest bij, voeg een eetlepel mayonaise + zwarte peper toe...

Dit is zo machtig lekker........... :D

miss beter om in recepten forum te plaatsen

• Topic Starter Topic Starter
ik kon die sectie niet vinden, maar zie het zojuist hierboven staan! :D Misschien kan een mod het even verplaatsen....

Groene peper, check
Rode paprika, check
Kipfilet heb ik ook maar dat is ingevroren..
Tonijn, check.
Sambal, check.. zal echter de hoeveelheid niet zo groot nemen, maar eerst de smaak zonder controleren, die groene ingelegde peper is al aardig pittig.

Aha, ik weet wat ik om 1800 uur ga eten ;).

O ja.. ik kan er ook nog op olie ingelegde tomaatjes bij doen.. dan kan ik het daar al in bakken..

:thumb:

Espi

Ben stout geweest.. en heb te lang gewacht met eten, ligt nu pas in de pan! Mja at ook pas om 16 uur ipv 15 uur mijn aardbeienkwark op (heerlijk die verse aardbeienpuree, zelfs met steeltje en al).

Aanvullingen: niet 1 maar 4 ingelegde groene pepers, gooide er tomaten en rode paprika (Turks) op olie bij evenals een flinke dot gepureerde knoflook (is ook al in potjes bij de toko te koop) en heb ook in de hakmolen (hulpstuk van staafmixer) een courgette, 2 kleine sjalotjes (veel smaak voor weinig KH) en een groene paprika in kleine stukken vermalen..
Sambal was niet nodig.
En toen een dubbelblik tonijn er overheen gekieperd.. o ja, nog even wat zout er over.. (Jozo vitaal met extra KCl en MgCl2).

Mmmm , het was verrukkelijk, zelfs zonder extra zout (was het vergeten).. maar heb maar de helft op (had vandaag niet zoveel honger), morgen zal het na extra ingetrokken zijn extra lekker smaken.

Espi

Laatst bewerkt:
Inderdaad, net het restant opgegeten met 1 hardgekookt eitje erbij (was ongeveer 1/3e van totaal).
Zelden heb ik zo'n last gehad van watertanden voor ik mijn tanden in een tonijnhapje gezet heb.. oeps, ik moet de lijnzaadolie & levertraan nog innemen, gelukkig nog niet alles op..

Espi

zo aan de reacties te zien is t erg lekker...weet je ook zo 1,2,3 de voedingswaarden?

Groene peper,

Rode paprika,
paprika (rood) 100 gr 48 2.0 10.0 0.0

Kipfilet
kippenfilet 100 gr 111 21.0 0.0 3.0

Tonijn (mijne is 140 gram uitlek)
tonijn, 140 gr 131 31.5 0.0 1

sambal (mijne is manis)
sambal oelek 100 gr 20 3.0 2.0 0.0

ff voor de duidelijkheid uiteraard, maar lekker veel eiwitten..klinkt erg lekker. morgen ff de benodigdheden halen...heeeerlijk.

thnx King:thumb:

• Topic Starter Topic Starter
no prob... :)

Mijn sambal bevat vrijwel geen KH en 0.0 aan suikers... dus een theelepeltje kan absoluut geen kwaad.

Bovendien hoef je ook niet veel van de paprika te nemen, het is meer voor de smaak... dus 1/4 paprika is geen probleem voor je KH inname... je kunt ook groene paprika nemen, heeft nog minder KH per 100gram....

Gewoon de eerste keer alles wegen + waarden uitrekenen... (ik weeg zelfs mijn mayonaise, doe een lege eetlepel op de weegschaal en doe er daarna mayo op :) ) dan weet je voor de volgende keren dat je het maakt wat je precies binnenkrijgt.

Ouders zijn niet thuis... :D

Ik ga het maar eens proberen, als ik over een uur niets van me laat horen ben ik waarschijnlijk bezweken aan een voedselververgiftiging.. :eek:

heb t zelf gebakken in pam...ook goed te doen. had er uien, paprika en champigons bij gedaan,

Zojuist gegeten, was wel goed te doen, alleen ben ik een beetje uitgekeken op kip denk ik :rolleyes:.
Volgende keer wacht ik wel gewoon tot mijn moeder thuis is want de afwas was veel werk :P.

Terug
Naar boven