MuscleMeat

Een aantal vragen over aminozuren.

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
1
Glutamine beschermt tegen overtraining. Na een flinke training blijft het glutaminegehalte in de spiercel nog ca. 6 uur dalen. Het duur 24 uur om het weer aan te vullen. Maar binnen 24 uur heb je weer een training. Overtraining vindt plaats als herstel tussen de trainingen niet compleet is. Met andere woorden als glutamine voorraden niet volledig worden aangevuld. Suppletie met glutamine preparaten kan overtraining voorkomen.

Glutamine kun je als voedingssupplement krijgen maar bij een

evenwichtige voeding is dit niet noodzakelijk. Tenzij je regelmatig aan

zware training doet is het van belang dat je 'bijslikt'.
[Link niet meer beschikbaar]
Is het pijl van glutamine over het hele lichaam verdeeld en dus overal hetzelfde pijl? Of dat alleen bij de spiergroep die je getraint heb een daling is?

In welke ('normale') procucten (dus geen sups) zitten de de glutaminen vooral? Producten met veel eiwitten neem ik aan?

Het zogenaamde aminozuur 'argine' zou goed zijn voor kinderen vanwege de snellere groei; zijn er producten waar specifieke aminozuren in zitten? Dus geen suplementen graag...

Tot zover mijn vragen, bedankt!

Ecit: zie trouwens dat ik het in het verkeerde hokje heb gezet, sorry daarvoor.

ben ook benieuwd

ik hoor vaak zeggen dat glutamine onzin is dus hoop dat even wat mensen op reageren

• Topic Starter Topic Starter
Juist wél lijkt me; bij een evenwichtige voeding hoef je het niet als supplement te nemen; tenzij je regelmatig aan KT doet; dan wel... Toch?

Is het pijl van glutamine over het hele lichaam verdeeld en dus overal hetzelfde pijl? Of dat alleen bij de spiergroep die je getraint heb een daling is?

In welke ('normale') procucten (dus geen sups) zitten de de glutaminen vooral? Producten met veel eiwitten neem ik aan?

Het zogenaamde aminozuur 'argine' zou goed zijn voor kinderen vanwege de snellere groei; zijn er producten waar specifieke aminozuren in zitten? Dus geen suplementen graag...

Glutamine is een aminozuur. Komt voor in alle voeding met een compleet eiwit-profiel (eieren, vis, vlees, zuivel). Daarnaast is glutamine een niet-essentieel aminozuur, wat betekend dat het lichaam het zelf kan aanmaken.

De zgn. daling waar supplementfabrikanten het over hebben is niet/nauwelijks aan de orde zolang je normaal eet. Bovendien heeft supplementatie met glutamine nauwelijks invloed op een stijging van spierglutamine.
Leuk verkooppraatje met een schattige foto van een lief molecuultje, maar zoals je zelf al kunt zien staan er nergens referenties bij.
Geen referenties betekent ALTIJD een lulverhaal want je kunt het zelf nooit controleren op waarheidsgehalte.

Eiwitten inderdaad!

Supplementatie met arginine geeft ook geen anabool effect voor zover bekend. Supplementatie met BCAAs is de enige aminozuurbron buiten eiwitten waar je misschien iets aan hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Weer wat geleerd; bedankt mensen!

Terug
Naar boven