MuscleMeat

Doodstraf voor Somaliërs die te weinig bidden

Het gaat over de fundamentele uitwassen van de islam, zoals ook in Iran.
Zoals ook binnen het christendom er extreme gelovigen zijn die bijv, alle homo's dood willen maken zo zijn er ook takken van de islam die er hun eigen regels op na houden (verkeerd interpreteren)

Inderdaad, alles gaat om interpretatie maar zelf met de beste wil van de wereld kan j e in de koran een basis vinden voor het onthoofden van iemand die geen 5 keer bidt!

Het is zo makkelijk om het op verkeerde interpretatie te gooien. Als er ruimte is voor zo'n debiele interpretatie, dan mankeert er wat aan dat geloof. Het is gewoonweg stupide dat dit allemaal bestaat. Dat mensen, met name moslims, zo dom dom dom dom kunnen zijn, stelletje schapen.

Het is zo makkelijk om het op verkeerde interpretatie te gooien. Als er ruimte is voor zo'n debiele interpretatie, dan mankeert er wat aan dat geloof. Het is gewoonweg stupide dat dit allemaal bestaat. Dat mensen, met name moslims, zo dom dom dom dom kunnen zijn, stelletje schapen.

dat is ook weer je reinste onzin.
De christenen konden de bijbel ook mooi interpreteren toen ze de kruistochten starten.
Eender wat kan je slecht interpreteren als je wil. Eender welke tekst; Dat zegt niks over de tekst zelf maar mer over diegene die interpreteert!
nergens in de koran kan je een basis vinden voor het onthoofden van iemand die niet 5 keren bid.

Jullie blijven maar schreeuwen zonder kennis van zaken.
Ik krijg zo de indruk dat elk nieuwsberichtje waar het woord islam valt hier op DBB gepost wordt om dan te kunnen islambashen. Dat de logica en gebrek aan kennis omtrent de topic verdwijnt doet er niet toe. Laten we allen maar lekker islamofobisch "islambashen". das hier toch zo lekker populair.
Argumenten en feiten zijn niet belangrijk, nietwaar?!

Ik zeg ook met name moslims, omdat het imo voor ieder debiel verzinsel is waarin men gelooft. Het chistendom is deze tijd veel minder een probleem. Musclebear slacht ook geen mensen af in naam der orbs.

Ik zeg ook met name moslims, omdat het imo voor ieder debiel verzinsel is waarin men gelooft. Het chistendom is deze tijd veel minder een probleem. Musclebear slacht ook geen mensen af in naam der orbs.
:')

Ach ja het zijn weer n*gers hé, die zijn ook te dom om te helpen donderen. En dan nog eens moslims ook, dubbel zo erg.

En nu maar wachten tot één of andere josti dit bericht serieus neemt. :o

ja dikke BS dus jij bent toch zo'n wetenschapper, onderbouw jij geloof dan maar wetenschappelijk.

Geloof is achterlijk net zoals de mensen die geloven, het enige waar je in moet geloven is jezelf, geloven komt niet vanuit een boek oid maar vanuit jezelf dus.

Als iedereen dat nu eens begreep................

stelletje noobs zijn het

Wie heeft gezegd dat hij gelooft?

dat is ook weer je reinste onzin.
De christenen konden de bijbel ook mooi interpreteren toen ze de kruistochten starten.
Eender wat kan je slecht interpreteren als je wil. Eender welke tekst; Dat zegt niks over de tekst zelf maar mer over diegene die interpreteert!
nergens in de koran kan je een basis vinden voor het onthoofden van iemand die niet 5 keren bid.

Jullie blijven maar schreeuwen zonder kennis van zaken.
Ik krijg zo de indruk dat elk nieuwsberichtje waar het woord islam valt hier op DBB gepost wordt om dan te kunnen islambashen. Dat de logica en gebrek aan kennis omtrent de topic verdwijnt doet er niet toe. Laten we allen maar lekker islamofobisch "islambashen". das hier toch zo lekker populair.
Argumenten en feiten zijn niet belangrijk, nietwaar?!

Idd christendom zat ook fout, bijbel is ook toepasbaar voor foute interpretaties. Maar zoals D. al aangaf zijn daar op het moment geen gevaarlijke extremistische takken van. Dat op dit moment de islam (voornamelijk door vooroordelen) een verkeerde naam heeft gekregen komt omdat er momenteel enkel terroristische organisaties actief zijn die in de naam van allah aanslagen plegen.

Mjah vind je het gek dat er een paar idioten aan de macht komen uit een geloof die bijna 1,2 miljard mensen als aanhangers heeft

Zolang mensen blijven geloven in gelijktijdheid van de ontwikkeling van culturen zal iedere anderssoortige cultuur dan de Westerse worden afgedaan als een achterlijke cultuur.

Daarmee niet zeggend dat dit voorval niet achterlijk is, maar nog niet zo lang geleden werden er in de USA nog n*gers regelmatig gelynched en iets langer geleden fikten wij ongelovigen af op de brandstapel. Ja dat is het verleden, maar het is een illusie om te denken dat iedere bevolking dezelfde verlichte fase heeft doorgemaakt als wij die hebben.

ongelooflijk toch? Als er een gekke vrouw met een zwaard op straat mensen omhakt en zegt dat jezus haar dat heeft opgedragen, gaat men dan de bijbel beschuldigen? Neen, omdat dat gedrag geen enkele basis heeft in de bIjbel.
Hetzelfde geldt voor die gekken in Somalie.

Ik bemoei me er niet mee! :D

Je kan wel zeggen dat die mensen de islam verkeerd interpreteren Thinkalot, toch zijn ze diepgelovig en staan ze niet alleen in hun interpretatie. Wie ben jij om te bepalen wat de juiste interpretatie is? Er staan genoeg oproepen tot geweld in de koran, net als in de bijbel overigens.

Net zoals het christendom in de middeleeuwen (en nu nog) voor veel leed heeft gezorgd, doet de islam dat nu ook. Foute interpretatie of niet, die mensen geloven heilig dat wat zij doen in de naam van Allah is. Daarmee wil ik niet zeggen dat de islam slecht is, hooguit dat het islamitische geloof tot slechte dingen kán leiden.

ongelooflijk toch? Als er een gekke vrouw met een zwaard op straat mensen omhakt en zegt dat jezus haar dat heeft opgedragen, gaat men dan de bijbel beschuldigen? Neen, omdat dat gedrag geen enkele basis heeft in de bIjbel.
Hetzelfde geldt voor die gekken in Somalie.

dat is zeker waar, maar het betreft hier een alsmaar groeiende groep wat me toch wel verontrustend lijkt.

. Daarmee wil ik niet zeggen dat de islam slecht is, hooguit dat het islamitische geloof tot slechte dingen kán leiden.

Alles kan tot slechte dingen leiden. Dat is maar een vage uitdrukking.

je spreekt over oproepen tot geweld.
Ook dat werd reeds besproken op dbb. hoe komt het toch dat iedere keer weer elk punt in iedere topic opnieuw moet besprokne worden. Heeft men hier geen geheugen. Ik wil best daar nog eens op ingaan. Toon me eens die versen in de koran waar men oproept tot geweld.

het probleem is dat wij daar nooit niks van horen maar elke dag sterven er wel voor en door die koran mannekes

en elke dag sterven er mannekes door het imperialisme van de VS.

Door de koran? Leg me dat maar eens uit; er werd reeds gezegd dat er radicalen zijn die zich beroepen op de religie zonder dat dit iets met religie te maken heeft. Als een priester tegen een kind die hij misbruikt egt at hij zo de liefde van de Heer verspreidt, is dat dan de schuld van de Bijbel? Neen;

Radicalisme en extremisme vindt zijn voedingsbodem in armoede en onrechtvaardigheid. In sommige culturen zullen de extremisten de Bijbrel misbruiken, in andere de Koran. Daar kan je het Boek niet verantwoordelijk voor stellen.

en elke dag sterven er mannekes door het imperialisme van de VS.

Door de koran? Leg me dat maar eens uit; er werd reeds gezegd dat er radicalen zijn die zich beroepen op de religie zonder dat dit iets met religie te maken heeft. Als een priester tegen een kind die hij misbruikt egt at hij zo de liefde van de Heer verspreidt, is dat dan de schuld van de Bijbel? Neen;

Radicalisme en extremisme vindt zijn voedingsbodem in armoede en onrechtvaardigheid. In sommige culturen zullen de extremisten de Bijbrel misbruiken, in andere de Koran. Daar kan je het Boek niet verantwoordelijk voor stellen.

Radicalisme vindt zijn oorsprong in religie beste man. De 11 september terroristen waren alles behalve arm. ;)

Je kan blijven roepen dat moslim terrorisme niets met de islam te maken heeft, maar die mensen hebben gewoon een andere interpretatie van dat sprookjesboek dan jij. Nogal arrogant van je om te beweren dat jij het boek goed interpreteert en zij niet. Zelfs in Nederland zijn er Imams die oproepen tot geweld in hun preken. Het is misschien een minderheid, maar je maakt je er wel erg makkelijk vanaf door de zeggen dat het niets met de islam van doen heeft.

Radicalisme vindt zijn oorsprong in religie beste man. De 11 september terroristen waren alles behalve arm. ;)

Je kan blijven roepen dat moslim terrorisme niets met de islam te maken heeft, maar die mensen hebben gewoon een andere interpretatie van dat sprookjesboek dan jij. Nogal arrogant van je om te beweren dat jij het boek goed interpreteert en zij niet. Zelfs in Nederland zijn er Imams die oproepen tot geweld in hun preken. Het is misschien een minderheid, maar je maakt je er wel erg makkelijk vanaf door de zeggen dat het niets met de islam van doen heeft.

Jeetje man? Altijd dezelfde onzin die men moet tegenspreken he.
radicalisme vindt zijn oorsprong niet in religie; In maatschappijen die geen armoede kennen en geen externe vijand hebben, zal er geen radicalisme ontstaan; Tevens zijn er genoeg radicale bewegingen die zich stoelen op andere redenen dan religieuze. Bijvoorbeeld de nazi's.

ik herhaal: moslimterroristen zeggen dat ze dit doen om religieuse redenen die ze vinden in de Koran. 1 miljard moslims vinden die redenen niet terug in de Koran. Omdat een groep dat wel doet ga je dus de islam en de koran er van beschuldigen de oorzaak te zijn?

Ga je zeggen dat het christendom en de Bijbel de schuldige zijn als een priester een kind verkracht?
Waarom weeg je met twee maten en gewichten?

Terug
Naar boven