AndroidHealthClinic

Doom3

WiD zei:
Denk je dat de ATi 9800 Xt niet voldoende is voor de 3D?Kan Farcry er vlot mee spelen.

Zeker wel hoor.

Alleen is Doom3 geoptimaliseerd voor de laatste generatie (NV30/NV35) NVidia kaarten. :mad:

Hot Hardware heeft Anand's artikel over de prestaties van de GeForce FX 5900 Ultra in, onder andere, Doom III goed gelezen en vroeg zich af hoe het kon dat de FX 5900 Ultra zo'n ruime voorsprong nam op ATi's 9700- en 9800-kaarten. Niet alleen de FX 5900 Ultra, maar alle kaarten gebaseerd op nVidia's NV30- en NV35-chips haalden in Doom III significant hogere scores dan de concurrentie. Daarom werd Brian Burke, Senior PR Manager van nVidia, een aantal vragen gesteld. Het antwoord van nVidia is kort maar krachtig: Doom III maakt gebruik van de mogelijkheden van nVidia's UltraShadow-technologie. UltraShadow is een nieuwe technologie die door zowel hardware- als software-optimalisaties in de NV30- en NV35-architectuur prestatiewinst oplevert in scenes waarin veel met licht en schaduw gewerkt wordt.

Dankzij UltraShadow wordt een overbodig deel van de schaduw, dat normaal ook gerenderd wordt, nu niet langer gerenderd, waardoor de prestaties volgens nVidia met maximaal dertig procent kunnen toenemen. Aangezien het een propriëtaire technologie betreft, kan ATi de technologie niet zo maar toepassen en, naar nu blijkt zal dat in spellen die UltraShadow ondersteunen flink schelen. Bovendien is nVidia bezig de technologie te laten opnemen in DirectX en zal de Doom III-engine naar verwachting veel gebruikt gaan worden in andere spellen. Het lijkt er dan ook op dat UltraShadow een belangrijke troef in handen van nVidia zal zijn.

http://www.tweakers.net/nieuws/27340

Blegh, en ik heb helemaal geen zin om weer een nieuwe monster-pc aan te moeten schaffen.
Hopen dan maar dat ik het in redelijke kwaliteit kan gaan draaien op mijn 2 GHz athlonnetje.

Hehehe vroeger schafte je nieuwe spelletjes aan voor je nieuwe pc, tegenwoordig schaf je nieuwe pc's aan voor je nieuwe spelletje

nou mijn 9700 pro @ wc kan echt wel mee hoor ;)

Man-Mountain zei:
Hehehe vroeger schafte je nieuwe spelletjes aan voor je nieuwe pc, tegenwoordig schaf je nieuwe pc's aan voor je nieuwe spelletje

+2 scherp

Maar wat is er nou leuker dan weer een nieuwe pc samenstellen?

Het grappige is dat ik elk onderdeel los bestel, en ik vergelijk de prijzen dan via de Tweakers.net pricewatch. Dus vaak kom je dan voor elk onderdeel bij een aparte winkel terecht. Zo bespaar ik dan al snel 30,- euro.

En dan ga ik dus op een vrije zaterdag half Nederland door om al die onderdelen op te gaan halen en verbruik ik daarbij voor dik 50 euro aan bezine! :D

MrJ zei:
+2 scherp

Maar wat is er nou leuker dan weer een nieuwe pc samenstellen?

Het grappige is dat ik elk onderdeel los bestel, en ik vergelijk de prijzen dan via de Tweakers.net pricewatch. Dus vaak kom je dan voor elk onderdeel bij een aparte winkel terecht. Zo bespaar ik dan al snel 30,- euro.

En dan ga ik dus op een vrije zaterdag half Nederland door om al die onderdelen op te gaan halen en verbruik ik daarbij voor dik 50 euro aan bezine! :D

Doe ik ook en ik heb deze 2 maanden geleden gemaakt.Ik heb toch heel wat € uitgespaart.:thumbs:
P4,3.2GHz(800MGz fsb)
1024mb DDr
MB asus p4p800
ATi 9800xt

Laatst bewerkt:
Ik ga m'n pc niet upgraden :| 1500+ met GF3 is goed genoeg. Game toch nooit meer. Alleen nog een 200gb schijf erbij. Ruimte kan nooit kwaad.

Nog mensen hier die de E3 leak van vorig jaar (geloof ik) hebben gedownload en gespeeld?
Je kon m iig dowloaden met kazaa.
Op mijn pc : AMD XP 2600+
512 mb ddr ram
Radeon 9600 Pro 256 mb

Haalde ik toch rond de 32 fps bij een resolutie van 800x600
Maar ik ga er vanuit dat doordat het zo'n oude versie is, de engine nog bijgeschaafd zal worden, zodat ik m toch minstens in 1024x768 kan spelen. :)

Die uitgelekte Alpha (nog niet eens Beta dus) is 2 jaar oud.

In de tussentijd zullen ze echt wel de performance een goede boost hebben geven.

Aan de computer geeks hier ;) , denken jullie dat je met een athlon 2600, 512 intern, geforce fx 5200 256 mb doom3 kan draaien?? Of moet ik het bij Pacman laten?

have fun with pacman ;)

Lol. een GF FX 5200 is zo waardeloos als iets. K*tkaart :)

Idd... kon je net zo goed een GF MX440/480 inzetten :P

oke, bedankt voor jullie lieve reacties mensen.

Lijkt me een leuk spelletje. Zelfde voor Half-life 2; lijkt me trouwens nog leuker zelfs. Maar het zal echt niet lukken met me pctje. AMD 1300 GHz underclocked op 1000Ghz, 256 mb DDR, geforce 3. Ooit was het gewoon cutting edge... :'( Nieuwe zit er ook niet in tenzij mijn ouders in eens in een heel gulle bui zijn.

MX kaarten zuigen

Ik heb gehoord dat Half-life 2 echt helemaal de bomb gaat worden. Naja, met onze athlon2400+ kan ik al die shizzle toch niet draaien...

Ben nu ff een demo van far cry aan't installeren. Lijkt me ook wel tof. Is r eigenlijk nog geen demo van doom3 uit?

euhm Rob

iedereen kan HL2 draaie , ze hebben het zo speciaal gemaakt dat mensen met zelfs een P3 het kunne draaien!

dus have fun :P

Ik wil een Prometia Mach II halen :D

Terug
Naar boven