AndroidHealthClinic

Dutch strongman cup Kampen

Anoniem80

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
87
Lengte
1m94
Massa
134kg
Kampen - zaterdag 12 juni 2010
Op zaterdag 12 juni wordt de Dutch Strongman Cup Kampen georganiseerd. De wedstrijd wordt gehouden op het Van Heutsplein in Kampen, direkt aan de IJssel. De wedstrijd begint om 13.30 uur. De deelnemers worden om 12.30 verwacht. Aan deze wedstrijd zullen meerdere sterke atleten uit het buitenland deelnemen.

Scheidsrechters: Jan Haaring (Real Dutch Power) en Erik Butzelaar (president WPF).

De wedstrijd bestaat uit de volgende onderdelen:

1) Boomstam tillen (maximaal gewicht)

2) Super medley
1. timberwalk 2 keer 120 kg over 25 meter
2. scheepsketting 300 kg over 15 meter
3. duckwalk 200 kg over 10 meter

3) Auto deadlift

4) Car circle (320 kg)

5) Yoke race (360 kg)

6) Stones of strength (120-140-160-180-200 kg - hoogtes aflopend van 160 tot 120 cm)

Voor de top 6 zijn er aantrekkelijke geldprijzen. Voor de top 4 zijn er bekers en voor de overige deelnemers medailles. De winnaar van de wedstrijd krijgt de Dutch Strongman Cup bokaal.

De organisatie van de wedstrijd is in handen van Fred Anneese in samenwerking met Fouad Hsaini.

Voor inlichtingen en/of inschrijven voor de Dutch Strongman Cup Kampen kun je contact opnemen met Fred Anneese, te bereiken op 06-46068738 of per e-mail: afb1-29@home.nl.

Zijn er nog lui die aan deze loeizware wedstrijd meedoen?

Laatst bewerkt:
leipe onderdelen zeg, zelfde ankerketting als in Vlaardingen?

200 stone... jezus..

ben benieuwd wie zich hier voor gaan inschrijven

is de zwaarste stone in de finale niet 170kg?En zijn er niet een handjevol buitenlanders die een 200 stone laden?

bruut !

ik snap alleen niet waarom de top 4 bekers krijgen ipv de gebruikelijke 3

is de zwaarste stone in de finale niet 170kg?En zijn er niet een handjevol buitenlanders die een 200 stone laden?

inderdaad... misschien dat er een aantal zijn die de 180 kunnen laden maar of dat op het einde van zo'n bizar zware wedstrijd nog gaat lukken is ook maar de vraag...

maar opzich is het een nobel streven om te proberen het niveau in nederland omhoog te halen en jarno eens concurrentie te geven

ben alleen benieuwd of de mensen die ik inschat er wel sterk genoeg voor te zijn zich inschrijven (richard & simon bijv.)

Laatst bewerkt:
Misschien wat voor Lex the great

• Topic Starter Topic Starter
leipe onderdelen zeg, zelfde ankerketting als in Vlaardingen?

Nee.. is de ketting van Fred volgens mij.. Die is iets lichter en makkelijker om mee te lopen.
200 stone... jezus..

ben benieuwd wie zich hier voor gaan inschrijven

..

Was 2 jaar terug al 180kg volgens mij.. Er doen wel een handjevol buitenlanders mee hoorde ik. Maar niks mis mee om t een beetje zwaar te maken toch?

bruut !

ik snap alleen niet waarom de top 4 bekers krijgen ipv de gebruikelijke 3
Goede vraag.

Misschien wat voor Lex the great
Dat zeker! Is hij niet al gevraagd?

Hoi Jongens,

Ik ben idd al gevraagd maar de week erna staat voor mij CL-Holland op het programma en in dat weekend doe ik waarschijnlijk mee met CL-Bulgarije en dat is natuurlijk belangrijker.

Over de stone: vorig jaar was de 180stone van kleine diameter, deze is beduidend makkelijker dan een grote diameter die op de kwalificaties en internationaal wordt gebruikt. Heb deze vraag al eens eerder in andere topics terug zien komen, vandaar dat ik er even op reageer. Als die 200kg stone grote diameter is, succes:D

Fred staat garant voor een goede en ijzersterke wedstrijd, bovendien is het altijd gezellig en is er wat te verdienen. Dat is mijn ervaring. Met deze gewichten en timing lijkt het me voor de jongens die aan de NK finale meedoen een goede peiling van waar ze nu staan

Groeten Alex

Hoi Jongens,

Ik ben idd al gevraagd maar de week erna staat voor mij CL-Holland op het programma en in dat weekend doe ik waarschijnlijk mee met CL-Bulgarije en dat is natuurlijk belangrijker.

Over de stone: vorig jaar was de 180stone van kleine diameter, deze is beduidend makkelijker dan een grote diameter die op de kwalificaties en internationaal wordt gebruikt. Heb deze vraag al eens eerder in andere topics terug zien komen, vandaar dat ik er even op reageer. Als die 200kg stone grote diameter is, succes:D

Fred staat garant voor een goede en ijzersterke wedstrijd, bovendien is het altijd gezellig en is er wat te verdienen. Dat is mijn ervaring. Met deze gewichten en timing lijkt het me voor de jongens die aan de NK finale meedoen een goede peiling van waar ze nu staan

Groeten Alex

Hallo Alex en de rest van de jongens.

Even terug op het forum om wat duidelijkheid te geven over de wedstrijd.
Er doen inderdaad meerdere buitenlandse deelnemers mee.
De reden waarom de wedstrijd zo zwaar is, is om de jongens weer wat nieuwe uitdagingen te geven:D
En volgens mij heeft de top 3 bekers en is er voor iedere deelnemer een geldprijs.
Het is inderdaad ook goed om een maand voor de finale te weten waar je staat.
Persoonlijk vind ik het ook leuk dat er zulke zware wedstrijden zijn.
De deelnemerslijst is tot en met nu.

Jan Wagenaar
Kelvin De Ruiter
Fouad Hsaini
Richard Leeuwenburg
Mark van Dijk
Matthieu Onderdijk
Dennis Gort(onder voorbehoud)
Fabrice Barbier(Franrijk)
Jonathan Renaud(Franrijk)
Alan Chapman(Zuid Afrika)
John Hobson(Engeland)
Paul Wood(Engeland)

Wij hopen dat er nog een paar sterke nederlandse jongens zich aanmelden zoals inderdaad Richard,Simon,Gijs enz enz

Laatst bewerkt:
Zoiezo mooie wedstrijd! Ik doe de week erna BiestH en vind na de 4 kwali's het dan wel weer juist even fijn om even op adem te komen. Het had me eigenlijk wel tof geleken was het net als vorig jaar een teamwedstrijd geweest. Dat vond ik echt super vorig jaar.
De 180 is vorig jaar ook geladen. Het zal toch waanzinnig zijn gaat de 200 er ook op dit jaar!

Zoiezo mooie wedstrijd! Ik doe de week erna BiestH en vind na de 4 kwali's het dan wel weer juist even fijn om even op adem te komen. Het had me eigenlijk wel tof geleken was het net als vorig jaar een teamwedstrijd geweest. Dat vond ik echt super vorig jaar.
De 180 is vorig jaar ook geladen. Het zal toch waanzinnig zijn gaat de 200 er ook op dit jaar!

Kelvin, de engelsman en ik laadden de steen idd

Fouad, goed initiatief maat, om de krachten met Fred te bundelen. En je weet dat je op mij kunt rekenen als je me in een wedstrijd wilt hebben (en ik kan).

Ik had de wedstrijd al is bekeken, jammer genoeg way to heavy spijtig want het is 1 van de enige hier in de buurt

this is madness!!!

Ik had de wedstrijd al is bekeken, jammer genoeg way to heavy spijtig want het is 1 van de enige hier in de buurt

Waarom probeer je het niet gewoon behalve de 200 steen is de rest toch wel te doen.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

He Mo op jou reken ik ......dus madness of niet jij staat er toch gewoon???

---------- Toegevoegd om 09:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

Kelvin, de engelsman en ik laadden de steen idd

Fouad, goed initiatief maat, om de krachten met Fred te bundelen. En je weet dat je op mij kunt rekenen als je me in een wedstrijd wilt hebben (en ik kan).

dat weet ik Alex het is jammer dat je andere verplichtingen,maar ik wens je veel succes bij die andere wedstrijden en ik hoop dat je hoog eindigt

lekker stevig :eek:
hopelijk ben ik die zaterdag vrij, kom ik even naar al dat geweld kijken
en 200 stone!!!!
als die geladen wordt ontploft het publiek toch wel denk ik:eek:

• Topic Starter Topic Starter
Fouad,

Je had mij ook gemaild met de vraag of ik aan deze wedstrijd mee wil doen. Helaas moet ik hiervoor afzeggen. De wedstrijd komt nog te vroeg in mijn opbouw naar volgend jaar en ik moet ook nog is werken en krijg zo kort van te voren met geen mogelijkjheid meer vrij.

grtz.

He Mo op jou reken ik ......dus madness of niet jij staat er toch gewoon???

ik heb echt nachtmerries overgehouden van dat anker op zuid holland...wat zie ik hier weer een anker van 300:S...

maargoed kdenk datk et wel aandurf...al ben ik bang dat het zwaar afgaan wordt:S

Terug
Naar boven