MuscleMeat

Ectomorphi's

ectomorphi

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m76
Massa
63kg
Beste DBBers,

Na al 2 jaar aankloten, 2 weken wel trainen en vervolgens half jaartje niet besloten om nog maar een keer een poging te wagen om te gaan trainen. Heb thuis genoeg trainruimte dus heb daarom ook de volgende dingen aangeschaft, bankdruk, halterbankje, squatrek een pull up stang en voldoende gewichten. Doe nu niets meer qua sport en ik heb er genoeg van elke dag na school lam op de bank tv te kijken of uren aan een stuk door achter de computer zitten om daar vervolgens te bekijken wat andere DBB leden in die tijd allemaal bereikt hebben.

Gewicht: 59.9 KG
Lengte: 1.78
Leeftijd: 19

Ga proberen zo vaak mogelijk over de dag verspreid te eten. Ik heb nog geen voedingsschemasamengesteld omdat ik in het begin eerst wil wennen aan de aantal maaltijden die ik ga binnenkrijgen. En omdat met mijn lengte en gewicht aankomen in de eerste paar maanden niet al te moeilijk zal zijn, ik weet dat ik echt voldoende moet eten, moet rusten, en trainen. Ik heb wel nog een niet geopende pot whey shake gold staan, maar daar wacht ik mee totdat ik een voedingshema heb.

Fullbody schema ( 3x per week)
Doe nu dus Rippetoe

Nu nog zorgen dat iets wordt! Ik hoor het graag als er opmerkingen/adviezen zijn :)

Doelstellingen

61 kilo voor 1 februari! GEHAALD!
63 kilo voor 1 april!
65 kilo voor 1 juni!
67.5 kilo voor 1 augustus!
70 kilo 1 januari 2012!

Ik denk dat dit best wel haalbare doelstellingen zijn, en ik hoop in het begin meer te gainen.
Heb de doelstellingen nog niet te hoog gezet omdat mijn voedingsschemaniet optimaal is.

Gewicht: Op deze dagen ga ik mezelf wegen, ga ook proberen om het echt niet tussendoor te doen maar ook daadwerkelijk om de maand!

3 januari: 59.9 KG
1 februari: 62.5 KG
1 maart: 62.9 KG teleurstelling, alhoewel ik mijn doelstelling wel gewoon haal
1 april:
1 mei:
1 juni:
1 juli:
1 augustus:
1 september:
1 oktober:
1 november:
1 december:

Beginpic1.jpg

beginpic2.jpg

beginpic3.jpg

Laatst bewerkt:
als je heel vaak per dag gaat eten moet je er wel voor zorgen dat je ook veel eet per keer, omdat je stofwisseling anders gaat werken.
Als je dus niet zoveel op kan per keer kan je beter minder vaak maar meer per keer gaan eten als je aan wilt komen.
en ik denk persoonlijk dat 3x per week een completen lichaams trainig teveel is(ligt uiteraard aan de intensieteit).

Succes !

Niks mis mee om nog even te wachten met een voedingsschema ;) In mijn ogen zelfs beter. Zolang je langzaam maar zeker meer gaat eten.

Het schema wat je nu hebt is opzicht niet zo heel verkeerd om mee te beginnen denk ik. Gewoon niet te zwaar beginnen en meer op techniek trainen.
Wel zou ik een paar oefeningen eruit gooien, of ervoor kiezen 2 of 3 variaties te maken.

Dus Schema A (met bijv. squat benchpress enz enz) en dan schema B (met bijv. deadlift m.p. enz enz).
Ervan uitgaande dat je max 60 minuten traint en rond de 3/4 setjes per oefeningen zit, zou ik ongeveer 6 oefeningen per workout doen.

• Topic Starter Topic Starter
Succes !

Dus Schema A (met bijv. squat benchpress enz enz) en dan schema B (met bijv. deadlift m.p. enz enz).
Ervan uitgaande dat je max 60 minuten traint en rond de 3/4 setjes per oefeningen zit, zou ik ongeveer 6 oefeningen per workout doen.

bedankt voor de reactie ;)
Oke dus niet alle 10 de oefeningen op alle 3 de dagen?
2 verschillende schema's maken en dan Per training wisselen van schema,
Dus ABA en de week daarna BAB?
Maar dan zou het een split schema worden? En ik vind het persoonlijk denk ik fijner om fullbody te doen omdat je training dan toch wat completer voelt als je ermee klaar bent.

3x per week fullbody te veel? i.v.m met overtraining? of waarom zou dat teveel zijn als je ze alle 3 gewoon intensief uitvoert.

Laatst bewerkt:
Hey! Mooi voornemen van je!

Ik ga je log ook volgen, ben benieuwd naar je progressie. Idee om misschien eens naar rippetoe schema te gaan kijken? Van daaruit krijg je ervaring, goede compoundoefeningen, en goed te doen voor beginners.

Ikzelf doe ook rippetoe.

Succes!

Hey! Mooi voornemen van je!

Ik ga je log ook volgen, ben benieuwd naar je progressie. Idee om misschien eens naar rippetoe schema te gaan kijken? Van daaruit krijg je ervaring, goede compoundoefeningen, en goed te doen voor beginners.

Ikzelf doe ook rippetoe.

Succes!

Oke bedankt :)
Rippetoe lijkt me wel wat, dan kom ik uit op:
A-
benchpress
Squat
MP
Bicep curls
Calf Raises

B-
Deadlift
Pull up
Overhead extension
Shrugs
Buikspieren

Zou dit schema dan goed uitvoerbaar zijn?
Ook ben ik van plan 2x per week 15 minuten cardio te doen, ik wilde eigenlijk zo min mogelijk cardio doen i.v.m mijn gewicht, maar mijn conditie is de afgelopen jaren ook ernstig achteruit gegaan.

Laatst bewerkt:
Hey,

Goede keus!

Kijk hier eens verder:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Het lijkt misschien wat veel lees stof, maar je hoeft het ook niet direct allemaal te lezen. Het zal je wel een stuk verder helpen.

Je zult zien dat je nu nog net te veel oefeningen doet. Beter volg je nu nog even de origineel, je zult erken dat je enorme progressie gaat maken.

Dit is t origineel:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Power cleans of Bend Over Row BOR (die doe ik)

3 dagen per week met steeds een rustdag er tussen, en een weekend.

Dus week 1 ziet er zo uit:
Maandag - Workout A
Woensdag - Workout B
Vrijdag - Workout A

Week 2:
Maandag - Workout B
Woensdag - Workout A
Vrijdag - Workout B

Je mag als extra nog op maandag doen 8xchinups en dan op rijdag 8 dips. Maar dat kun je ook pas over een maand doen.

Dit is een fullbody schema, dus echt waar, je pakt je hele lichaam op deze manier.

bedankt,
Ik was al bij dat artikel uitgekomen, maar zal het eens goed doorlezen!
Maar je bent met zo'n work-out toch geen 60 minuten bezig?

Niet dat je persé 60 minuten bezig moet zijn.. maar 3 oefeningen is nogal kort toch? ;d

Drie kwartier ongeveer. Beetje de tijd nemen voor alles. Binnen het uur ben je idd klaar. Voor nu is dat echt genoeg. Als je progressie maakt is het goed toch?

Waarom wil je langer?

Je kunt wel wat cardio extra doen natuurlijk. Maar nodig is het niet.

oke dan ga ik het vanavond is proberen ;)
Nee ik wil niet persé langer, maar 3 oefeningen had ik normaal gesproken echt binnen 20 minuten afgewerkt, vandaar.
Dus de tijd nemen voor alles zal nog beetje wennen zijn denk ik. maar komt goed

Ik snap dat je met deze compound oefeningen veel spieren gebruikt, maar vind het raar gegeven dat het echt fullbody is omdat de calfs bijv. niet aangesproken worden?

Succes man!
ik ga je volgen:) ik zit ong. op zelfde gewicht :$
en ben ook van plan dit schema te volgen.

oke dan ga ik het vanavond is proberen ;)
Nee ik wil niet persé langer, maar 3 oefeningen had ik normaal gesproken echt binnen 20 minuten afgewerkt, vandaar.
Dus de tijd nemen voor alles zal nog beetje wennen zijn denk ik. maar komt goed

Ik snap dat je met deze compound oefeningen veel spieren gebruikt, maar vind het raar gegeven dat het echt fullbody is omdat de calfs bijv. niet aangesproken worden?

Die worden wel aan gesproken hoor.. :D

Je kunt altijd, wanneer je geen duidelijke progressie meer maakt je calfs er bij pakken, maar echt, je gebruikt ze nu al.

Probeer t gewoon maar is.

Eerste keer even goed de gewichten bepalen, en de oefeningen goed leren uitvoeren. Vraag anders een ervaren persoon ff mee te kijken.
En vanaf dat dat goed gaat, ga je elke sessie/dag dus verhogen met 2,5 kg. Je zult enorm sterk worden de komende tijd!

Succes man!
ik ga je volgen:) ik zit ong. op zelfde gewicht :$
en ben ook van plan dit schema te volgen.

Dankje NewMe,
Ik heb jou log zo nu en dan bekeken en vind het knap hoe je het allemaal doet! je hebt al een aantal doelstellingen gehaald!
Ik ga het schema vanavond voor de eerste keer uitproberen, even kijken hoe het gaat, maar komt wel goed denk ik :), jij ook nog suc6 verder!! ;)!

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Die worden wel aan gesproken hoor.. :D

Je kunt altijd, wanneer je geen duidelijke progressie meer maakt je calfs er bij pakken, maar echt, je gebruikt ze nu al.

Probeer t gewoon maar is.

Eerste keer even goed de gewichten bepalen, en de oefeningen goed leren uitvoeren. Vraag anders een ervaren persoon ff mee te kijken.
En vanaf dat dat goed gaat, ga je elke sessie/dag dus verhogen met 2,5 kg. Je zult enorm sterk worden de komende tijd!

jaa vanavond even gewichten bepalen en dan ertegenaan! Heb wel vaker deadlift en squat gedaan en dat ging wel goed, er kan nu alleen niemand meekijken omdat ik nu thuis train.
Ik heb er wel vertrouwen in, bedankt dat je met rippetoe schema kwam want daar was ik anders zelf niet op uitgekomen denk ik :)

Laatst bewerkt:
tof! ben benieuwd. Ik ben zelf ook weer net begonnen, morgen doe ik de B versie. Dus squat, MP en Bor.

tof! ben benieuwd. Ik ben zelf ook weer net begonnen, morgen doe ik de B versie. Dus squat, MP en Bor.

Oh oke, ik ga jou nieuwe log ook volgen dan! ben ook benieuwd.
Nog één vraagje:
kan ik als warm-up de gewone oefeningen maar dan met weinig gewicht eraan doen?

als warmup kun je alvast een aantal sets doen. Officieel staan daar bepaalde percentages voor, dat vind je op die site die ik stuurde. Als jij het met andere oefeningen wil doen kan het best denk ik. Probeer het maar een beetje uit. Zet alles in je log. Dan ff geduld hebben, en eens over vier maanden terug kijken. Fotos maken van begin is ook een goed idee!

Ken je het boek: Burn the fat, feed the muscle?

Heb mijn eerste training er al op zitten,
Het ging toch nog allemaal heel snel, was met het half uur klaar, en heb tussen de sets al veel meer pauze genomen dan dat ik normaal gesproken deed, weet niet of er bepaalde richtlijn is voor pauze tussen de verschillende sets?

Ook zijn mijn benen erg zwak, komt omdat ik die in mijn voorafgaande trainingen heel weinig mee trainde.

Eerste training was om begin gewicht te bepalen: Het gewicht is inclusief 20kg stang, maar daar ben ik niet zeker van want kan het niet terugvinden, het is iig een 180cm halterstang.
Squat:
5x40kg
5x50kg
5x60kg ( hier kreeg ik er al erg veel moeite mee )
5x60kg

Bench:
5x50kg
5x60kg
5x65kg ( ik weet dat het belachelijk is dat ik meer druk dan dat ik squat, maar dat komt omdat ik de squat nog maar een paar keer heb uitgevoerd. )

Deadlift:
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg ( hier kreeg ik er moeite mee, heb dit toch als begin gewicht gekozen omdat ik merkte dat mijn uitvoering ietswat wankel werd. )

Volgens mij zijn de oefeningen totaal uit verhouding, maar omdat ik de deadlift en squat bijna nooit heb uitgevoerd kan ik daar ook snellere progressie verwachten?

---------- Toegevoegd om 17:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:25 ----------

[/COLOR]
als warmup kun je alvast een aantal sets doen. Officieel staan daar bepaalde percentages voor, dat vind je op die site die ik stuurde. Als jij het met andere oefeningen wil doen kan het best denk ik. Probeer het maar een beetje uit. Zet alles in je log. Dan ff geduld hebben, en eens over vier maanden terug kijken. Fotos maken van begin is ook een goed idee!

Ken je het boek: Burn the fat, feed the muscle?

Oh oke dan kijk ik als warmup nog even.
Nee dat boek ken ik niet, burn the fat is bij mij iig geen sprake van. heb wel andere BB boeken liggen bij ons thuis in de kast, maar zal wel even nakijken.
Zal deze week foto's maken en proberen te posten, is idd wel fijn om te hebben en makkelijker om zo de progressie te zien!

Laatst bewerkt:
:thumb:

en zo verder!

De deadlift zal als het goed is boven je squat zitten, en de benchpress er idd onder. Maar goed je begint net, dus dat komt wel.

Je bench is prima! Meer als ik ;-)

Je zult merken dat je squat snel omhoog gaat. Dit is prima voor nu.

Vertel morgen hoe je benen voelden toen je op t toillet ging zitten :D
Als je niks voelde, heb je te licht getraind.

Ik dacht dat je een minuut tussen de sets en oefeningen moest hebben. Wanneer je een aantal warmup setjes doet dan kom je je tijd wel door.

Lees echt ff die site door, daar vind je alle antwoorden op al je vragen!

:thumb:

en zo verder!

De deadlift zal als het goed is boven je squat zitten, en de benchpress er idd onder. Maar goed je begint net, dus dat komt wel.

Je bench is prima! Meer als ik ;-)

Je zult merken dat je squat snel omhoog gaat. Dit is prima voor nu.

Vertel morgen hoe je benen voelden toen je op t toillet ging zitten :D
Als je niks voelde, heb je te licht getraind.

Ik dacht dat je een minuut tussen de sets en oefeningen moest hebben. Wanneer je een aantal warmup setjes doet dan kom je je tijd wel door.

Lees echt ff die site door, daar vind je alle antwoorden op al je vragen!

Aah okee, dan heb ik een paar keer al teveel pauze genomen denk ik, toch om langer bezig te zijn...
Ja ik ben benieuwd ;d hoop dat ik ze flink ga voelen..
Heb het boek '' burn the fat feed the muscle '' binnen, even als pdf gedownload.
En zal het artikel over rippetoe wat beter doorspitten!

als je heel vaak per dag gaat eten moet je er wel voor zorgen dat je ook veel eet per keer, omdat je stofwisseling anders gaat werken.
Als je dus niet zoveel op kan per keer kan je beter minder vaak maar meer per keer gaan eten als je aan wilt komen.

en ik denk persoonlijk dat 3x per week een completen lichaams trainig teveel is(ligt uiteraard aan de intensieteit).

Kan je dat wat verduidelijken aub?

Terug
Naar boven