AndroidHealthClinic

Een paar noob vraagjes ivm powerlifting..

MagnusZ

Cool Novice
Waardering
0
1. Kan men meedoen als men maar in 1 van de drie disciplines echt goed is? (en in de andere 2 echt ondermaats) en dan nog een prijs winnen?

2. Mogen powerlifters bij contests creatine gebruiken?

3. Hoeveel verdienen powerlifters aan prijzengeld?

1. ja maar echt prijzen win je er niet meer, gaat er meer om een titel te behalen en een kleine beker.

2. Ja

3. Niets

Je krijgt in een ander topic te horen dat je waarschijnlijk dik bent en nu wil je dus maar powerlifter worden? De one arm dumbbell curl is geen onderdeel op wedstrijden he. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik kon vroeger na amper 5 maanden (niet erg regelmatige en niet op krachtwinst gerichte) training 80 kg 3x benchen. Dus ja..is toch niet slecht?

Als je zelf meer dan 80kg weegt is dat niet zo geweldig goed.

Ik kon vroeger na amper 5 maanden (niet erg regelmatige en niet op krachtwinst gerichte) training 80 kg 3x benchen. Dus ja..is toch niet slecht?
Hoeveel bench je nu dan? Zal zeker boven de 150 kg moeten liggen wil je prijzen winnen bij die BW

Geen idee. Een tijdlang niet gebencht omwille van mijn onderkin (zie topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/dubbele-kin-door-benchen-214194/)

Maar krijgt ge iets van prijsgeld als ge eerste(of tweede..of derde) wordt in de bench categorie?

Zover bij de bonden dat ik weet is het niet.
Win je eerste plaats ben je gewoonlijk nog geld kwijt aan inschrijvinggeld.
Gaat echt allemaal om de eer.

Voor geld zit je hier verkeerd, had je voor voetballer moeten gaan of dergelijke.

Zover bij de bonden dat ik weet is het niet.
Win je eerste plaats ben je gewoonlijk nog geld kwijt aan inschrijvinggeld.
Gaat echt allemaal om de eer.

Voor geld zit je hier verkeerd, had je voor voetballer moeten gaan of dergelijke.

Dat vind ik nu echt raar. Powerliften is toch een volwaardige sport en heeft toch zekere bekendheid(bestaan zelfs bonden voor enz),dus al die mannen die WR benchen en squatten krijgen er geen cent voor?

Dat vind ik nu echt raar. Powerliften is toch een volwaardige sport en heeft toch zekere bekendheid(bestaan zelfs bonden voor enz),dus al die mannen die WR benchen en squatten krijgen er geen cent voor?

Op top niveau weet ik niet hoe dat zit, zou wel kunnen dat ze er wat voor krijgen maar verwacht zeker geen al te grote prijzen.

Maar moest jij starten ga je zowiezo op amateur niveau moeten beginnen.
(heb je log bekeken, dus kan je kracht wat inschatten)
En ik het beste geval daar nog wat jaren blijven plakken.
(zeker niet minder, veel kans op meer)
En deelnemen aan die wedstrijden gaat je alleen maar geld kosten, ookal win je.

Vermoed dat gasten zoals Andy Bolton eerder klein beetje verdienen aan minimale sponsoring en een eventuele work-out dvd die ze maken en marketen. Voor de rest is het puur om de eer.

Je kan rustig op 1-2 onderdelen minder presteren zolang je totaal goed genoeg is. Maar met 80kg bench? Blijf dan gewoon thuis zou ik zeggen.

LOL...

Op Belgisch niveau belang hechten aan titels en prijzen is absurd, er zijn immers doorgaans meer categorieën dan deelnemers, en dat ook nog eens in vier federaties. Een tweede en derde plaats bestaat vaak zelfs gewoonweg niet.

Maw powerliften doe je in dit land voor jezelf, omdat je nu eenmaal sterk wilt zijn/worden.
Verder dan dat ga je van een wel erg kale reis thuiskomen vrees ik...

Dus als je zin hebt doe mee voor de lol en voor de motivatie om harder te trainen.

Om echt aan "competitie" (in de zin van 'zich meten met anderen') te doen zul je op Europees niveau moeten gaan, daar zul je per categorie 15 deelnemers aantreffen en zelfs een 11de plaats krijgt nog behoorlijk wat respect... maarja je zal ook zien dat geen enkele deelnemer daar onder de 200kg bencht ;) Maar ook daar ga je geen enkele euro prijzengeld krijgen.

Laatst bewerkt:
Die bekers zullen dan ook niet veel waard zijn(in geldwaarde)?

bij powerlifting gaat het toch nie om de geldprijs of de bekers of al die tralala.

bij powerlifting gaat het toch nie om de geldprijs of de bekers of al die tralala.

precies

het enige dat telt is het totaal dat je neerzet

Die spreekwoordelijke 'halve euro voor een beker' is immers ook de psychologische waarde van zo'n beker (want behalve jezelf zijn er immers nog een paar gasten in andere feds die ook 'belgisch kampioen' zijn, dus titels zijn irrelevant)

... maar het besef dat je voor jezelf een schitterend totaal hebt neergezet, dat is van onschatbare waarde en daar doe je het voor

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

Trouwens, voor de goede verstaander :

ik laat mij in dit soort topics vaak heel kritisch uit over de stand van zaken van het powerlifting in Vlaanderen...

...maar dat neemt niet weg dat ik volgend jaar (eindelijk) wel degelijk enkele PL-wedstrijden wil gaan doen

haha, die dubbele onderkin komt heus niet door het benchen. een onderkin krijg je gewoon als je bf boven de 15% uitkomt.

inderdaad.en we doen het natuurlijk ook omdat we graag afzien.

Man, je deathlift 25kg en je hebt het over powerlifting wedstrijden?? Zoek een leven ofzo!!

En waarom zou je geen creatine mogen gebruiken? dat zit ook in brood enzo hoor.

Gewoon eerst sterk worden lijkt me beter plan dan je nu al druk te maken over wedstrijden.

Terug
Naar boven