Fitness Seller

Doom3

Justifire zei:
Meen je dat nou?
Staat dat los van je aperture size in je bios?
Goh :o
Als je het draadje op GOT had gevolgd had je kunnen zien dat het voor je framerate niks uitmaakt.
Ben al langer bekend met dit fenomeen, bij elk ID spel kan je je hunk_meg cache size aanpassen.
Mijn ervaring: je hebt er niks aan
Vergelijk het maar met Tribulus :D
Verder even goede vrienden hoor ;)

:rolleyes:

Het maakte geen **** uit voor je FPS, maar wel voor het overgaan naar andere ruimtes ed.

Als je draadjes op andere fora had gevolgd had je kunnen lezen dat voor een groot deel van de gamers deze tweaks wel degelijk impact hadden. En vergeet dan die ****ing FPS in de timedemo, maar check de SP Campaign.

Verder tweaks:

Problem
Stutters when opening doors, or turning corners into larger rooms.

Reason
This is due to Texture-Thrashing. This occurs when the textures that are cached in the game, don't fully fit into video memory and they are temporarily stored in your system ram until they are needed "on screen". When entering that new area, your system frantically gathers those textures from System Memory and shoved it through your AGP bus into your Video Memory.

Solutions
1) If you are using an ATI video card, download the latest betas 4.9 with optimized OPENGL for DOOM 3: DOWNLOAD HERE!!

2) In your DOOM3/BASE folder open DOOMCONFIG.CFG using notepad, find "seta image_cacheMegs" and change the number value to roughly 1/4 of your available ram (512 = 128, or 1GB = 256); you must also set “seta image_useCache” to “1”. Also “seta image_CacheMinK” needs to be set higher than the default, or the game will crash on start. I recommend a value of “20480” is a good starting value, but you can definitely go higher. This does not raise your max frame rate at all, but this will smooth out the transition phase when doors are opened or when entering a NEW area that needs to cache more textures. Through many reports this has helped a lot of people run much more smoothly on their machines.

3) Check your video card settings and make sure AA is off and other performance effecting settings are off.

4) Turn on Triple Buffering and VSync.

5) Turn down the detail one level or lower the resolution by one level.

6) Make sure your Sideband-Addressing is enabled in the Bios.

7) Make sure you are running at max AGP speed (4x, 8x, ect.).

8) Make sure you have your latest GART drivers installed. For VIA and nVidia Chipsets.

9) If you can and have no other issues, you can slightly overclock your RAM on your video card (unsupported use with caution you could fry your card)

http://www.forumplanet.com/planetdoom/topic.asp?fid=5733&tid=1439944

PS: Ati Catalyst 4.9 drivers (OpenGL boost) zijn nu beta. Zeker voor de x800 series zullen deze een goede boost geven. Ik wacht zelf iig op de Omega versie hiervan. Dat zal nog wel fftjes duren, want eerst dienen de 4.8 nog uit te komen.

Helaas schijn je dan echter geen MP servers te kunnen benaderen. :(

Laat me horen wat je bevindingen zijn, ik kan dit pas vanavond testen namelijk.

waar haal ik die beta ati drivers ? wat is het verschil tss omega en catalyst ???

Ik ben Doom3 nu aan het downloaden, lijkt me wel een cool spel.

SideShow zei:
waar haal ik die beta ati drivers ? wat is het verschil tss omega en catalyst ???

Omega drivers zijn de standaard officiele Ati Catalyst (en ook de NVidia) drivers maar dan door een hobbyist aangepast.

Deze aanpassingen zorgen voor een zeer goede performance boost omdat er heel veel tweaks inzitten zoals FastWrites = off, een OC tool, etc. etc.

http://www.omegadrivers.net

MrJ zei:
Omega drivers zijn de standaard officiele Ati Catalyst (en ook de NVidia) drivers maar dan door een hobbyist aangepast.

Deze aanpassingen zorgen voor een zeer goede performance boost omdat er heel veel tweaks inzitten zoals FastWrites = off, een OC tool, etc. etc.

http://www.omegadrivers.net
Omega drivers zijn er vooral voor de goede kwaliteit.
Scoren meestal wat minder 3dmarks dan officiele catalyst drivers maar graphics zijn wel mooier.
Is dus maar net wat je wilt, hoge fps of mooie graphics.
Niet dat er nou zon erg groot verschil tussen zit maar toch...
Voor doom moet je dus ff de catalyst 4.9 van www.ati.com downloaden, hier is nog geen omega driver voor.

MRJ klopt idd dat je dan geen mp meer kan spelen, maar aangezien iedereen nu nog een kopie heeft maakt dat igg ook niet uit.
En MP lijkt me toch niet geweldig, nog geen tijd gehad om het te proberen igg.
En anders speel je eerst het spel uit, en dan instaleer je hem later nog eens opnieuw voor het MP gedeelte.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

damn en ik MOET omega drivers draaien, heb nl een 9800se die mbv de omega naar pro wordt gezet
met standaard drivers heb ik natuurlijk bagger-fps.

EN wat is de sound support slecht zeg.

Nog een idee voor dat unraren van die pk4 files.
Instaleer gewoon doom 2 keer op je pc of kopieer de instalatiemappen.
Nu pak je dus bij de ene versie alle pk4 bestandjes uit en de andere versie laat je origineel.
Maak een snelkoppeling naar de .exe(in doom map) en noem die Doom SP
Originele versie laat je lekker zo.
Kan je dus snel schakelen tussen MP en SP

Justifire zei:
Omega drivers zijn er vooral voor de goede kwaliteit.
Scoren meestal wat minder 3dmarks dan officiele catalyst drivers maar graphics zijn wel mooier.
Is dus maar net wat je wilt, hoge fps of mooie graphics.
Niet dat er nou zon erg groot verschil tussen zit maar toch...
Voor doom moet je dus ff de catalyst 4.9 van www.ati.com downloaden, hier is nog geen omega driver voor.

MRJ klopt idd dat je dan geen mp meer kan spelen, maar aangezien iedereen nu nog een kopie heeft maakt dat igg ook niet uit.
En MP lijkt me toch niet geweldig, nog geen tijd gehad om het te proberen igg.
En anders speel je eerst het spel uit, en dan instaleer je hem later nog eens opnieuw voor het MP gedeelte.

Catalyst 4.9 is nog beta hoor. :)

En m'n 3dmark2k3 ging met bijna 300 punten omhoog toen ik gisteren van de 4.7 catalyst naar de 4.7 omega ging. :)

@ Red devil:
De 5.1 sound is ook bij mij k*t. Wat werkt is als het kraken begint, ESC --> System --> en dan 5.1 sound uit/aan zetten.

Hier is hij dan weer goed.

Justifire zei:
Nog een idee voor dat unraren van die pk4 files.
Instaleer gewoon doom 2 keer op je pc of kopieer de instalatiemappen.
Nu pak je dus bij de ene versie alle pk4 bestandjes uit en de andere versie laat je origineel.
Maak een snelkoppeling naar de .exe(in doom map) en noem die Doom SP
Originele versie laat je lekker zo.
Kan je dus snel schakelen tussen MP en SP

Leest er 1tje mee op GoT ofzo. :rolleyes:

:D

welke website bedoelen jullie met GoT?

GOT-Nerds ! :D

Je bent gewoon jaloers omdat jij niet door het toelatingcoïtusamen kwam!

(Stomme FoK! n00b! :P )

Terug
Naar boven