AndroidHealthClinic

Doortrainen ondanks ziekte

Jurre

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb al aantal dagen koorts en andere grieperige verschijnselen.

Nou blijf ik bij mijn theorie dat trainen ook als je ziek bent goed voor je is.
Zit hier enige vorm van waarheid in?

Ben nu ook weer een beetje beter.
3 dagen op bed gelegen en nagenoeg niets gegeten.
Ook niet getraind.

Kon ik echt niet opbrengen.

Niet doen. je lichaam is al druk genoeg om de ziektekiemen uit te moorden.

Het is onverstandig om je lichaam nog meer te belasten door te gaan trainen.
Wees niet bang dat je spiermassa kwijtraakt. Vooral als je naturel traint dan heb je eventueel verloren spiermassa in no-time terug vanwege het wonderlijke spiergeheugen. :)

dus effe een weekje lekker rusten, en als je je weer goed voelt dan er weer lekker tegenaan.

Zit totaal geen waarheid in, je lichaam heeft het moeilijk genoeg met strijden tegen de indringers en jij gaat je lichaam nog meer stress bezorgen door te trainen.

lekker even rusten dus

rust als je beter wilt worden
doortrainen als je ziek en gammel blijven wilt
you choose:D

Ik heb vorige week ook hele week niet getrained vanwege lichte griep. Maar het heeft geen kont uitgemaakt, nog steeds snotneus en hoesten hele dag. Ik ben deze week gewoon weer gaan trainen. Het wordt nu wel langzaam minder.

ja maar dat komt niet door het trainen. Ik had precies hetzelfde als jou maar als ik nog eerder was gaan trainen ...heb het geprobeerd kreeg ik alleen maar hoofdpijn en misselijkheid dus ellende. denk dat iedereen het voor zichzelf het beste aanvoelt wanneer hij/zij weer rustig kan beginnen

Je kan voor jezelf het beste bepalen of je moet rusten of niet. Ik denk wel dat als je koorts hebt ten gevolgen van wat dan ook dat het onverstandig is om te trainen. Je hebt alle energie nodig voor een spoedig herstel bovendien heb je kans dat als je bij koorts gaat trainen je lichaam als het ware oververhit raakt.

ik ben ook ziek, train lekker door, iedere training weer paar PR's .... hell yeah! :D

Als je echt ziek bent kun je niet trainen.

Terug
Naar boven