XXL Nutrition

dopingcontrole belgie april 2012.

Woppel ! You've got some explaining to doooooo

I'm confused, must have been woppel !

Sorry man, maar is bullshit wat je verkondigd..

Politie kan je niet verbieden te sporten, wat een onzin .. Ze kunnen je wel van competitie afhouden maar niet dat je opnieuw gaat sporten.

Dus antwoord op je vraag .. Ga gewoon terug naar een club en begin met trainen ..

Een homegym mogen ze niet controleren mits huiszoekingsbevel natuurlijk (en dat krijgen ze niet zomaar, dan moet je moet al iets fout hebben gedaan ;) )

Die boete is altijd ook 250 euro voor de test bij mijn weten (niet 100% zeker op)

En de boete van 2000 euro heeft een vriend van mij ook gehad (na het gerecht) omdat hij bij zijn vorige uitspraak niet aanwezig was.

En de boete van 2000 euro heeft een vriend van mij ook gehad (na het gerecht) omdat hij bij zijn vorige uitspraak niet aanwezig was.

Dus als je 'gepakt' wordt, en je moet voor het gerecht verschijnen
En je komt NIET opdagen dan bedraat de boete 2K?

Wat als je wel komt opdagen, zoveel maakt dat toch niet uit denk ik?
(Niet bekend met het gerecht,gelukkig.)

Was die vriend van je ook opgeroepen voor as. Gebruik?

Dus als je 'gepakt' wordt, en je moet voor het gerecht verschijnen
En je komt NIET opdagen dan bedraat de boete 2K?

Wat als je wel komt opdagen, zoveel maakt dat toch niet uit denk ik?
(Niet bekend met het gerecht,gelukkig.)

Was die vriend van je ook opgeroepen voor as. Gebruik?
Maakt enorm veel uit want dat noemt 'veroordeelt bij verstek' en dan krijg je bijna altijd de maximumstraf/boete. Als je naar daar gaat, jezelf verdedigt, goede wil toont en de situatie wat probeert te schetsen voor de rechter dan kom je (indien het je eerste keer is) er heel waarschijnlijk wel af met een lichtere straf. Valt een beetje te vergelijken met een brommer opfokken, heb vroeger vrienden gehad die 1000 euro + boete hebben gehad maar eveneens vrienden zonder boete die enkel hun examen opnieuw moesten doen. Achja...

Thuis vallen ze normaal niet binnen tenzij er vermoedens zijn van dealen.

edit: maar het feit dat ze bij jou binnengevallen zijn door louter betrapt te worden is toch extreem. Drugsgebruik wordt op die manier veel lakser aangepakt. Zoiets snap ik al helemaal niet.

Echt ongelooflijke onzin dat de staat vindt dat ze zich hierin moet komen moeien.

en iedereen zich maar zat zuipen in zen eigen zetel :s

zoals ik al zei: ****ing jelly cus you are (going to be) too boss for them..

Jij bent van Bazel Calyptus??Heb er niks van gehoord van die controle bij Jimmy.

nee, Belsele, wat grenst aan waar hij woon(de)(Sint-Pauwels, en 100 meter van de grens van Belsele). Ben een paar keer bij hem gaan trainen.

Hoe lang is het aantoonbaar via een test dat je 'illigale middelen" hebt gebruikt dan?
Bijvoorbeeld bij winny zou ik het wel graag weten.

Politie kan je niet verbieden te sporten, wat een onzin .. Ze kunnen je wel van competitie afhouden maar niet dat je opnieuw gaat sporten.

Dus antwoord op je vraag .. Ga gewoon terug naar een club en begin met trainen ..

Een homegym mogen ze niet controleren mits huiszoekingsbevel natuurlijk (en dat krijgen ze niet zomaar, dan moet je moet al iets fout hebben gedaan ;) )

Die boete is altijd ook 250 euro voor de test bij mijn weten (niet 100% zeker op)

Bro, er is nog een verschil tussen wat jij niet kunnen vindt en wat echt niet mag van de wet. Als OP zegt dat hij van de politie geen enkele zaal meer binnen mag, dan zal dat wel zo zijn, hé (heb het zelf ook al genoeg gehoord hier). Hoe ze dat gaan controleren is een andere zaak natuurlijk...

Train je toevallig in Waregem, OP?

En hoe gaat dat dan in zijn werk, zo'n controle? Moet iedereen plassen of enkel de gasten die er buff uitzien?

En als iemand negatief test, moet hij dat dan ook betalen? Of betaalt de hardwerkende burger daar dan voor?

Dit land/rechtsysteem is echt ****ed up... :o

ja hoor een vriend van me is ook thuis gecontroleerd geweest nadat hij positief plaste in de gym :) maar zijn boete was 450 als ik me herinner

Is natuurlijk niet de politie zelf dat het verbied. Maar omdat je doping genomen hebt, wat dus verboden is leggen ze je een schorsing op. Een fitness is ook een sportclub. Je mag dus nog wel sporten maar niet bij een sportclub. Ookal doe je geen wedstrijden.

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad mensen , begrijp me niet verkeerd.

1) Controle in de zaal waar ik trainde.

2) 3 weken na m'n plastest 2 politieagenten aan m'n voordeur met het nieuws dat ik positief testte op stanozolol. ook met een huiszoekingsbevel , nadat ze niks vonden werd er me verteld dat ik niet strafrechterlijk zou vervolgd worden. maar wel dat ik voor een comissie moest verschijnen.

3)m'n eerste brief van de dopingcomissie , ik moet verschijnen op 20 augustus, tot die datum niks van nieuws / extra controle .. ik spreek over een tijd van 4 - 5 maand.

4)op de comissie wordt me gevraagd waar ik het haalde etc... ik zeg dat ik amerikaanse producten gebruikte waar niet op vermeld stond dat er stanozolol in zat en ik van niks weet op vlak van dat product ... er wordt me gevraagd naar m'n werk en maandloon , ...de magere stengel van de vlaamse regering pleit voor een schorsing van 2 jaar . De dopingdokter verteld me dat dit enkel de eis van de regering is , dat de dopingdokters de uiteindelijke straf bepalen ...

5)ik krijg op 30 augustus m'n brief, waarin vermeld staat dat ik 2 jaar geschorst wordt en 2350€ boete mag betalen ... ook staat erin vermeld dat ik op de hoogte was van m'n dopinggebruikt, dat ik doelgericht doping kocht op internet... (( DAFUQ ??? ))

6) opbouwen van homegym , en hierbij val ik terug op m'n vraag uit m'n oorspronkelijke 1st post :D

Dank allemaal voor jullie participatie !

Ze moeten toch al een bevel tot huiszoeking hebben om zo maar even je homegym binnen te komen.

Als je positief test op een dopingtest, dan zal wss een huiszoekingsbevel ook vrij makkelijk te regelen zijn bij de OVJ,..
Klote wel dat dit gebeurd in BE!! heb t enkele jaren geleden ook al eens gehoord ja.

Terug
Naar boven