Fitness Seller

Een kijkje in de wereld van Kaluro

kaluro

Trust the process.
Elite Member
Waardering
1.835
Lengte
1m92
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Hallohallo,

Ik zal hier een groot deel van mijn inspiratie en vervolg inzetten:

How it all began..
Ik had groep 8 overgeslagen van de basisschool en kwam op een hele jonge leeftijd op de middelbare school terecht. Denk aan de 10 á 11 jaar oud categorie, terwijl andere leerlingen toch al snel 2 jaar ouder waren dan mij. Hierdoor ontstond er ook een hele grote sociale kloof, want zij zaten natuurlijk in een hele andere fase van hun leven dan ik.

Hierdoor heb ik niet veel vrienden gemaakt (in tegendeel ;)) en had ik me sociaal niet echt kunnen ontwikkelen. Tot mijn 16e is het best wel belabberd gegaan (lees: geen vrienden, van vwo teruggezakt naar vmbo, vanwege ontbrekende motivatie en doorgaande depressie), en vanaf mijn 16e kwam ik op het MBO terecht.

So it continues...

Toen ik de zomervakantie voor de eerste dag van het mbo doorbracht, vond ik het eens tijd voor wat veranderingen. Ten eerste was ik in een hele korte tijd gegroeid (1m90+ @ 66kg) waardoor ik heel erg slungelig over kwam. Ik ben ectomorphisch gebouwd, dus heb extreem lange benen ( 108cm lang) en een erg kort bovenlichaam (60cm) (de rest zit in mn nek+hoofd :p), ook erg lange armen en een korte schouderbasis.

Dus ik maakte een lijstje:

- Eindelijk eens wat socialer worden
- Eindelijk eens gaan daten ( dat was mij ook werleldvreemd gebleven op de middelbare school)
- Aan mijn lichaam werken en een minder sukkelig overkomen krijgen
- Eindelijk een fatsoenlijk kapsel nemen en wat zelfvetrouwen kweken, weg met die betatrekjes!

Ik verzamelde de moed om me in te schrijven bij een sportschool.
Ik wist niks van bodybuilding of fitrness af, ik kreeg puur een kant en klaar schema van de sportschool en ik was onder de veronderstelling dat wanneer ik gewoon wat gewichten ging tillen, ik automatisch groter en groter en groter zou worden.

Bij het bankdrukken duwde ik puur de stang omhoog, zonder fatsoenlijke techniek, bent over rows doen met bolle rug (:o), al zwiepend dumbbell curls doen, noem het maar op.

Dutchbodybuilding...

Toen ik na een week of 2-3 al niet meer aan kwam in kracht of gewicht ging ik toch maar eens research doen. Ik kwam terecht op dutchbodybuilding en langzaam maar zeker gingen er wat lichtjes branden:

- Het schema dat ik had gekregen sloeg op niks
- Oh! Ik moest meer gaan eten, anders kom ik niet aan :O
- Aaah zo bankdruk je, zo roei je..
- Squatten?! Deadliften?! Dat klinkt vet, moet ik ook maar eens gaan proberen (helaas geen squatrack bij de sportschool)

En langzaam maar zeker bouwde ik een goede basis op om op vooruit te bouwen.
Ik had erg veel moeite met genoeg eten en daar kwam ook nog eens het volgende bij kijken:

- Ik had echt bijna elke nacht last van maagzuur
- Ik had last van maagkrampen en darmkrampen, hele extreme waarbij ik niks anders kon doen dan mn buikspieren aanspannen en even ineenduiken.
- Ik kon één dag goed eten en de 2 á 3 dagen erna had ik een chronisch vol en misselijk gevoel en kreeg ik geen hap weg
- Vaak last van constipatie (hoewel ik genoeg dronk en zat vezels at) of juist het tegenovergestelde.

Maar tóch wist ik mijzelf op te bouwen:

-Ik woog in april 07 66kg @ 1m92 ( ~8% vet )
-in augustus 08 woog ik 82kg (~10% vet)

Uh oh... schouderblessure!

Echter toen sloeg het noodlot toe, Ik zat behind the neck triceps extensions te doen, met twee hadden en een dumbbell van >30kg, en toen verloor mijn linkerschouder zijn spanning.. Wat gebeurde er? Mijn linkerarm werd compleet naar beneden getrokken en ik had echt een ongelofelijke pijn in mijn schouder.

Ik kon de eerste 10 á 15 minuten mijn linker arm niet eens meer (goed) bewegen, en het voelde gevoelloos maar tegelijkertijd pijnlijk.. het was een heel raar gevoel. na die initiële 15 minuten ging het echt ongelofelijk pijn doen.
Ik heb een half jaar niet kunnen sporten omdat die schouder bij elke beweging pijn deed.
Ik ben in de tussentijd zelfs langs de huisarts geweest maar die nam me niet serieus, ik moest mn arm in een b epaalde positie houden en drukken, toen vroeg hij "doet dit pijn, en dit en dit?" toen ik 'amper' zei, zei hij dat ik het gewoon moest laten rusten..
Nouja zo gezegd zo gedaan. Ik raakte echter weer in een kleine depressie gedurende dat half jaar en viel weer terug naar 69kg (niet sporten, veels te weinig eten.

Hiervan een foto (staat ook in mijn profiel):
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De periode erna..

De periode erna heb ik mijn research van bodybuilden, anatomie, voeding en alles rondom het geheel zo veel mogelijk uitgebreid. Echt was mijn motivatie weg en kreeg ik steeds meer last van mijn maag/darmen en ging het eten steeds slechter.

En in de afgelopen 2 á 3 jaar heb ik zo mijn ups en downs gehad, pieken naar 85kg en dallen terug naar 70kg, langere periodes maar aan zitten kloten omdat het eten 'toch niet lukte', en sommige periodes weer wat actiever.

Ik kwam er ook achter dat ik 4500 á 5000kcal moet eten om überhaupt fatsoenlijk aan te komen, in vet aankomen is me nooit overkomen.

Maar toen..! Oktober 2012
Ik had wat homegym spulletjes verzameld (rubberen matten, bankje, dumbels, barbell, dip bar, dip riep, optrek bar, barbell houders/squatrack etc.) en toen vroeg een maat van mij of hij met mij mee kon sporten bij mij thuis. Ik had zoiets van, waarom ook niet.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben vanaf oktober 2012 weer begonnen met sporten en sinds de afgelopen 2 maanden weer heel erg actief bezig met voeding. Ik weeg nu ~79kg naakt 's ochtends.

18ok80.png

Het goede nieuws...!
Het goede nieuws is:

- Ik heb mijn zilvervlies rijst vervangen door witte rijst
- Ik heb mijn volkoren macaroni en volkoren brood vervangen door wit brood en witte macaroni
- Ik blijf weg van pittig spul

En ik eet nu al weer +/- 2 maanden >4000kcal per dag en ik heb nog _geen_ maagkrampen, darmkrampen of maagzuur gehad (oké een paar keer maagzuur). Nu kan ik ook dagen achter elkaar veel eten zonder problemen, waarbij ik voorheen de 2e en 3e dag altijd zeer chronisch-vol zou zitten.

Dus ik denk dat de volkoren en zilvervlies producten mij de nek om deden, en dat dat mijn hele darmsysteem naar de klote hielp!

Huidig voedingsschema:
mhugic.png

Motivatie!
Ik ben echt extreem euforisch hierover en mijn motivatie is nog nooit zo hoog geweest.
Mijn huidige vriendin heeft de smaak ook te pakken en doet het momenteel erg goed (wat wil je, met een goede leraar :D).

Hier nog een leuke foto van het afgelopen half jaar:
En ja, ik heb mijn haar alweer een stuk korter laten knippen, het was hoog nodig haha.

LOG?!
Het enige wat nog ontbrak was een goed logje, deze kan je hier vinden ---> KLIK!

~Kaluro

• Like
Waarderingen: Stam
Leuk om te lezen!, ik volg!!!:cool:

Goed dat je oplossing heb gevonden voor die maag krampen hoe gaat het nu met je schouder?

Succes, ik volg je ook

• Topic Starter Topic Starter
Leuk om te lezen!, ik volg!!!:cool:

Goed dat je oplossing heb gevonden voor die maag krampen hoe gaat het nu met je schouder?

Succes, ik volg je ook

De pees van mijn schouder die zich aan mijn bovenarm hecht, raakt nog wel eens geïrriteerd, vooral als ik veel computerwerk doe.. en tijdens flyes/dips protesteert hij ook nog wel eens. Zo'n zeurderige irritante pijn is het.

Maar verder gaat het perfect!

Thanks #2!

Leuk om te lezen, dat met je schouder dat heb ik ook gehad, dat doet pijn he :)
Ik doe nooit meer behind the neck schouder press of behind the neck tricep extension.

Wat betreft je maagzuur, pas hier mee op voor je slokdarm, dit kan op lange termijn nare gevolgen hebben, zelfs dodelijke.
Vraag hiervoor medicatie bij je arts, misschien heb je net als ik een hiatus hernia, een middenrif breuk.
Hierdoor sluit je maag niet goed en komt het zuur omhoog.
Zet je bed omhoog aan het hoofdeinde, gewoon een paar blokken hout van 20 cm er onder.
Dit zal je snachts lekker rust geven omdat het zuur niet omhoog kan komen.
Slaap je beter, train je beter.

Nog 1 goede tip die heel simpel is en heel goed werkt, Drink pas een uur na het eten.
Als je gelijk na het eten drinkt maak je er een soort soep van in je maag waar ook maagzuur in zit en dat ontsnapt komt omhoog en gaat branden.

Ik ga ook vele malen beter op witte koolhydraat producten, zoals witte rijst, wit brood enz, niks volkoren want daar krijg ik last van en een moe gevoel.

Verder heb je een hele mooie lengte en een hele goede bouw!

• Topic Starter Topic Starter
Leuk om te lezen, dat met je schouder dat heb ik ook gehad, dat doet pijn he :)
Ik doe nooit meer behind the neck schouder press of behind the neck tricep extension.

Wat betreft je maagzuur, pas hier mee op voor je slokdarm, dit kan op lange termijn nare gevolgen hebben, zelfs dodelijke.
Vraag hiervoor medicatie bij je arts, misschien heb je net als ik een hiatus hernia, een middenrif breuk.
Hierdoor sluit je maag niet goed en komt het zuur omhoog.
Zet je bed omhoog aan het hoofdeinde, gewoon een paar blokken hout van 20 cm er onder.
Dit zal je snachts lekker rust geven omdat het zuur niet omhoog kan komen.
Slaap je beter, train je beter.

Nog 1 goede tip die heel simpel is en heel goed werkt, Drink pas een uur na het eten.
Als je gelijk na het eten drinkt maak je er een soort soep van in je maag waar ook maagzuur in zit en dat ontsnapt komt omhoog en gaat branden.

Ik ga ook vele malen beter op witte koolhydraat producten, zoals witte rijst, wit brood enz, niks volkoren want daar krijg ik last van en een moe gevoel.

Verder heb je een hele mooie lengte en een hele goede bouw!

Haha pijn is nog een understatement :D.. behind the neck presses deed ik al niet meer en die behind the neck triceps extension ook niet meer. Soms heb ik bij zeer-wide grip pullups dat het voelt alsof mn linkerschouder elk moment verkeerd kan schieten, maar blij close en hammer grip heb ik daar geen last van natuurlijk.

Hmm.. het maagzuur valt nu wel mee, ik heb het enkel nog eens in de twee weken ofzo, of als ik een dag echt heel weinig eet dan wil het ook wel. Ik heb hier pantoprazol liggen, die neem ik als het op speelt :)..
voorheen had ik er echt elke nacht last van en ik geef daar de volkoren producten de schuld van :mad:.
Ik heb er geen bewijs voor maar sinds ze niet meer in mijn schema zitten gaat het top.

En thanks :D Het enige irritante is dat ik benen van >100cm heb en een bovenlichaam (exclusief nek/traps/hoofd) van <60cm.. de verhoudingen zijn ver zoek helaas.

Terug
Naar boven