XXL Nutrition

Douane

• Topic Starter Topic Starter
DOC.FEELGOOD zei:
Hallo,de douane realy sucks like hell,20 potten xpand en vault en elite whey worden getest,dus van ieder potje word een staal genomen,vorige keer zat er een pot elite whey en een pot vault minder in de doos nadat de douane ff een check had gedaan,die gasten zijn echt kans loos (het team dat de pakketjes ophaald dan)ladingen coke gaan hun neus voorbij maar supplementen niet??????????groet DOC.FEELGOOD.

Vandaag de rekkening gehad van het onderzoek,295.51euro en dan nog btw-en invoerrechten 100euro dus totaal 395.51euro

DOC.FEELGOOD zei:
Vandaag de rekkening gehad van het onderzoek,295.51euro en dan nog btw-en invoerrechten 100euro dus totaal 395.51euro
Ik dacht dat je pas vanaf 01-01-2006 de kosten van het evt. onderzoek moes betalen, maar zal het wel verkeerd hebben...

Ik snap het niet helemaal..
als ik bijvoorbeeld gewoon whey protein uit de VS bestel en de douane controleert of er niks illegaals in mijn bestelling zit krijg ik een rekening van 300 euro thuisgestuurd?

DOC.FEELGOOD, weet je misschien waarom jij een andere behandeling krijgt dan anderen? ???

De meeste mensen hier hebben nooit problemen met bestellen, maar bij jou verdwijnen er twee potten en vervolgens worden al je spullen getest en krijg je een gigantische nota. Blijf het een beetje vaag vinden, want het meest extreme wat ik (en denk ik ook de meeste anderen) de afgelopen jaren heb meegemaakt is dat de doos open is gemaakt en dat die doos weer netjes is dichtgeplakt met douane-tape. Ik vraag me gewoon af waarom ze wei van jou testen en die van anderen niet.

hardgainers zei:

:eek: :eek: tjee lekker goedkoop dat inkopen in de USA :eek: :eek:

Normaal gesproken ben je inclusief alle bijkomende kosten bij een redelijke bestelling nog altijd stukken goedkoper uit dan in Nederland. Prijzen hier zijn gewoon schandalig.
Ik hoop dat jij als douanemedewerker ook eens de moeite neemt inhoudelijk te reageren voor zover jij er inzicht in hebt want deze gang van zaken is ronduit belachelijk zoals het hier wordt beschreven.

Denk dat ze 20 potten zien als commerciele zending. Daar zal het verschil in zitten. Blijven nare praktijken van de douane natuurlijk, vraag me af of ze bij een volgende zending dan wederom onderzoekskosten gaan berekenen.

Ik vind het klote voor je maar ik bebrijp aan de andere kant de douane ook wel weer. Er moet natuurlijk controle zijn! Tja moeilijk op te lossen probleem denk ik.

EricR zei:
Denk dat ze 20 potten zien als commerciele zending. Daar zal het verschil in zitten. Blijven nare praktijken van de douane natuurlijk, vraag me af of ze bij een volgende zending dan wederom onderzoekskosten gaan berekenen.

like Eric zegt, het zal wel open gemaakt zijn met het idee dat het voor de verkoop is. Het nog altijd mijn ervaring dat het veeeeeel goedkoper is om bij BN te bestellen, gewoon 'normale' zendingen. Ik heb hiermee nog nooit extra voor moeten betalen.

Je denkt toch niet dat de belastingdienst ook maar n kans voorbij laat schieten om nog meer centen binnen te graaien? ;)

Ff ander voorbeeld;

Ik heb onlangs een autootje voor mn vriendin gekocht. Dan gaat ze naar het postkantoor en moet 10,50 euro betalen voor de tenaamstelling.

1 week later krijgt ze n brief van de belastingdienst thuis waarin staat dat ze nog eens 27,95 euro moet betalen voor de tenaamstelling van het kenteken ???

Dus als de douane besluit jou pakketje te testen moet jij de kosten betalen? Ook fijn. Voor 300euro kan ik toch heel wat supps kopen in Nederland. Trouwens, als je zoveel in NL bestelt krijg je ook redelijk wat korting..

Terug
Naar boven