AndroidHealthClinic

echt hulp nodig

sedski

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
84kg
Vetpercentage
32%
Hallo allemaal....

ik ben al een tijdje bezig met afvallen en sporten maar helaas lukt het mij niet echt en heb ik jullie hulp bij nodig.

Allereerst ben ik 1,70 lang en weeg ik rond 84 kilo na mijn stage in het buitenland ben ik 10 kilo aangekomen sinds ik terug ben wat ik heel erg vindt.

Mijn eetschema ziet er als volgt uit:

Schema

Ontbijt

Brinta of 2 crackers met filet

Tussendoor
2 mandarijntjes of 200 ml kwark

Middag

2 x Cracker of brinta
1 Kipfilet
250 ml kwark
Fruit

Tussendoor

Beker yoghurt/ kwark

Avondeten

Wok groenten of groenten

Kipfilet

Tussendoor

Fruit of kwark of fruit

Daarnaast train 4 a 5 keer in de week. Eerst doe ik krachttraining en daarna cardio soms allees cardio.

Ik ben nu al een maandje of 2 bezig maar ik zie helemaal niks dan dta ik dik wordt. Waar kan het probleem aan liggen?

Alvast bedankt

hoi Sedski
Veel eet je niet dus daar kan het haast niet aan liggen.
Wordt je echt dikker of denk je dat???
Heb je jezelf wel eens met een meetlint gemeten en dat na een week of 2 nog eens?
Misschien wordt je wel niet lichter maar dat wil niet zeggen dat je geen vet verbrand.
In ieder geval moet je niet opgeven maar door gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Het is zo dat ik in niks meer pas alles wordt kleiner ik weet dat het van vet verandert in spier en niks afvallen is er toch wl wat mis met me?

Ik vind dat je best lastig typt.

als je werkelijk 4-5 keer per week traint en je jezelf werkelijk aan dit schema houd ga jij afvallen....

idd, vreemd.
als dat alles is wat je binnekrijgt moet je wel afvallen, ofwel smokkel je nog veel te veel tussendoor, of je traint niet hard genoeg.

misschien denkt je lichaam dat de hongerwinter aangebroken is.... en houdt alles vast.
hoe oud ben je?

Ik zou bijna zeggen dat je te weinig eet dus je zou echt moeten afvallen.
Ik neem aan dat je wel magere kwark eet en niet de fruitkwark (daar zit veel suiker en vet in)
Beste is magere kwark met een blijkje annanas op eigen sap (geen siroop)
verder veel water er bij drinken (geen frisdrank want daar zit veel suiker in) en genoeg cardio doen.
Wat doe je voor trainingen en hoe lang?

Geef de totalen eens als je wil?

Dus hoeveel kcals en k/e/v eet je op een dag?

nou.. of je nou wel of niet afvalt, het is zowiezo te weinig.
mocht je hier wel door gaan afvallen, dan heb je het oude gewicht zo weer als je weer normaal gaat eten..

t bekende jojo effect he :P

Dank je wel allemaal voor jullie reactie...

Ten eerste ben ik 20 jaar oud. Ik hou me vast aan mijn schema soms neem ik wel een muesli ontbijt met viergranen voor de veranderingen maar dat is echt heel erg af en toe. Ik eet magere kwark wat echt niet te eten is. Als ik honger krijg eet ik of een appel of drink ik water of thee. Ik heb niet echt berekeningen met hoeveel kcl etc etc ...

Nu twijfel ik ook of het aan het sporten ligt dat ik verkeerd train.

Ik geef twee voorbeelden hoe ik het doe...

Eerst cardio van 10 min om warm te worden dan krachttraining van ongeveer 45 min tot een uur daarna weer cardio van 20 a 30 min

Soms begin ik met cardio van een 40 min tot een uur daarna kt of visa versa

en dan spin ik 2 a 3 dagen ik de week.

Ik wil natuurlijk als ik wat ben afgevallen wel gewoon doorgaan hoe ik nu met discipline eet en drink. Ik weet wel dat ik veel sneller afval als ik er helemaal niet mee zit maar ik vraag me af of ik er te obsedeerd mee ben dat ik het niet zie of dat mijn lichaam gewoon verkeerd reageert.

THNX ALLEMAAL

ik denk dat je geobsedeerd bent om eerlijk te zijn want met dit schema MOET je afvallen. en even over het puntje musli dat is helemaal niet erg want koolhydraatjes smorgens is niet erg doe ik ook.

yep, stress.........

Dank je wel allemaal voor jullie reactie...

Ten eerste ben ik 20 jaar oud. Ik hou me vast aan mijn schema soms neem ik wel een muesli ontbijt met viergranen voor de veranderingen maar dat is echt heel erg af en toe. Ik eet magere kwark wat echt niet te eten is. Als ik honger krijg eet ik of een appel of drink ik water of thee. Ik heb niet echt berekeningen met hoeveel kcl etc etc ...

Nu twijfel ik ook of het aan het sporten ligt dat ik verkeerd train.

Ik geef twee voorbeelden hoe ik het doe...

Eerst cardio van 10 min om warm te worden dan krachttraining van ongeveer 45 min tot een uur daarna weer cardio van 20 a 30 min

Soms begin ik met cardio van een 40 min tot een uur daarna kt of visa versa

en dan spin ik 2 a 3 dagen ik de week.

Ik wil natuurlijk als ik wat ben afgevallen wel gewoon doorgaan hoe ik nu met discipline eet en drink. Ik weet wel dat ik veel sneller afval als ik er helemaal niet mee zit maar ik vraag me af of ik er te obsedeerd mee ben dat ik het niet zie of dat mijn lichaam gewoon verkeerd reageert.

THNX ALLEMAAL

Ziet er allemaal goed uit dus niets aan veranderen.
Het enige advies is vol blijven houden, het gaat je lukken.
Afvallen gaat in golfbewegingen soms gaat het heel snel en dan sta je weer even stil. Denk dat je gewoon overe een langere periode moet kijken wat er met je gebeurt. Snap wel dat je snel resultaat wil maar afvallen is ook een mentale kwestie. In je koppie moet het ook goed zitten en dan lukt je alles.
Nogmaals, vol blijven houden

Ik zou eerst eens naar de huisarts gaan om je hormonenen te laten testen. Een volledige serie, dus naast geslachtshormonen ook insuline, cortisol en cholesterol. Laat ook naar je schildklierfunctie kijken.

Daarnaast is het misschien een idee om eens een heel ander dieet te proberen. Je eet op dit moment bijna geen vet, dus wellicht dat je in een dieet met meer eiwit en vet, zoals atkins of southbeach, wel gaat afvallen. Als dat niet werkt kun je carbcycling eens proberen.

Ben ik de enige die vindt dat dit wel erg weinig is voor iemand die 5 keer in de week sport?
Buiten dat, zou je idd heel veel gewicht moeten verliezen als je je strict aan dit voedingsschema zou houden. Maar als je dan een keer een sas-dag hebt (no offence, maar jouw eetschema is wel erg SonjaBakker-proof), sla je dat allemaal op als vet. Het zit wel iets ingewikkelder in elkaar, maar daar komt het op neer.
Ik weet niet hoe intensief je sport, en dat maakt uiteraard ook een wereld van verschil.
Hoe gaat het inmiddels? Te obsessief met eten bezig zijn heeft ook een averechtse werking, maar dat had je zelf al door. Als je er gewoon voor zorgt dat je dieet in orde is (genoeg info op dit forum en anders vraag je het gewoon) en dat je je daar ook (zoveel mogelijk) aan houdt, hoef je je nergens zorgen om te maken, want dan val je vanzelf wel af. En voel je toch lekkere trek opkomen o.i.d. (weet niet of je daar vaak last van hebt): tanden poetsen. Works for me.

Inferno87 ik ben niet geobsedeerd hoor geloof mij maar..... Maar ik ben wel sindsdien ongeveer 12 kilo afgevallen :) met een heel ander dieet...Ik geloof niet in Sonja bakker dieet south beach dieet of atkins er is altijd wel iets mis mee..
Ik heb gewoon naar mijn lichaam geluistert en tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 12 kilotjes eraf en ik ben besttevreden... en niet elke lichaam valt snel af of komt snel af. Zo'n dieet kan bij SOMMIGE mensen averechts werken. Ik heb nu een suiker en vetvrij dieet wat ik volg en geloof mij maar ik snap niet dat mijn vetpercentage met moeite zakt maar ik maak me niet druk everything will be fine :)

Inferno87 ik ben niet geobsedeerd hoor geloof mij maar..... Maar ik ben wel sindsdien ongeveer 12 kilo afgevallen :) met een heel ander dieet...Ik geloof niet in Sonja bakker dieet south beach dieet of atkins er is altijd wel iets mis mee..
Ik heb gewoon naar mijn lichaam geluistert en tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 12 kilotjes eraf en ik ben besttevreden... en niet elke lichaam valt snel af of komt snel af. Zo'n dieet kan bij SOMMIGE mensen averechts werken. Ik heb nu een suiker en vetvrij dieet wat ik volg en geloof mij maar ik snap niet dat mijn vetpercentage met moeite zakt maar ik maak me niet druk everything will be fine :)

Je gelooft niet in het anorexiadieet van Sonja Bakker, je gelooft niet in het dieet van Atkins of die van South Beach...maar je bent wel bezig met een "suiker en vetvrij dieet" hmm ??? :scratch:

Je hebt al 12 kilo's eraf, dat had je ook niet eerder vermeld. Daardoor kan het ook komen dat je lichaam wat langzamer afvalt. Vrij logisch ook.
In iedere geval als je echt bezig met met je "suiker en vetvrije" dieet. Zou ik daar mee kappen. Vet vrij eten is sowieso al een dom om mee te beginnen, want vetten heb je nodig.

Gewoon gezonder eten, goede kh's (complexe), goede eiwitten en goede vetten. Als ik naar je schema kijk vind ik persoonlijk ook dat je te weinig eet voor wat je ook doet qua sport.

Nou dat is toch goed nieuws
12 kilo er af!!!
Vaak is het gewoon even door bijten, je lichaam moet ook wennen aan minder eten en meer bewegen.
Ben het wel eens met pilatusmeisje dat je meer eiwitten zou kunnen gaan eten. Maar goed het werkt wel bij jou en je bent tevreden.
Wat wil je dan nog meer.

Het dieet hierboven doe ik al niet meer. Ik eet gewoon meer groenten en volkoren producten en geen suikers en vetten.Het dieet is goedgekeurd door een dieetiste en mijn dokter!!!!...en pilatesmeisje ik sta open voor iedereens mening maar dom hoef je er niet bij te vermelden iedereen is vrij in zijn keuze!

Terug
Naar boven