XXL Nutrition

Ectomorf ziet het niet meer zitten!

Somatotypes zijn achterhaalde onzin van 80 jaar geleden.

Gewoon veel melk en water drinken, veel vlees en groenten eten, consistent een degelijk trainingschema volgen, en na een goed aantal maanden zul je een heel eind zijn. Van de zomer kan je al een verschil zien.

Desnoods drink je liters melk per dag, als je genoeg doet werkt het prima zonder te veel vet aan te komen. En aangezien je bewezen hebt goed te zijn in weinig gewicht hebben zul je geen moeite ondervinden vet te verliezen wanneer je dat wilt.

Laatst bewerkt:
Vind al het gezeik over je kcal behoefte berekenen ook bullshit :p, ik kom altijd uit (andere ook die het voor mij berekenen) op 3300-3400, als ik niet 4200 eet val ik af.
Het is heel simpel, gewoon meer eten als je niet aankomt, makkelijk toch?

Ook geen gezeik dat ze bang zijn dat ze te dik worden, je komt in een week ook geen 5 kilo aan, dus gewoon naar je lichaam luisteren en iets minder alles hoppa van het internet afhalen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb vandaag Brinta gekocht, ben benieuwd hoe het smaakt.
Dus:
elke ochtend brinta + mass gainer

'smiddags:
half brood + 200gr kippewit

18u: mass gainer
's avonds: pasta/rijst + rood vlees

19: trainen
20u: whey shake

is dat nu genoeg voeding?

Vind het niet bijzonder veel. Je hebt nu brinta toegevoegd en 100gr kippewit toch? Je kan sowieso nog even een bak kwark voor het slapen doen, toch wel belangrijk. Gewoon even kijken of dit het verschil gaat maken de komende 2 weken of zo. Als je gelijk blijft; meer eten, als je afvalt; veel meer eten, als je aankomt; zo houden.

Dus:

'smiddags:

Waarom blijf je je zo angstvallig vasthouden aan die gainer? Heb jij iemand hier zien zeggen dat je dat moet doen? Sowieso: een gainer is geen maaltijdvervanger. Als je het dan toch neemt, neem het dan bij je tussendoor maaltijden en niet bij je "hoofd" maaltijden (al geloof ik daar zelf uberhaupt niet in, alleen het ontbijt is een hoofdmaaltijd).

Hoe dan ook, je zit nog steeds te k*tten in de marge. Je moet gaan REKENEN brah. Bereken je onderhoud en baseer DAAR je voedselschema op. Nu weet je nog niks en gok je maar dat het goed komt. Lees de damned stickies over voeding nou gewoon eens door. Daar staat echt alles in wat je nodig hebt.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Waarom blijf je je zo angstvallig vasthouden aan die gainer? Heb jij iemand hier zien zeggen dat je dat moet doen? Sowieso: een gainer is geen maaltijdvervanger. Als je het dan toch neemt, neem het dan bij je tussendoor maaltijden en niet bij je "hoofd" maaltijden (al geloof ik daar zelf uberhaupt niet in, alleen het ontbijt is een hoofdmaaltijd).

Hoe dan ook, je zit nog steeds te k*tten in de marge. Je moet gaan REKENEN brah. Bereken je onderhoud en baseer DAAR je voedselschema op. Nu weet je nog niks en gok je maar dat het goed komt. Lees de damned stickies over voeding nou gewoon eens door. Daar staat echt alles in wat je nodig hebt.

Succes!

Nee, ik neem die gewoon omdat ik vind dat ik heel moeilijk in gewicht aankom, ik schommel al heel mijn leven rond +- 65kg, nu weeg ik bijna 70kg, maar dat is enkel gekomen sinds ik veel ben beginnen freten en die shakes neem. Zonder die gainer zal het -nog moeilijker- zijn om aan te komen. En ik neem zeker weten die gainer niet als maaltijd vervanger, maar als supplement op mijn maaltijd hé.

En idd, kzou me daar eens in moeten verdiepen om die calorieën etc te berekenen... maar 't komt er nooit van

En btw, 6x per dag eten vind ik persoonlijk nu niet heel erg dringend nodig, want mijn goal is ook niet bodybuilder, maar gewoon algemeen een betere fysiek

Laatst bewerkt:
Nee, ik neem die gewoon omdat ik vind dat ik heel moeilijk in gewicht aankom, ik schommel al heel mijn leven rond +- 65kg, nu weeg ik bijna 70kg, maar dat is enkel gekomen sinds ik veel ben beginnen freten en die shakes neem. Zonder die gainer zal het -nog moeilijker- zijn om aan te komen. En ik neem zeker weten die gainer niet als maaltijd vervanger, maar als supplement op mijn maaltijd hé.

En idd, kzou me daar eens in moeten verdiepen om die calorieën etc te berekenen... maar 't komt er nooit van

En btw, 6x per dag eten vind ik persoonlijk nu niet heel erg dringend nodig, want mijn goal is ook niet bodybuilder, maar gewoon algemeen een betere fysiek

Om ´over het algemeen een beter fysiek´ te krijgen zul je toch echt gewoon meer moeten eten kerel. Dit is geen zwaar geavanceerde techniek ofzo, dit is gewoon een basis vereiste voor het leven. Wil je een betere fysiek, dan zul je echt MOETEN beginnen met meer eten. Doe je dat niet, dan zul je nagenoeg precies zo blijven zoals je nu bent.

Volgens mij denk jij echt dat als je een goed voedingsschema heb dat je binnen een maand een bodybuilder bent. Bodybuilding is een sport waar jaren overheen gaan.

Als de TS nou eens stopte te janken en gewoon begon met vreten... ???

3 pagina's met tips die eigenlijk alleen maar neerkomen op meer en vaker eten, en hier gewoon amper naar luisteren.

Probeer over elk uur 1 volkoren broodje met Pindakaas te eten (euroshopper van de Albert Heijn echt aan te raden) Dus dat je massa elke uur van de dag zijn koolhydraten krijgt,

Zoals ik hierboven ook lees muesli repen, (kan ook noten zijn)
zoek goede koolhydraten, eet een banaan voor t sporten en na het sporten,
hou je weigh gainers goed bij. maar wel op blijven letten dat niet alles naar je buik gaat. (in mijn geval wel gebeurd)

en als ik je voeding schema lees, raad ik ook nog kwark aan voor het slapen

ik begon moeilijk, met 65 kilo, en ik weeg nu in 1,5 jaar tijd 85.

Succes ;)

Laatst bewerkt:
Probeer over elk uur 1 volkoren broodje met Pindakaas te eten (euroshopper van de Albert Heijn echt aan te raden)

Zoals ik hierboven ook lees muesli repen, (kan ook noten zijn)
zoek goede koolhydraten, eet een banaan voor t sporten en na het sporten,
hou je weigh gainers goed bij. maar wel op blijven letten dat niet alles naar je buik gaat. (in mijn geval wel gebeurd)

ik begon moeilijk, met 65 kilo, en ik weeg nu in 1,5 jaar tijd 85.

Succes ;)

Troll?

Veel eten man. Dat is de boodschap!
Enja, je moet nu ook niet denken, dat je na enkele maanden krachttraining al meteen breed gaat staan.
Als je het natuurlijk doet, kruipt er enige tijd in eer je echt verschil begint te zien.;)

Als je niet meer en vaker wilt gaan eten moet je gewoon kappen met b**chen en aan je ecto-fysiekje vast blijven houden. Als je wilt groeien betekent dit dat je moet gaan eten, en dan niet dat beetje wat je nu naar binnen werkt.

Als je niet meer en vaker wilt gaan eten moet je gewoon kappen met b**chen en aan je ecto-fysiekje vast blijven houden. Als je wilt groeien betekent dit dat je moet gaan eten, en dan niet dat beetje wat je nu naar binnen werkt.

Goed verwoordt.
Ik wou dat ik me kon ziek eten, maar spijtig genoeg moet ik er wat op letten :p

Je ziet het niet meer zitten, maar even je totale kcal inname en behoefte uitrekenen is al te veel werk? Wat een zwaar leven moet je dan hebben.

Dus:

'smiddags:

Speel tussen die maaltijden ook een banaan of 2 binnen + verdeel alles over minstens 6 maaltijden!

Kan je die mass-gainer niet beter na je normale maaltijd nemen? Ik heb zelf ook moeite om aan te komen (ultra-ecto) en neem mijn gainers alleen als ik genoeg Kcal uit normale voeding heb gehaald. Niet genoeg gegeten geen gainer! Zo wordt de gainer een beloning.

Terug
Naar boven