Rick van der Torre wint de Dutch Strongman Cup
Zaterdag 12 juni vond in Kampen de Dutch Strongman Cup plaats. Spijtig genoeg voor de organisatie meldden zich in de laatste week de atleten uit Engeland en Frankrijk af. Als enige buitenlandse atleet verscheen de Zuid-Afrikaan Alan Chapman aan de start van de wedstrijd, naast zes kanjers van deelnemers uit Nederland. De wedstrijd was zwaar en dat hebben de deelnemers geweten. Na een heavy yoke race vergde ook de loeizware medley de nodige energie van de deelnemers. En toen stonden er nog drie pittige onderdelen op het programma. Het was een strijd tussen Jan Wagenaar en Rick van der Torre. Jan Wagenaar won de eerste drie onderdelen, maar op het vierde onderdeel, de auto deadlift, liet Jan Wagenaar punten liggen, waardoor Rick van der Torre op slechts één punt achterstand gevaarlijk dichtbij kwam. De volgende twee onderdelen werden echter door Rick van der Torre gewonnen waardoor hij er met de mooie Dutch Strongman Cup vandaar ging. Einduitslag: 1. Rick van der Torre (37 ptn.), 2. Jan Wagenaar (35 ptn.), 3. Fouad Hsaini (27 ptn.), 4. Kelvin de Ruiter (18,5 ptn.), 5. Mark van Dijk (18,5 ptn). 6. Mohamed Zoundri (18 ptn.) en 7. Alan Chapman (14 ptn.).
Volledige uitslag volgt op RDP!
Jan Wagenaar en Rick van der Torre legden beide de 180 (echte!) kg steen erop! Jan in een tijd van 1.46.71 s en Rick in een tijd van 1.29.44 s.
De 200 kg weegt 205 echte kg's. Deze steen is door mij gemaakt en verkocht aan Robbert Wolters. Volgens mij is er nog nooit iemand in Nederland geweest die zo'n gewicht op 130 cm heeft gelegd. Vraag me af of er uberhaupt iemand anders in Nederland zo'n zware steen heeft.