AndroidHealthClinic

Door de bomen het bos niet meer zien

Socx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
74kg
Goedenavond, dames en heren bodybuilders!

Inmiddels ook besloten me maar eens aan te melden en te posten op DBB. Las het forum al een tijdje en heb hier ook een hoop van geleerd. Maar met alleen lezen kom ik er in sommige gevallen niet.

Ik ben net achtien geworden en heb besloten dat het vanaf nu maar eens op moet houden met het aankloten in de gym. 'Geen zin? Dan pak ik de PlayStation toch.' Nu niet meer dus. Om de dag naar de sportschool en vreten als een Amerikaan bij de Burger King.

Nu wil het met dat laatste niet altijd even goed lukken. Ik (ecto, 1.84 meter met 65 kilo schoon aan de haak) probeer altijd rond de 3000 kilocaloriën per dag naar binnen te werken. Hier ben ik al langer mee bezig en ben ondanks het onregelmatige sporten al wel een aantal kilo's aangekomen. Nu wil het eten in verband met school, studie en werk helaas niet altijd lukken (lees: het merendeel van de week).

Om dit te compenseren zoek ik een goede whey shake. Smaak maakt me niet uit, maar ik lees overal over isolaat, caseïne, concentraten, combinaties, de inname van BCAA en ga zo maar door. De verschillende winkels die ik tegenkom zeggen allemaal de beste whey te verkopen en geven vervolgens een lijstje met specificaties: voor mij complete abracadabra. Ik lees over het algemeen vrij veel goede dingen over XXL-Nutrition, Powersupplements en SportFood, maar een duidelijke beste kom ik niet tegen. Dan lees ik op een andere plek weer dat een whey isolaat goed is voor een snelle piek maar geen lange afgifte kent, terwijl eiwit X langzamer vrijkomt maar ook langer doorwerkt. Kortom, zoals de titel al zegt: ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn vraag aan jullie is simpel. Wat moet ik kopen om optimale spiergroei te verkrijgen? Ik was van plan met het Rippetoe's schema te trainen en dus die 3k - of meer - caloriën per dag te houden. Nu las ik dat een caseïne-eiwit goed is voor het slapengaan dankzij de langdurige afgifte, dus dat haal ik sowieso wel. Rest nog de hamvraag: wat is de beste whey?

Mocht iemand de tijd willen nemen om me te beantwoorden, alvast heel erg bedankt!

Socx

Laatst bewerkt:
whey gaat niks doen bij jou, beter pindakaas pasta rijst melk enz...
en tot het uiterste gaan in de training

Ga eerst goed eten volg schema, En begin Later met supps. Voor slape gaan zoizo kwark en wat noten eten.

• Topic Starter Topic Starter
Bij het voedingsschema zit nu juist het probleem. Ik kan wel een schema maken of van iemand anders overnemen, maar dankzij wisselende roosters, studie en onregelmatig werken kan ik me hier niet goed aan houden. Bij mij ontbreekt het kortgezegd aan regelmaat, en daarom wilde ik de wheyshakes als een aanvulling op mijn voeding gebruiken.

Edit: kwark is, nou ja, niet favoriet. Ik vind dat spul echt verrekt smerig. x)

Laatst bewerkt:
Bij het voedingsschema zit nu juist het probleem. Ik kan wel een schema maken of van iemand anders overnemen, maar dankzij wisselende roosters, studie en onregelmatig werken kan ik me hier niet goed aan houden. Bij mij ontbreekt het kortgezegd aan regelmaat, en daarom wilde ik de wheyshakes als een aanvulling op mijn voeding gebruiken.

Edit: kwark is, nou ja, niet favoriet. Ik vind dat spul echt verrekt smerig. x)

Ik vind kwark ook smerig.. Ik eet niet alles wat lekker is ^^
08:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:30, 19:00 en 22:00 , Zou je eigelijk wat moette eten..

Je moet gewoon voor een weightgainer kiezen en niet voor whey!
En broodjes pindakaas kan je overal mee naar toenemen dus ook naar school.

Ik neem toch wel een stuk of tien broodjes mee naar school per dag. Goed, niet allemaal pindakaas, dat heb ik op een gegeven moment wel gezien. Dan sluipt er af en toe wel eens wat nutella tussen. 0:)

Over weight gainer heb ik ook na zitten denken. Maar dan kan ik net zo goed gewoon een flinke schep Brinta door een shake doen, of niet?

Die caseïne eiwitten kan je inderdaad gewoon uit kwark halen. Dit is goedkoper en na een weekje eten ben je eraan gewend ;) Eventueel kan je ook 5 eieren eten voor het slapen gaan. Hard koken en de dooiers niet opeten. Hier zit namelijk het meeste vet en dat wil je niet hebben voor het slapen gaan.

Ik zit zelf ook op school maar ik vind het goed te combineren. Ik kan gewoon om de 2 á 3 uur een maaltijd eten met de juiste voedingsstoffen.

Qua whey shakes ben ik een voorstander van de Amerikaanse merken (EAS, Dymatize, Ulitmate Nutrition), maar dat is mijn persoonlijke mening. Dit zijn ook merken waar ik het goed op doe en zij hebben ook eventuele andere supps zoals creatine, glutamine BCAA's etc...
En onthoud dat een shake geen maaltijd is maar een aanvulling op je voeding!

Je kan een kijkje nemen op www.bodyenfitshop.nl voor de merken die ik heb omschreven. Daar zijn ze een stuk goedkoper dan in de winkel en de service is perfect daar!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Als weightgainer kan ik je Complex Carb Gainer van XXL Nutriton aanraden , gebruik hem zelf ook als AANVULLING (belangrijk) op mijn voedingsschemaen hij werkt goed.

Hoi Socx,

Tja, welk shop is het beste? Welk product?
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. De garantie die je sowieso hebt als je bij een van de boardsponsors bestelt is dat je bij echte vakmensen bestelt.
Mensen die zelf uit de sport/bodybuildingwereld komen en dus behalve geld verdienen het ook belangrijk vinden om atleten van goede kwaliteitsproducten te voorzien. Vooral de huismerken van bijv. ons (RAW IRON), Powersupplements en XXL etc. zijn vaak van vele hogere kwaliteit dan massa geproduceerde Amerikaanse merken. Dat zie je bijv. terug in de samenstelling van de Whey en weightgainers.
Alle shops hier hebben ook een zeer hoog service niveau, anders overleef je niet op een mondig forum zoals DBB!:p

Shop gewoon eens rustig rond en stuur desnoods even een mailtje met je specifieke vragen naar de shops dan krijg je gegarandeerd goed advies.

Sportieve groeten,
Bas

Bedankt voor jullie tips allemaal! Heb dit weekend een emmertje concentraat besteld, aangezien het verschil met isolaat naar mijn idee noemenswaardig klein is. Als weightgainer ga ik gewoon brinta gebruiken. Ik moet, als student, ook een beetje op mijn geld letten. :D

Terug
Naar boven