MuscleMeat

Duidelijk advies van een ervaren lid!

Johannes77

Novice
Waardering
0
Besta Allen!

Ik wil graag advies van jullie die ervaring hebben met mijn geval.

Ik ben een 21jarige man. Al een paar maanden sport ik 2x per week. Hierbij train ik mn hele lichaam, ongv. 1 uur, zowel cardio als kracht. Een aantal maal heb ik mijn schema aangepast, zit op een goede sportschool.

Echter, heb ik erg veel last van aanhoudende spierpijn. Uiteraard begrijp ik dat spierpijn juist goed is en meer dan normaal is. Alleen duurt het meer dan 48 uur voordat ik volledig herstel merk, en ondanks meerdere keren verlagen van het niveau van de workouts, de pijn is demotiverend!

Net als de meeste mannen op de sportschool heb ik een WHEY Poeder gekocht:Ultra Whey Protein Isolate van Precision Engineered, Vanilla Flavour. Dit valt absoluut niet te zuipen!!

Graag hoor ik van jullie, waar jullie de beste ervaringen mee hebben.
Naam, soort en prijs?!

Graag wil ik overgaan op iets in tabletvorm. Ik wil meer kracht voor de workouts creeeren, sneller spierherstel (!!!) en in kortere tijd verschil aan mn lichaams(vorm) merken. Wie weet raad?!?!

Volg je een voedingsschema?

Zoja, dan zou het geen kwaad kunnen om een weekje rust te houden.;)

Ik heb zelf geen ervaring met Whey maar hoor een heleboel goeie dingen over whey isolate van xxlnutrition. Anders pm je gewoon iemand van het xxl team dan kan die je het beste advies erover geven.

• Topic Starter Topic Starter
Volg je een voedingsschema?

Zoja, dan zou het geen kwaad kunnen om een weekje rust te houden.;)

Ik heb zelf geen ervaring met Whey maar hoor een heleboel goeie dingen over whey isolate van xxlnutrition. Anders pm je gewoon iemand van het xxl team dan kan die je het beste advies erover geven.

Ik eet zelf erg gevarieerd, en niet te vet. Dagelijks 3 gevarieerde maaltijden en probeer erg veel melk te drinken.
Het xxl team?!

Heb je zelf al wel eens gezocht. Je stelt wel 'ervaren personen' als advies, maar dit had je al genoeg op het forum kunnen vinden. Jou tip is Creatine ethyl ester of beta alaline.

Cafeine schijnt spierpijn minder hard te laten opschieten, ik merk het iig

Jou tip is Creatine ethyl ester of beta alaline.

Thanks! Maar is het niet zo dat je Creatine voor een korte tijd kan gebruiken?

---------- Toegevoegd om 11:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

XXL Sportsnutrition is één van de forumsponsoren.

die kun je mailen/bellen om jouw casus voor te leggen en die kunnen je dan wel uit de doeken doen wat voor supplementen jou zouden kunnen helpen.

Relaxed! Wat goed, ik zoek dan even hun contactdetails, lijkt me een goed idee, he thanx man!

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:15 ----------

Wil dit zeggen dat je drie maaltijden per dag eet?

Ja dat klopt idd. Sterk ontbijt, uitgebreide lunch rond 13 uur. Als laatste gevarieerd diner. Probeer nog 2x tussendoor wat weg te werken, als dat lukt. Bijv. een kwark of joghurt oid.

Graag gedaan JOhannes

maaruh.....lees eerst een de sticky topics in de voedingssectie.

jij eet véél en véél te weing op een dag. Dikke kans dat je daardoor lang spierpijn blijft houden. Zo heel lang ben je ook nog niet bezig.

check eerst je voeding eens voor je aan de supps gaat want het schort nogal aan je voedingsschema heb ik het idee.

Je bent best wel even een paar uur bezig met een voedingsschematje en vooraleer je all ins and outs (of in ieder geval de grote rode draad) voor wat betreft sportvoeding en krachttraining doorhebt ben je wel wat dagen/weken doorlezen verder. Maar dat is wel de fundering waar je op verder kunt bouwen

sucses bro!

Wat gixxer zegt. Je zult waarschijnlijk meer voedingsstoffen binnen moeten krijgen. Zoek in de voedingssectie en post hier een schema waar jij van denkt dat het goed vol te houden is, dan krijg je vast en zeker tips. Succes.

Wat gixxer zegt. Je zult waarschijnlijk meer voedingsstoffen binnen moeten krijgen. Zoek in de voedingssectie en post hier een schema waar jij van denkt dat het goed vol te houden is, dan krijg je vast en zeker tips. Succes.

harde leerschool gehad :rolleyes:

ik vrat ook te weinig. Hele dagen sjouwen op mijn werk, 5x pweek KT.

3 x dag eten maar wel crea+HMB, gainers en eiwitten slikken, drinken whatever. Maar nooit mijn slechte voeding kunnen compenseren als ik nu terugkijk met de wetenschap die ik nu heb!!!!!

****ing waste of money geweest, je wordt iets sterker natuurlijk maar op een gegeven moment gebeurt er NIETS meer omdat je geen brandstof krijgt en niet hersteld. Soms voelde het alsof ik alleen maar minder gewichten kon wegkrijgen, klassiek symptoom voor een deftige overtraining :(

Dus Johannes:

ga eerst een met behulp van het stickytopic berekenen wat jij aan Kcal nodig hebt, je zogeheten BMR.

Dat doe je in DIT TOPIC

En bereken dan nog eens wat je aan Kcal uit JOUW dagelijkse voeding haalt met dat eetschema van je

ALs je je BMR weet dan kun je nog een toeslag berekenen op het soort werk dat je doet (luie kantoorpik als ondergetekende of sjouwende bouwsteigerboer). Tel het aantal Kcal bij je BMR op en dan weet je wat je op een dag MOET eten.

Ga dan zoals hierrrrrrr staat beschreven je maaltijden indelen op de dag.

En flink knallen op het ijzer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

harde leerschool gehad :rolleyes:

ik vrat ook te weinig. Hele dagen sjouwen op mijn werk, 5x pweek KT.

3 x dag eten maar wel crea+HMB, gainers en eiwitten slikken, drinken whatever. Maar nooit mijn slechte voeding kunnen compenseren als ik nu terugkijk met de wetenschap die ik nu heb!!!!!

****ing waste of money geweest, je wordt iets sterker natuurlijk maar op een gegeven moment gebeurt er NIETS meer omdat je geen brandstof krijgt en niet hersteld. Soms voelde het alsof ik alleen maar minder gewichten kon wegkrijgen, klassiek symptoom voor een deftige overtraining :(

Dus Johannes:

ga eerst een met behulp van het stickytopic berekenen wat jij aan Kcal nodig hebt, je zogeheten BMR.

Dat doe je in DIT TOPIC

En bereken dan nog eens wat je aan Kcal uit JOUW dagelijkse voeding haalt met dat eetschema van je

ALs je je BMR weet dan kun je nog een toeslag berekenen op het soort werk dat je doet (luie kantoorpik als ondergetekende of sjouwende bouwsteigerboer). Tel het aantal Kcal bij je BMR op en dan weet je wat je op een dag MOET eten.

Ga dan zoals hierrrrrrr staat beschreven je maaltijden indelen op de dag.

En flink knallen op het ijzer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thans man! Erg duidelijk, erg bedankt, ik ga beide posts doorlezen, vind je dat ik ook naar een dietiste moet oid??

Thans man! Erg duidelijk, erg bedankt, ik ga beide posts doorlezen, vind je dat ik ook naar een dietiste moet oid??

Je moet nergens naar toe, je moet zelf een voedingsschema opstellen.
Daarna kan je eventuele supplementen aanschaffen, zonder goed voedingsschema doen die supplementen ook geen ruk.;)

absoluut niet nodig, voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk.

Zorg dat je voeding in orde is zoals ik aangaf. Dat is een berg werk maar neem kleine stappen en niet te veel hooi op je vork.

ga daarna 3 of 4 keer week trainen, gebruik daarvoor een schema zoals je kan vinden in de oefeningsectie hier op het forum, ga niet het wiel opnieuw uitvinden, en houd elke week je lichaamsgewicht bij en laat je vet% meten op de sportschool.

Train met een schema om je te helpen om winst te boeken en houd je aan dat schema. Dan zie je z/w je progressie, dat motiveert als een dolle.

Als je echt amper aan je eiwitten komt kijk dan eens naar een whey shake voor voor en na de training.
Creatine werkt super en met snelle gains in kracht zorgt dat er wel voor dat je naar de gym blijft gaan hoor.

Maar nogmaals, je ken je voldrukken met supps...zonder voeding en rust kom je er gewoon ECHT niet! Dat trek je een paar weken/maanden en dan is het gewoon op en beschadig je de boel alleen maar.

absoluut niet nodig, voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk.

Zorg dat je voeding in orde is zoals ik aangaf. Dat is een berg werk maar neem kleine stappen en niet te veel hooi op je vork.

ga daarna 3 of 4 keer week trainen, gebruik daarvoor een schema zoals je kan vinden in de oefeningsectie hier op het forum, ga niet het wiel opnieuw uitvinden, en houd elke week je lichaamsgewicht bij en laat je vet% meten op de sportschool.

Train met een schema om je te helpen om winst te boeken en houd je aan dat schema. Dan zie je z/w je progressie, dat motiveert als een dolle.

Als je echt amper aan je eiwitten komt kijk dan eens naar een whey shake voor voor en na de training.
Creatine werkt super en met snelle gains in kracht zorgt dat er wel voor dat je naar de gym blijft gaan hoor.

Maar nogmaals, je ken je voldrukken met supps...zonder voeding en rust kom je er gewoon ECHT niet! Dat trek je een paar weken/maanden en dan is het gewoon op en beschadig je de boel alleen maar.

Super! Thanks voor de duidelijke uitleg. Ik ga mn BMR strax berekenen, mn voedingsschema aanpassen, en creatine aanschaffen.Hiermee moet ik idd uit de voeten kunnen, en uiteraard 7-8 uurtjes slapen en rust nemen op niet trainingsdage. hoop dat t gaat werke!! Thanks

Doe een goede warming up en een cooling down om lactaat en afval stoffen weer te verlagen. Voeding rond de training is cruciaal voor je herstel, koolhydraten en proteinen.
De simpele basics qua supplementen zijn toch wel een goede whey proteine (koud gefilterd), vrije aminozuren en creatine monohydraat.
Vet teveel vermijden heeft een negatieve impact op je training, je hebt vetten nodig!
Te weinig vet innemen kan een verlaagde testosteron spiegel tot gevolg hebben, je moet wel goed opletten welke vetten je binnen krijgt natuurlijk. Daarnaast hebben vetzuren nog tal van andere essentiele functies in het lichaam. Hellaas denken nog teveel mensen dat alle vetten slecht zijn. 3x p/d eten is te weinig.
Meer dan 48 uur herstel nodig hebben is ook geen ramp je traint tenslotte maar 2x per week.

Very helpfull!!

Concreet ga ik dus vdaag mn BMR uitrekenen, voedingsschema uitvogelen en creatine regelen..... (?)

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:06 ----------

Doe een goede warming up en een cooling down om lactaat en afval stoffen weer te verlagen. Voeding rond de training is cruciaal voor je herstel, koolhydraten en proteinen.
De simpele basics qua supplementen zijn toch wel een goede whey proteine (koud gefilterd), vrije aminozuren en creatine monohydraat.
Vet teveel vermijden heeft een negatieve impact op je training, je hebt vetten nodig!
Te weinig vet innemen kan een verlaagde testosteron spiegel tot gevolg hebben, je moet wel goed opletten welke vetten je binnen krijgt natuurlijk. Daarnaast hebben vetzuren nog tal van andere essentiele functies in het lichaam. Hellaas denken nog teveel mensen dat alle vetten slecht zijn. 3x p/d eten is te weinig.
Meer dan 48 uur herstel nodig hebben is ook geen ramp je traint tenslotte maar 2x per week.

Dat is overigens ook een goede! Een goede warming up en cooling down is idd ook van cruciaal belang, zkr in mijn situatie. Heb je nog enige voorkeur van een 'werkend' proteine shake? Die ik nu heb valt echt niet te zuipen, vandaar mn voorkeur voor de tablet dingetjes :p.

welkom! wat zijn je vragen?

Terug
Naar boven