XXL Nutrition

Ectomorf ziet het niet meer zitten!

ik zou havermout / brinta aanhouden, musli zitten ook vaak snelle suikers in, niet echt wenselijk als ontbijt.

Als "pre-ontbijt" wel hoor.
En even daarna weer flink aan de langzamere koolhydraten.

Ik ben een "endo(50)/meso(40)/ecto(10)" ofzo, en kan ook niet de grote hoeveelheden op die sommigen hier op DBB wegkanen hoor.
Maar 100 gr Brinta (met whey en melk) en een gebakken ei of 4 moet je toch wel lukken. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Pak geen weightgainers, eet gewoon minder clean. Dus ipv kippenborst met zilvervliestrijst, pizza en steak oid.

Verder boeit het niet of je 10x of 3x per dag eet, maar verspreid zal je wss wel meer kunnen eten. Dat laatste is toch wel het grootste probleem.

Pik, toen ik 21 was zag ik er ook zo uit. Naarmate je ouder wordt komt de massa vanzelf.
Dan zal je zien dat je inspanningen zich terug betalen. Ik ben nu 26 en 100% mesomorf.
Gewoon doorbijten, zal je later veel profijt van hebben.

ik zou havermout / brinta aanhouden, musli zitten ook vaak snelle suikers in, niet echt wenselijk als ontbijt.

Hier ben ik niet mee eens, meende gelezen te hebben dat als je wakker bent je in een katabole fase bevind, wat je dan nodig hebt is toch snelle suikers en snelle eiwitten (geen caseïne) om het in een meer anabole fase te zetten, vandaar onder handen de whey shakes smorgens ?

---------- Toegevoegd om 02:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:28 ----------

Pik, toen ik 21 was zag ik er ook zo uit. Naarmate je ouder wordt komt de massa vanzelf.
Dan zal je zien dat je inspanningen zich terug betalen. Ik ben nu 26 en 100% mesomorf.
bullshit, buf of gespierd zijn is een keuze, alleen de één moet er meer voor doen dan de ander ongeacht leeftijd of bouw, the mind is the limit, bro ;)

Laatst bewerkt:

G, als je ooit het lichaam van TS had, dan kun je nu toch nooit 100% mesomorf zijn, dan zou je niet op zo'n basis beginnen lijkt mij. En ook kun je niet van 100% ecto naar 100% meso gaan, je kunt het uiterlijk van je lichaam veranderen maar niet het type.

on topic: Gewoon meer eten ja, het feit dat je nu niet groeit geeft aan dat je toch meer verbrand dan je eet dus niet meer nadenken maar gewoon meer eten en kijken wat het met je lichaam doet.

iedere dag trainen, een dag rust per week.
6 maaltijden per dag.
Iedere spiergroep 2 x pw...
Vooral de eerder genoemde oefeningen.
Deathlift, squats etc...
Komt vanzelf....
Ik ben nu 9 weken bezig en 5 kilo gegroeid.

Succes!

Niemand is 100% ecto, meso, of endo.
Dat bestaat niet, dus valt er nog wel wat te leren voor mensen die dat denken.
Er valt trouwens altijd nog wel wat te leren...

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

Hard, zwaar en slim trainen en goed eten.
En dan haal je het max er uit.
(AAS en HGH enzo even "daargelaten"...)

Je eet gewoon veelste veelste weinig

Ik weeg zelf 74 kilo en om aan te komen wil ik minimaal 500 calorieen boven mijn dagelijkse onderhoud (minimale energie die nodig is om niet af te vallen of aan te komen).

Ik eet per dag ongeveer:
10 bruine sneetjes brood
325 gram borstkipfilet
100 gram ongekookte rijst (+ wat woksaus)
200 gram wokgroente
1 banaan + 1 appel
2 liter magere melk
500 gram magere kwark
50 gram walnoten

Op trainingsdagen neem ik ook 30-35 gram dextrose en soms wat extra chocolademelk.

Dit komt neer op ongeveer ~3000 calorieen per dag. Jij weegt iets lichter maar bent een ectomorph (dus hogere onderhoudsenergie/metabolisme) dus jij zal ongeveer hetzelfde nodig hebben qua voeding als ik om net zo snel aan tekomen als ik. Ik kom ongeveer 300-400 gram aan per week.

Het probleem is niet dat je ecto bent, het probleem is dat je gewoon te weinig eet.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
En misschien eventjes als indicatie hoe een ectomorph net zo gespierd kan worden zoals iedereen:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=125536783

En deze is nog niet eens super breed, er zijn genoeg voorbeelden van mensen die stuk en stukken breder zijn

Wow gestoord, kijk dat is uiteindelijk mijn streefdoel en ik begrijp nu dat het mogelijk is, mits keihard trainen (wat ik doe) en keihard eten, wat ik probeer te doen.

Ben alsinds sinds vandaag begonnen met 200gr kippewit te kopen ipv 100gr, dit met een half multigranenbrood.
Havermout heb ik nog niet gekocht, maar ben dit van plan.

Ik eet persoonlijk liever gewoon Basmati en Thaise rijst, ik veronderstel dat dat evengoed is zoals die zilvervliesrijst (wat ik dus niet ken) ?

WISH ME LUCK! En hopelijk kan ik na x aantal tijd eens after pictures tonen met enige vorm van fierheid

Je eet gewoon veelste veelste weinig

Ik weeg zelf 74 kilo en om aan te komen wil ik minimaal 500 calorieen boven mijn dagelijkse onderhoud (minimale energie die nodig is om niet af te vallen of aan te komen).

Ik eet per dag ongeveer:
10 bruine sneetjes brood
325 gram borstkipfilet
100 gram ongekookte rijst (+ wat woksaus)
200 gram wokgroente
1 banaan + 1 appel
2 liter magere melk
500 gram magere kwark
50 gram walnoten

Op trainingsdagen neem ik ook 30-35 gram dextrose en soms wat extra chocolademelk.

Dit komt neer op ongeveer ~3000 calorieen per dag. Jij weegt iets lichter maar bent een ectomorph (dus hogere onderhoudsenergie/metabolisme) dus jij zal ongeveer hetzelfde nodig hebben qua voeding als ik om net zo snel aan tekomen als ik. Ik kom ongeveer 300-400 gram aan per week.

Het probleem is niet dat je ecto bent, het probleem is dat je gewoon te weinig eet.
veelste weinig zegt hij dan.
je eet alleen een bak kwark en een handje noten meer.
oja en een appel en banaan. lol

Je moet ook hele dag door eten, niet 's ochtend en 's avonds, maar 2x 's ochtend, 2x s'middags en 2x s'avonds bijvoorbeeld, eet om de 3 uur gewoon een maaltijd.

Niet denken dat waneer je de hele dag stil zit niks verbrand en dus niks hoeft te eten.
Dat dus.

Verbijsterend elke keer, jongens die het al willen opgeven, terwijl ze nog niet eens hebben geprobeerd fatsoenlijk te eten.

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Vind dat ecto/meso-gelul sowieso een beetje zwak.
Iedereen heeft wel iets wat hem makkelijker of moeilijker afgaat, wen er maar aan.

AbFab talkin' hardcore! :D

G, als je ooit het lichaam van TS had, dan kun je nu toch nooit 100% mesomorf zijn, dan zou je niet op zo'n basis beginnen lijkt mij. En ook kun je niet van 100% ecto naar 100% meso gaan, je kunt het uiterlijk van je lichaam veranderen maar niet het type.

on topic: Gewoon meer eten ja, het feit dat je nu niet groeit geeft aan dat je toch meer verbrand dan je eet dus niet meer nadenken maar gewoon meer eten en kijken wat het met je lichaam doet.

Misschien heb je gelijk... Maar ik weet dat ik vanaf +/- 22 jaar gewoon onwijs zwaarder ben geworden... Niet in de zin van vet maar wel in de zin van spiermassa. Gewoonte altijd gezond te eten en daarbij te bewegen.
Ik moet wel toegeven dat ik altijd vreet als een buffel, stofwisseling als een malle hier.

Pics zijn zo slecht toch niet.

In een echte gym gaan training lijkt me nog altijd meer motiverend dan thuis. Je hebt meer afwisseling en veel meer toestellen.

elke 2 a 3 uur, zorgen dat je 30 gram eiwit naar binnen krijgt

begin daar maar is mee

Terug
Naar boven