Dit vind ik nou eens interessant Klaasje:
Leg eens uit?
Kan ik hieruit concluderen dat iedere PVV stemmer, achterlijk is, dom is, niet met gezond verstand denkt?
Oh "dennisma" is weer een keer heel erg verbaast over mijn oordeel over de gemiddelde PVV stemmer. Dat doet die jongen zo'n 1x per maand. Let maar op, volgende maand quote hij me weer een keer met diezelfde verbaasdheid.
Laat ik je het nog één keer zeggen. Ik denk inderdaad dat het merendeel van de PVV stemmer of inderdaad afgestompte intellectuele capaciteiten hebben of last hebben van een gevaarlijke vorm van mentale luiheid, een nogal onderschat probleem binnen de Westerse democratische samenleving.
Er is geen enkel weldenkend en bovenal zichzelf respecterend volwassen mens die op een dergelijke partij stemt. PVV stemmers zijn geen mensen die hun eigen oordeel gymnastiseren en kritisch toetsen aan de hand van boeken, kritische analyses in kwaliteitsmedia of wetenschappelijke artikelen. Dat zijn nu altijd types die nooit die moeite zullen nemen (met uitzondering van heel erg selectief gekozen spul, om het eigen oordeel te versterken - zie je vaak op fora) en dat komt omdat het soms simpelweg te complex voor ze is maar veel vaker ook omdat ze simpelweg mentaal te lui geworden zijn. Je hoeft geen geniaal persoon te zijn om jezelf uit te dagen, sterker nog, ik geloof niet veel van dat gemankeerde en vooral onvolledig dekkende IQ gelul, ik geloof vooral in mentale doortastendheid of juist luiheid. Een PVV stemmer doet die moeite niet, die denkt niet halverwege het aftasten van een specifiek probleem "hm, laat ik eens gaan opzoeken wat bepaalde onderzoekers hiervan vinden en waarom vinden zij dat en wat kan daar allemaal achter zitten". Ik geef nu gewoon wat flarden he, begrijp me niet verkeerd, maar dit zijn elementen die niet voorkomen bij het gros (nee niet een groot deel maar gewoon percentages net onder de 100) van die lui, daar ben ik van overtuigd. En weet je, het is niet eens zo erg zolang je dan niet bemoeid met van levensbelang zijnde zaken als politiek en landsbestuur maar diezelfde lui hebben ook niet de zelfkennis om te zien dat ze zichzelf niet genoeg hebben ingelicht om er degelijk over te kunnen oordelen. De tragiek van de democratie zeg ik je, en daar ligt een maatschappelijke uitdaging. Het is ook niet voor niets dat een betrekkelijk groot percentage van de middelbare scholieren op de PVV zou stemmen, dat zijn pubers en pubers zijn mentaal in de war. Zo zal er ongetwijfeld een grote mate van 'LOL Wilders is altijd lachen' reflex spelen. Ik sluit niet uit dat ik op 16 jarige leeftijd niet voor de lol voor zo'n gekke mafkees met geinige oneliners zou zijn gegaan.
Men reageer met emotie terwijl een land besturen juist niet op basis van emotie moet gebeuren. Een PVV stemmer kijkt naar incidenten en neemt niet de moeite objectief naar structuren te kijken. Een PVV stemmer heeft bijzonder weinig kijk op de eigen cultuur en geschiedenis terwijl ze juist zo bang zijn dat die worden aangetast. Een PVV stemmer leest geen boek ter bevordering van mentale soepelheid en inzicht.
Ja Dennisma, voor de zoveelste keer, ik denk dat de meeste PVV stemmers maar dan ook echt een enorm groot deel, of niet helemaal goed snik zijn of zichzelf niet helemaal goed wijs houden omdat ze te lui zijn om wat meer moeite te steken in de vorming van eigen wereldbeeld. En die laatste groep is veel groter dan de eerste. Ik krijg altijd de indruk dat dit nogal elitair overkomt op sommigen maar zo ****ing moeilijk is het niet hoor zo met al die bibliotheken, goedkope kranten, bepaalde televisiezenders en last but not least internet waar je zo ongeveer ieder bestaand boek, krantenartikel en wetenschappelijke paper kan vinden met een beetje moeite. Maar dat is niet wat die lui doen, nee hangen op de bank en een beetje geamuseerd worden door een of andere entertainment fl**ker op een lullige zender en dan de volgende morgen bij het koffiezetapparaat op het werk weer kankeren op die nietsnutten in Den Haag.