AndroidHealthClinic

Door rug gegaan tijdens kuur

Big'r

Competitive Bodybuilder
Waardering
21
Verdomme, normaal gebeurt me nooit wat. En nu - uitgerekend tijdens een kuur - ben ik door mijn rug gegaan.

Ik dacht eerst dat ik gewoon erge spierpijn in mijn onderrug had, maar ja, na anderhalve week "erge spierpijn" moet ik toch concluderen dat ik er door heen gegaan ben. Ik ben bang dat ik toch iets verkeerd heb gedaan bij het deadliften.
Ik zit er nu dus al anderhalve week mee, en ben bang dat het nog zeker 3 weken gaat duren voor ik weer enigszins kan gaan squaten.

Aangezien mijn kuur (dianabol) nog 3 weken zou duren, lijkt het me het beste om maar meteen met de kuur te stoppen en te gaan "nakuren". Ik kan toch niet meer squaten of mijn rug trainen.

t*ring, de d'bol begon nu pas echt GOED te werken. Baal hier behoorlijk van.

Heeft er iemand nog tips voor de rug?
Moet ik nog iets anders doen dan bij een normale nakuur? Lichter nakuren of zo?
Ik heb nu 4 weken 20 mg dianabol/dag gebruikt. En was van plan om na de kuur 3 weken nolvadex te gebruiken (week 1: 30 mg, week 2,3: 20 mg).

Normaal zou ik zoveel mogelijk informatie zelf proberen te zoeken via google en andere threats, maar ben nu lichamelijk te ****ed up.
Mentaal trek ik het wel hoor, gewoon uitstel van mijn doel, maar ik heb geen idee hoe lang zoiets zou kunnen duren, of wanneer ik weer licht zou kunnen gaan squaten.

ahh damn, jammer voor je man. Echt jammer. als ik tips had zou ik het je wel laten weten, maar ik leef met je mee.. en met je rug :P :D

Ik zou die kuur afmaken...

Probeer er om heen te trainen, of kun je echt niet meer bewegen? dan word het anders..

Kijk als je "gewoon" door blijft trainen met de oefeningen die je wel kan doen dan geeft dat meer resultaat dan nu stoppen, nakuren en straks weer beginnen.

Blessures komen we allemaal tegen...het ik is rot dat weet ik maar leer er wat van ...en werk er om heen vaak is bezig blijven beter zowel voor het koppie als mede dat het je herstel bevordert..en misschien wel versnelt.

Je kan niet meer squaten en deadliften wat kan je nog wel? Ga DAAR nu ff vanuit.

D bol is een anabool steroid dat nadat je het genomen hebt binnen een uur in je bloed zit en werkt het heeft een halflive van ik meen 4 uurtjes..hier bedoel ik mee dat als je een aantal dagen stopt het ook zijn werking heeft verloren het is geen lang werkende esther..met een halflive van een week.
Daarom is het niet zo n ramp als je zou willen stoppen je kan direct met nakuren beginnen.

Mischien offtopic maar waarom alleen D bol? En waarom geen clomid en wel nolvadex?

Tip laat je rug masseren door een goede sportmasseur en verder gebruik wat crems zoals tigerbalsem of iet van VSM gelei ..warmte en koude "therapie" kan ook helpen warme douches gevolgd door koude handdoeken of andersom..

B.

Beste tip die ik je van hieruit kan geven als kinesitherapeut en manueel therapeut is een McKenzie oefening.
Ga plat op je buik liggen en duw je borst 10maal omhoog. Zorg er wel voor dat je bekken op de grond blijft, je maakt je rug dus extra hol, adem uit op het einde van de fase, waardoor je buik naar de grond toekomt. Zak dan weer langzaam omlaag. Probeer dit 10 maal om de 2uur. De pijn zou snel moeten afnemen, na een dagje of zo, mocht de pijn verergeren, stop dan met de oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt alvast.
Ik zal kijken wat ik met de tips kan.
De McKenzie ga ik zeker doen.

Het is echt een zeer vervelende, uitstralende pijn. Ik kan niet lang blijven zitten dan wordt het te erg. Moet af en toe even lopen, maar staan voelt ook niet altijd even goed.
Alleen wanneer ik op mijn zij lig met gestrekt lichaam, gaat het enigszins.

hoeveel ben je bijgekomen op die 3 weken, zou ook kunnen komen doordat je veel bent bijgekomen op korte tijd (heb ik ook last van gehad).
Probeer zeker licht door te trainen zodat je een goede bloedcirculatie behoud, zo herstel je sneller.
Ik zou je kuur afmaken

5 Kilokes erbij. Krachttoename begon ik nu pas echt te merken.

Heel licht doorttrainen zal ik zeker doen voor zo ver mogelijk.

de mckenzie oefening zou zeker de uitstralingspijn moeten doen afnemen. De rugpijn zelf kan dan iets toeneme, maar das ni zo erg, als die uitstraling maar zo snel mogelijk weg is.

Wat bedoel je met uitstalende pijn?
Als je pijn naar je been uitstraalt lijkt me dat er een zenuw geirriteerd/bekneld is. Help de Mckenzie daartegen?

Hmm, zou mischien wel stoppen en nakuren en de volgende keer een echte kuur nemen ipv dboll only. Van de andere kant is er ook wel wat van te zeggen om hem af te maken. Als je nog kan trainen, je hoeft niet per see te squatten om gains te maken.

Nee, ben niet de maat van Extreme.
Ik heb toevallig het "geluk" dat mij dit ook nu treft. :eek:

Wat betreft de pijn: het straalt (nog) niet uit naar mijn ledematen. Fhew :p

Ik heb besloten de kuur toch maar af te maken. Ik heb dan misschien geen gains meer, maar stoppen met de kuur EN niet kunnen trainen....
Ben bang dat ik dan alles weer kwijtraak.

Dbol staat er om bekend dat je erg pijnlijke pomp in je onderrug kunt krijgen.. Zelf heb ik dit ook wel eens gehad. Na 3 minuten bewegen en je hele onderrug doet pijn. Het lijkt een beetje op kramp. Heb je hier geen last van??

Hey Slabek,

Om eerlijk te zijn had ik deze mogelijkheid ook al overwogen, maar ik heb er te weinig verstand van om hier iets met zekerheid over te kunnen zeggen.

Maar zou het mogelijk zijn dat deze kramp dan blijft gedurende 1,5 week? Of misschien zelfs gedurende de gehele kuur?

Bij mij is het na een week of 5 weggegaan/minder geworden. Maar moet wel zeggen dat het niet van de dbol kwam maar een andere combo kuur. Sinds donderdag ben ik ook weer begonnen dit maal wel met dbol erbij en vandaag tijdens het werk merkte ik al weer die pomp in de onderrug. Hoort erbij neem anders een aspirine erbij.

Het wordt veroorzaakt door een verstoorde vochtbalans in je lichaam geloof ik. Drink veel water ! echt 4/5 liter per dag en neem wat extra mineralen als suplement. Misschien helpt het.

Als je echt door je rug bent gegaan dan heb je op dat moment echt pijn. En de dagen erna zijn nog ergers en kun je vaak alleen op bed liggen.

Yo Slabek,

Ik ga er serieus rekening mee houden dat dit wel eens zou kunnen zijn wat me is overkomen. Voor wat drinken betreft ga ik je advies zeker opvolgen (drink veel te weinig)
Ik gebruik nu tijgerbalsem, het goedje maakt de pijn draaglijk.

By the way: Heb je gewoon doorgetraind terwijl je deze pijn in je onderrug had?
Wanneer het alleen pijn is, kan ik er goed mee leven. Het is meer het idee dat je niet met je rug wilt spotten.

Ja, gewoon getraint maar met wat langer rust tussen de setjes om de pijn van de pomp wat te laten zakken :D vooral deadlifts waren een hel..

Laten masseren, pijnstiller, finalgon (tijgerbalsem is voor mietjes :D ) werkt allemaal wel.

suc6

Oops. Ik heb eens gegoogled naar dianabol +lower back en het is misschien toch slim om maar te stoppen met de kuur.

Ik heb ook beetje last met urineren. Had dit gelijk moeten vermelden, maar zag het verband niet met de rug. Maar heb een interessant stukje gevonden:

Obviously the kidneys are vital to one's heath, so the possibility of any kind of damage (although low) should not be ignored during heavy steroid treatment. If the user is noticing a darkening of color (in some cases a distinguishable amount of blood), or pain/difficulty when urinating, kidneys strain might be a legitimate concern. Other warning signs include pain in the lower back (particularly in the kidney areas), fever and edema (swelling). If organ damage is feared, the administered steroidal compounds should be discontinued immediately

Bron:
[Link niet meer beschikbaar] (Bij kidney stress/damage)

Ik denk dat ik toch maar moet stoppen. Wil niet de nieren vernken. En dan voor de zomer iets lichters gaan gebruiken of zo.

Ken niets van kuren ed meer, maar dit lijkt me verdacht veel op nierstenen...

Terug
Naar boven