XXL Nutrition

Doug Hepburn Ain't Got Shit On Me

Bezoekers in dit topic

Zie ik toch weer leg press:eek: Toch lekkere oefening?

Tja, kijk... ik weet ook wel dat die über grote muskels en die superpower er niet zullen komen met legpressen... maar zoals je al gemerkt hebt doe ik graag af en toe tussen twee zware inspanningen in een lichtere oefening voor een andere spier. Bv tussen deadlift en block-deadlift door vlug een paar setjes licht benchen of zo... Geloof me vrij, na tien sets BB rows wil je niet meteen weer gaan squatten als je daarna ook nog 10 sets wil chinnen, dus daarom eens een oefening die mn benen aan het werk houdt en bovendien met een hogere reprange die ik niet vaak train. En of legpressen goed of slecht is hangt volledig van het toestel af, je hebt heel veel brol, maar wij hebben een vrij solide machine, dus waarom niet eens. Als actieve rust dan ;)

Trouwens, hoe heftiger de gewichten en het volume worden, hoe meer deugd ik schijn te hebben van bepaalde 'lichte' oefeningen. Bv Face-pulls vind ik tegelijk heel nuttig en tegelijk een echte verademing. Maar dat zijn allemaal functionele zaken, je zult geen peck-deck aantreffen in dit log.
 
Snap het volledig, zo zie ik het legpressen toch ook tegenwoordig.
 
Woensdag 21 februari

Heel korte training wegens onverwachte werkomstandigheden. Ik heb een keer voor floor press gekozen omdat a) ik daar zin in had b) Luc aanstalten maakte om ajuinsoep te gaan maken in plaats van te spotten c) deze oefening volgens het trainingsforum ideaal is om - ahum - mijn bovenkant borst te accentueren (niet isoleren maar accentueren hé), nietwaar ?

1) Bench Press
10 x 40
5 x 80
5 x 100
5 x 120
3 x 130
3 x 145

2) Floor Press

5 x 70
2 x 100
2 x 120
1 x 140
1 x 150
1 x 160kg PRRRR

3) Chins
3 x 6

Allez hop, een 15kg PR of zo op floor press sedert de laatste keer dat ik ze deed (maanden geleden), makes my day
 
Juist dikkuhhh upperrrr pecsss squeezen die spieruhhh..haha. Lekker bezig kameraad, keep it up!
 
Net bericht gehad dat mn gear eindelijk is gearriveerd. (shirt & suit, maar nog geen belt) Het heeft een tijd geduurd omdat ze bij Goodlift onze maten niet meer hadden en ze die dus in de US and A moesten bijbestellen.

Ik ga dus toch nog een tweetal shirt-trainingen kunnen doen voor de wedstrijd van 10 maart. Of dat veel zal uithalen weet ik niet want het vergt dacht ik toch enige tijd om de groove gewoon te worden, maar die wedstrijd is toch maar voor de lol hé...
 
lekkere training weer!
 
Sterke floorpress!
Wat ik me alleen afvraag is.. Waarom nog weer die opwarmsetjes bij floorpress? Je had er net een triple met 145 opzitten!
 
Woensdag 21 februari

Heel korte training wegens onverwachte werkomstandigheden.

Moeten nablijven misschien? Heb je met papieren proppen gegooid naar de baas? Onder de rok van de secretaresse gekeken? Gist in de beerput gedaan? Piraten in de braadboter gestoken? Punaises op de stoel van je collega gelegd?

Naughty boy!!!
 
Sterke floorpress!
Wat ik me alleen afvraag is.. Waarom nog weer die opwarmsetjes bij floorpress? Je had er net een triple met 145 opzitten!

Precies, daar zeg je het zelf : ik had er net een triple met 145 opzitten, word ik dus even moe van... even rustig weer op krachten komen en ook ligt de groove toch weer iets anders.
 
Idd. niets mis met "voel"setjes. Ben benieuwd wat je max. bench nu is. Ik gok op een 160-165..
 
Heb je daarna nog een beetje geflexed om te kijken of je inderdaad een dikke sternal head pomp had in je majoreuze pec?
 
Vrijdag 23 februari

1) Deadlift
5 x 100
3 x 140
3 x 170
2 x 190
2 x 210
2 x 230
2 x 245kg PR

2) Deadlift off low blocks
2 x 200
2 x 220
2 x 240
2 x 250 PR

3) Speed Deadlift

5 x 3 x 170kg

4) Barbell Rows
12 x 70
8 x 100
6 x 120

5) Chins
3 x 5 x BW+10kg

6) CS Barbell Rows on high bench
2 x 10 x 90kg

7) Hyperextensions

20 reps

8) Glute Ham Raises
3 sets pogingen tot (eerste keer, Bart Adins you're crazy)

9) Pulldown bicep grip
dropset vanaf full stack tot ... (40reps totaal)
 
wat moet ik me voorstellen bij speed deadlift?
Lijkt dat dan op clean pulls qua uitvoering?

Oja en nette training :)
 
wat moet ik me voorstellen bij speed deadlift?
Lijkt dat dan op clean pulls qua uitvoering?

nee, gewoon een normale deadlift maar dan pijlsnel, en ik laat ook maar 1minuut rust tussen sets

alhoewel clean pulls zouden wellicht ook voor dit doel kunnen gebruikt worden
 
Haha GHR's zijn idd zwaar. Hopelijk doen we ooit beiden unassisted reps naast elkaar :D

Ik was er trouwens deze morgen om 9 uur maar Luc was toen net bij de tandarts, stomme wortel ook. Vanavond nog eens afzakken was te zot. Spijtig.
 
Het zou mooi zijn alleszinds. Zou ook zeker en vast boost betekenen voor die deads, de mijne zijn er serieus mee omhoog geschoten.
 
Het zou mooi zijn alleszinds. Zou ook zeker en vast boost betekenen voor die deads, de mijne zijn er serieus mee omhoog geschoten.

Ik ga er beginnen op werken, is in ieder geval een zeer effectieve oefening

Oja, aan de oplettende lezer : hiermee eindigt mijn high frequency mesocycle met 4x per week bench en 3 x squat etc en ga ik een tijdje op higher intensity en meer trash werk in één sessie
 
Back
Naar boven