Fitness Seller

Eat stop Eat

2 dagen 20 uur niets eten... dan ben je lekker catabool bezig.

ik vind 2u niets eten al brak, laat staan 20u!

wat is het nut hiervan? iets als IF (hoewel het mij ook niets lijkt) zie ik het praktische nut wel van in, maar dit???

Iedere dag 14 tot 16 uur zonder eiwit heb ik geen problemen mee, maar dan heb ik toch wel trek in wat.

Maar Brad heeft gelijk... zoek de gemakkelijkste manier om minder te eten en ... scoren. (niet specifiek voor BB'ers, maar voor het gepeupel die het rekenen van calorieën te moeilijk vind is dit een hele aardige optie).

Denk dat je het menselijk lichaam wat onderschat in de mate waarin het flexibel kan omgaan met voeding.
Uhm, leg eens uit.. ik eet gem. 5k kcals en ~350 gr eiwitten op een dag, denk je niet dat m'n lichaam dan m'n zuurverdiende spiertjes gaat gebruiken als die 20 uur zonder toevoer van eiwitten/voeding zit?

En dan niet te spreken van de sufheid die je zal voelen, ik zie het nut niet van dit schema in, doet me eerder denken aan Ramadan.

@ bekjam

Gebruiken voor wat? Voor energie? Daarvoor heeft je lichaam glycogeen en lichaamsvet. Beide worden aangevuld tijdens de periode dat je WEL eet. Je denkt toch hopelijk niet dat het eten dat je eet direct of vrijwel direct klaar staat voor energie/opbouw? Het duurt al een hele poos voordat het verteerd/verwerkt is.

Lijkt mij idd ook niet verstandig. Al je opgebouwde spiermassa wordt dan weer lekker opgesnoept in die 2 dagen. Zie je lichaam als een auto op benzine, als je er niks in gooit dan rijdt ie ook niet, gooi je er diesel bijin (:lees verkeerde voeding) dan doet ie het minder goed. Je legt op deze manier ook je hele spijsvertering plat lijkt mij.

Lichaam zit wel wat complexer in elkaar dan een auto. Je kan makkelijk 24uur zonder voeding en geen spier verliezen, als je natuurlijk geen marathon loopt maar kort en intensief traint.

Nogmaals, waarom zou je lichaam in vredesnaam spieren gaan gebruiken als brandstof? Er is altijd nog ruim voldoende aanwezig in de vorm van glycogeen en lichaamsvet. Zeker als je voortdurend aan krachttraining doet is er helemaal geen reden voor je lichaam spierweefsel te gaan verbruiken.

Ja, als je voor een langere tijd een intensieve inspanning levert (zoals marathon), ja dan ga je (een klein beetje) spierweefsel verliezen. Overigens verlies je tijdens krachtraining ook spierweefsel. Verloren spierweefsel is er om weer te worden aangevuld en verder te worden opgebouwd.

Uhm, leg eens uit.. ik eet gem. 5k kcals en ~350 gr eiwitten op een dag, denk je niet dat m'n lichaam dan m'n zuurverdiende spiertjes gaat gebruiken als die 20 uur zonder toevoer van eiwitten/voeding zit?

En dan niet te spreken van de sufheid die je zal voelen, ik zie het nut niet van dit schema in, doet me eerder denken aan Ramadan.

Valt reuze mee, ik voel me juist energiek tijdens mijn dagelijkse vasten (om nog maar te zwijgen van een verhevigde werking van caffeine)

Valt reuze mee, ik voel me juist energiek tijdens mijn dagelijkse vasten (om nog maar te zwijgen van een verhevigde werking van caffeine)

Er zijn studies die aantonen dat meerdere maaltijden beter voor spierbehoud zijn dan een paar grote maaltijden:

Effects of meal frequency on body composition during weight control in boxers.
Iwao S, Mori K, Sato Y.

First Division of Health Promotion Science, Graduate School of Medicine, Nagoya University, Japan.
The effects of meal frequency on changes in body composition by food restriction were investigated. Twelve boxers were divided between a two meals day-1 group (the 2M group) and a six meals day-1 group (the 6M group). Both groups ingested 5.02 MJ (1200 kcal) day-1 for 2 weeks. Although there was no difference in change of body weight by food restriction between the two groups, the decrease in lean body mass (LBM) was significantly greater in the 2M group than in the 6M group. The decrease in urinary 3-methylhistidine/creatinine was significantly greater in the 6M group than in the 2M group. These results suggest that the lower frequency of meal intake leads to a greater myoprotein catabolism even if the same diet is consumed.

Conclusie, de mannen die maar 2 maaltijden per dag nuttigden verloren meer spiermassa dan de groep mannen die 6 maaltijden at maar hetzelfde aantal calorieën. Dus Wazzup.. waarom vast je?

Ik pas eat stop eat nu al langer toe en het werkt gewoon. Als je denkt dat je door 24 uur te vasten spieren gaat verliezen ben je echt wel verkeerd. De supplementen, sport en ander industriën hebben het maar al te graag dat iedereen gelooft dat je 6 maaltijden moet eten per dag of je verliest je spieren. Vasten kost ook geen geld, er valt dus echt niets aan te verdienen en is dus commercieel niet echt interessant.

Vasten heeft wel veel positieve efffecten op je lichaam zoals een verbeterde insuline gevoeligheid, spijsvertering zich even kan leegmaken, verhoogde GH afgifte (verhoogde GH afgifte verminderd dus ook het spierverlies), sterk verhoogde vetverbranding vanaf het 18de uur dat men vast, en door het verlagen van het wekelijks gemiddelde aan caloriën komt het je levensverwachting ook nog eens ten goede.

24 uur vasten/ week is al een kleine 15% verminderde calorie iname
2 maal per week 24 uur vasten geeft dus 30% minder calorieën die je inneemt en dus ook een vrijwel verzekerde gewichtsafname

Laatst bewerkt:
Jullie overschatten het nogal, je gaat bij lange na geen spieren verbranden dan.

Er zijn studies die aantonen dat meerdere maaltijden beter voor spierbehoud zijn dan een paar grote maaltijden:

Conclusie, de mannen die maar 2 maaltijden per dag nuttigden verloren meer spiermassa dan de groep mannen die 6 maaltijden at maar hetzelfde aantal calorieën. Dus Wazzup.. waarom vast je?

Die studie deugt niet helemaal. Iets met alleen vloeibaar voedsel (alles heel snel verteerd dus) en veel te weinig eiwit... ja dan krijg je wel spierverlies, maar niet relevant voor mijn situatie omdat ik sowieso vaker dan 2 keer eet in mijn eet-periode (lsof frquentie iets te maken heeft met vasten....)

http://www.bodyrecomposition.com/re...uency-and-energy-balance-research-review.html

Wat een interessant stuk is dat...

Waarom is daar zo weinig over te lezen? Ben het nog nooit tegengekomen, alles staat in het teken van vaak eten.

Heb je nog meer links toevallig?

Ik dacht dat als je vast of dieet, het altijd eerst de spieren waren die aangesproken werden en dat je daarom dus meer eiwitten moet nemen terwijl je je totale calorie-inname wil verminderen.???

Ik zou wel is een foto willen zien van een beest die zo'n voedingsschemaheeft. Volgens mij is het net zoiets als die knuppel die met levrone trainde.

Terug
Naar boven