AndroidHealthClinic

Dumbbell Curl

Beer1989

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Hey,

Na 2,5 maand trainen is mijn Linker arm gegroeid van 31,5 cm naar 34,5 cm. En mijn rechter van 32,5 naar 36 cm. Maar nu komt ie...

Het gewicht van mijn dumbbell gaat niet omhoog! Hoe kan dit? Ik begon bij 12kg, en zit er nu nog steeds terwijl het wel allemaal groeit.
Omdat ik niet train op massa, dus niet langzaam omhoog/omlaag (2-0-2 methode), vroeg ik me dit af. Ik groei, maar krijg niet meer power.

Ook heb ik vaak last van mijn gewrichten, eleboog, knie etc. is vaak gedurende de oefening en eventjes erna. Na de KT heb ik hier helemaal geen last meer van, is dit een teken van overbelasting?

Verder krijg ik echt supersnel pomp in de biceps.

Gebruik NO-explode al ong. 7 weken, en na het trainen een banaan en whey shake.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoe kom je tijdens deze oefening aan pijn in je knie...? Als je deze oefening al 2,5 maand doet is het misschien raadzaam om eens andere oefeningen voor je biceps te gaan doen. Of heb je al een ander schema ingevoerd?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kom je tijdens deze oefening aan pijn in je knie...? Als je deze oefening al 2,5 maand doet is het misschien raadzaam om eens andere oefeningen voor je biceps te gaan doen. Of heb je al een ander schema ingevoerd?

Ja krijg last van mijn gewrichten in het algemeen. Knie bij squat terwijl ik mijn voeten recht hou en ong. op schouder hoogte (en pak helemaal niet veel gewicht ong. 50kg x11). De eleboog bij het dumbbell curlen. Onder de oefening voel ik na ong. 6e rep in lichte vorm. Als de set ten einde komt voel ik dat wat beter.

Ik heb laatst een ander schema gemaakt. Daar wou ik ipv. de dumbbell curl overgaan naar de barbbell curl, in principe niet veel verschil.

Vind het nogal vaag, dat ik qua omvang zeer goed op vooruit ga maar met gewicht gewoon niks. Begon met trainen op 12kg dumbbells, 2x 10 en 1x 8 max, zit nu op 2x 11 ong en 1x 8 max. Noem dit geen vooruitgang. Zodra ik 14kg probeer word het ong. zo 2x 7, 1x 4/5

Moet ik gewoon toch zwaarder gaan?

warm je wel op?

zou de spiergroep die je gaat doen ook eerst opwarmen

Bijvoorbeeld als je dumbbell curls gaat doen,even 1 a 2 setjes lekker lichtjes pompen.
Dan de werk setjes doen.

Even warm fietsen doe ik meestal als ik de benen ga doen.
Met de rug doe ik meestal eerst 1 a 2 setjes licht,en dan gewoon lekker pompen.
Dan 3 a 4 werksets enz enz...

Ben je sinds je traint ook beter gaan eten en meer van essentiële voedingstoffen?
Je hebt bijvoorbeeld iets meer vetten nodig als je zwaar traint en voor groei.

De last van je gewrichten is (meestal) tijdelijk door idd overbelasting, je gaat van niets dioen naar intensief bewegen met zware belasting dus dat kan geveoelig worden in je gewrichten.

Eet dus voldoende vetten.

Als het wat langer aanhoudt, die pijn dan kan je overwegen een glucosamine supplement te nemen. Zelf vind ik Atroflex(vloeibaar) de betere, eventueel met een goedkoper merk glucosamine tabletjes. Kan je gewoon bij de drogist kopen.

• Topic Starter Topic Starter
Ben je sinds je traint ook beter gaan eten en meer van essentiële voedingstoffen?
Je hebt bijvoorbeeld iets meer vetten nodig als je zwaar traint en voor groei.

De last van je gewrichten is (meestal) tijdelijk door idd overbelasting, je gaat van niets dioen naar intensief bewegen met zware belasting dus dat kan geveoelig worden in je gewrichten.

Eet dus voldoende vetten.

Als het wat langer aanhoudt, die pijn dan kan je overwegen een glucosamine supplement te nemen. Zelf vind ik Atroflex(vloeibaar) de betere, eventueel met een goedkoper merk glucosamine tabletjes. Kan je gewoon bij de drogist kopen.

Thanks Martin,

Ik ben inderdaad meer gaan eten, maar puur omdat mijn lichaam dat "vroeg". Ik merkte dat ik vaker honger kreeg dan voorheen. Ik heb tevens ook een voedingsschema gemaakt.

Ik hou mijn gewrichten de komende tijd goed in de gaten. Als het langer zo door gaat dan is een supp wellicht wel een optie.

Bedankt voor je reactie!
Groetjes

(voedingsschema in bijlage)

Bijlagen

Zou me eerder zorgen gaan maken om die squats tbh.

groeit iedereen als kool? wou dat ik ook ruim meer als een cm elke maand bij mijn armen kon optellen hehe

Aangezien jij op kracht traint pak je gewoon een zwaar gewicht daarmee blijf je curlen tot je vanzelf 3 a 4 setjes van 6 tot 8 reps kunt maken enz enz.....
Gun het tijd

Terug
Naar boven