MuscleMeat

Ectomorf ziet het niet meer zitten!

riflexz

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
71kg
Hoi, lange tijd geleden heb ik hier eens een post gemaakt hoe erg dat ik het wel niet vond dat ik ectomorf ben.
Nu x aantal tijd later ben ik eindelijk toch begonnen met fitnessen, ik heb voor thuis een bankdruk + halters en ongvr 80kg aan gewichten gekocht. Ik ben met intensief trainen begonnen begin januari, met een min of meer goed schema. Ik ben van 30kg bankdrukken naar 58 kg (incl. bar van 8kg) gegaan in ongvr 2,5 maand.
Military en behind neck press kan ik nu nog maar met 30kg max 10x doen. Daarna doe ik altijd 2 of 3 setjes van 10x met 20kg.
Front en lateral raises doe ik nu met 10kg, in het begin was het 8kg

Probleem is nu dat ik wel enige vooruithang maak qua gewichten, maar ik kom gewoon niet aan in massa! Ik weeg nu 69KG, maar ben voor mijn leeftijd veel te dun. Ik zou alles doen om gewoon wat breder te worden, want ik heb het k*tste lichaamstype ter wereld: ectomorf + het feit dat mijn moeder uit Azie komt, en dat zit in mijn genen, want daar zijn ze allemaal tenger van nature :x
Dit zijn 2 foto's die ik gisteren heb genomen, een foto van x aantal tijd geleden vind je in die post terug van vroeger

Nu is mijn vraag? Hoe kom ik snel breed? Ik eet elke middag een half multigranenbrood op, met 100gr kippewit. 's Avonds eet ik altijd zoveel als mogelijk pasta, vlees en rijst op.

En elke ochtend neem ik een wheyshake of weightgainershake, 's avonds na mijn werk ook, en voor ik ga slapen ook

Want hoe zwaar ik ook train ik merk amper verschil, en het lijkt precies een nutteloze strijd

http://i51.tinypic.com/vscpbr.jpg
http://i55.tinypic.com/30ndydf.jpg

...
Eten als een paard, trainen als een beest en slapen als een baby. Succes.
En als je motivatie nodig hebt, denk gewoon: de zomer komt er weer aan = topless = win. ;)
T gaat sneller dan je denkt. Als het eenmaal zomer is denk je: "shit! had ik maar getraint."

Laatst bewerkt:
Als je ecto bent, zit jij waarschijnlijk op een laag vetpercentage, als je dan dus massa wil pakken, zou ik gaan cleanbulken, jij moet jouw onderhoud berekenen, wat je dus op een dag verbrand aan kcal's, en ga daar zo'n 300 kcal boven zitten, zorg daarbij dat jij hoog in de eiwitten zit, en de koolhydraten zo complex mogelijk zijn, combineer dit met gezonde vetten, en natuurlijk een deugdelijk trainingsschema, en een SHITLOAD aan geduld!

Relax dude, Rome is ook niet in één dag gebouwd!
Begin eens op te schrijven wat je precies eet, ik denk dat daar het probleem zit.
Je kunt als ontbijt bv 100gr havermout nemen met 50gr whey samen met melk of water.
Je hebt ook nog eens een leeftijd dat je weinig vet op zult slaan dus je kunt gewoon flink eten.
Misschien is het wel handig dat je in een gym gaat trainen met een beetje begeleiding of trainingspartner.

Idd, laat eens je trainschema en vooral je voedingsschema zien.

Aziatische genen wil niet perse zeggen dat je niet breed kan worden en ectomorph zegt al helemaal geen reet

Je wordt nu eenmaal geen beest in 2,5 maanden tijd.

• Topic Starter Topic Starter
Ik verbrand volgens mij op een dag amper calorien hoor, het enigste van "sport" dat ik doe is 's ochtends en 's avonds met de fiets van het station naar huis rijden, en dat duurt maar 5 minuten.
Op mijn werk moet ik eigenlijk de hele dag op mijn gat zitten, dus daar verbrand ik niks

Een echt voedingsschemaheb ik niet, ik drink gewoon 's ochtends 2 schepjes weightgainer, met veel koolhydraten. 's middags eet ik een half brood, met +-120gr kippewit, 's avonds eet ik zoals alreeds vermeld véél pasta, vlees of rijst

dit is het trainingsschema, maar dat is nu gewoon gebaseerd op spiergroepen, de namen van de oefeningen weet ik niet allemaal vanbuiten, maar 't is altijd met losse dumbbells & 1 staaf van 1,8m
aandag; schouders, benen, rug
dinsdag; voorarmen, kuiten, buik
woensdag; rug, schouders, nek
donderdag; buik, biceps, borst
vrijdag; triceps, schouders

Doe maar eens gewoon de volgende oefeningen.

Squat
Deadlift
Bankdrukken
Bent over rows
Military presses

En zo zwaar als je kunt in een reprange van 3-10/setje.

En veel meer vlees eten op je boterhammetjes.

Succes!

Als je een echte ecto bent verbrand je in rust ook veel!
Als je nu niet aankomt is dat zeker een teken dat je niet genoeg of zelfs structureel te weinig eet, begin de dag met een monster ontbijt en dan heb ik het niet over twee schepjes weightgainer (wat overigens alleen een extra eetmoment is en niet een volledige maaltijd an sich!!) maar minstens 100gr havermout en veel eiwitten.
Verder is dat halve brood ook leuk maar als het geen echte volkoren is zitten daar amper voedingswaarden aan, kan je net zo goed een stuk karton eten..
Je moet GOED voedsel tot je nemen en veel, omdat je jong bent én ecto heb je juist een superverbranding, dit MOET je compenseren door grotere hoeveelheden voedzaam voedsel tot je te nemen.
Ook belangrijk is dat je gevarieerd eet, veel groenten en vitamines.
Beetje meer duidelijk zo?

10 broodjes een beetje kip en wat avondeten dus, niet eens een ontbijt. Tja je zit op ondervoeding vind je het gek dat er niets gebeurt !!!!!!!! Mijn advies eet drie keer zo veel.

Ik heb 's ochtends nu eenmaal amper honger, maar bon, ik zal op mijn tanden bijten en die havermout eten, wat ik btw afschuwelijk vind!

Is musli ook goed?

Muesli zit over het algemeen meer rotzooi in.

Brinta is best chill! Gewoon ff een lekker warm maaltje ´s ochtend naar binnenwerken.

Muesli ok, beter iets dan niets.

ik zou havermout / brinta aanhouden, musli zitten ook vaak snelle suikers in, niet echt wenselijk als ontbijt.

Okay thx, ik zal me er echt aan houden nu!

Maar ik heb nu eigenlijk nog 1 vraagje:
Ik weet nu dus ondertussen dat ik ecto ben, maar hoe kan je nu uitzetten/breed worden als je skelet, dus je botten gewoon smal gebouwd zijn? Kan je op een of andere manier je botten groter laten worden? Door bv vééél melk en calcium te nemen??

Ik heb 's ochtends nu eenmaal amper honger, maar bon, ik zal op mijn tanden bijten en die havermout eten, wat ik btw afschuwelijk vind!

Is musli ook goed?

Je kunt ook je havermout mengen met whey dan smaakt het nog lekker ook.
Wat voor gainer gebruik je trouwens?

je skelet word alleen groter van een HGH kuur geloof ik. :p het breed worden waar jij naar op zoek bent is gewoon spiermassa. veel ( clean ) eten dus en knallen met die gewichten!

Musli repen kan ook vreet er 10 op heb je gelijk 1000 Kcal binnen!

Je moet ook hele dag door eten, niet 's ochtend en 's avonds, maar 2x 's ochtend, 2x s'middags en 2x s'avonds bijvoorbeeld, eet om de 3 uur gewoon een maaltijd.

Niet denken dat waneer je de hele dag stil zit niks verbrand en dus niks hoeft te eten.

Als je keihard in de gym pompt gaat je verbranding de hele dag imo omhoog, dus ja gewoon door blijven eten.

Terug
Naar boven