Ash116
Novice
- Waardering
- 0
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier en nieuw in deze sport.
Ik heb de sticky's doorgelezen maar zit met enkele praktijkvragen.
Sinds januari van dit jaar ben ik begonnen met bodybuilding.
Na eerst een paar weken gewend te zijn geraakt aan de gewichten ben ik langzaam gaan opbouwen.
Mijn doel is om meer (spier)massa te verkrijgen.
Ik train op maandag, woensdag en vrijdag.
Maandag: borst, biceps, buik.
Woendag: triceps, buik en schouders,
Vrijdag: buik, benen en rug.
Gezien mijn lichte gewicht (ca 66 kilo bij een lengte van ongeveer 1.75) hebben ze mij verteld dat ik nog niet heel erg op mijn voeding hoef te letten, zolang ik maar niet te vet eet en het liefst zo gezond mogelijk en daarbij veel water drinken. Dit lukt allemaal vrij aardig.
Afgelopen twee weken heb ik langzaamaan de gewichten wat opgevoerd,daar waar het kon, omdat ik merkte dat dit al ging.
Ik train samen met iemand die al drie jaar traint en af en toe houden we onze spieren voor de gek door niet alles in een bepaalde volgorde te trainen.
Als ik train dan probeer ik zo zwaar mogelijk te pakken zodat ik bij reps van 10 stuks bij de 7e of 8e keer het moeilijk krijgt en de laatste er echt uit probeer te "persen". Zo is mij ook geadviseerd om te trainen.
Mijn vraag is of ik nog meer uit mijn traingen kan halen (en hoe?) en wanneer ik op mijn voeding moet gaan letten?
Kan iemand mij hierin adviseren?
Want in de praktijk valt het allemaal nog niet mee voor een nieuweling.
Bedankt!
Ik ben nieuw hier en nieuw in deze sport.
Ik heb de sticky's doorgelezen maar zit met enkele praktijkvragen.
Sinds januari van dit jaar ben ik begonnen met bodybuilding.
Na eerst een paar weken gewend te zijn geraakt aan de gewichten ben ik langzaam gaan opbouwen.
Mijn doel is om meer (spier)massa te verkrijgen.
Ik train op maandag, woensdag en vrijdag.
Maandag: borst, biceps, buik.
Woendag: triceps, buik en schouders,
Vrijdag: buik, benen en rug.
Gezien mijn lichte gewicht (ca 66 kilo bij een lengte van ongeveer 1.75) hebben ze mij verteld dat ik nog niet heel erg op mijn voeding hoef te letten, zolang ik maar niet te vet eet en het liefst zo gezond mogelijk en daarbij veel water drinken. Dit lukt allemaal vrij aardig.
Afgelopen twee weken heb ik langzaamaan de gewichten wat opgevoerd,daar waar het kon, omdat ik merkte dat dit al ging.
Ik train samen met iemand die al drie jaar traint en af en toe houden we onze spieren voor de gek door niet alles in een bepaalde volgorde te trainen.
Als ik train dan probeer ik zo zwaar mogelijk te pakken zodat ik bij reps van 10 stuks bij de 7e of 8e keer het moeilijk krijgt en de laatste er echt uit probeer te "persen". Zo is mij ook geadviseerd om te trainen.
Mijn vraag is of ik nog meer uit mijn traingen kan halen (en hoe?) en wanneer ik op mijn voeding moet gaan letten?
Kan iemand mij hierin adviseren?
Want in de praktijk valt het allemaal nog niet mee voor een nieuweling.
Bedankt!