Fitness Seller

een stout poesje...

Duw of geef hem eens een tikje op zijn neus.Anders eens flink in zijn nekvel grijpen of de plantenspuit gaan gebruiken.

1. Try it = probeer eens...

2. Doen zonder dat ze het ziet, omdat ze anders jou gaat associeren met onvoorspelbaar gedrag. Dan heb je de poppen aan het dansen. Oftewel de kat.

kan ik eens proberen, alhoewel ik het wel geinig vind wanneer hij zo tekeer gaat

kan ik eens proberen, alhoewel ik het wel geinig vind wanneer hij zo tekeer gaat

Zou het zelf alleen gaan doen als hij uit ballorigheid en ondeugendheid dingen uitvreet die echt niet kunnen. In je broek hangen, in de gordijnen hangen, in je hielen bijten en andere ongein. Haha, ja die kat van mij was een goeie puber. Heb zelfs op elke verdieping een kattenbak moeten plaatsen omdat hij steeds wild bleef pissen. Ook een tip voor als je problemen krijgt, meneer wilde gewoon meer pisplekken. Katten zijn erg solitair en slim met een eigen willetje. Gelukkig hebben we hem nu onder controle en zijn we weer de baas thuis. Zelf ben ik meer een hondenmens geworden door deze kat:D Honden zijn gewoon je vriend no matter what:D

In ze nek pakken en respect afdwingen door in ze ogen te kijken totdat hij wegkijkt. Je moet hem echter geen pijn doen.
Gewoon ff dominant doen als hij dominant probeerd te doen.

Maar haalt de kat uit, uit agressie? of uit speelsigheid? dat is n.l. een groot verschil..

^^ Zo moet het.

1. Try it = probeer eens...

2. Doen zonder dat ze het ziet, omdat ze anders jou gaat associeren met onvoorspelbaar gedrag. Dan heb je de poppen aan het dansen. Oftewel de kat.
Die kat moet jouw juist associeren met onvriendelijk gedrag wanneer ze naar je uithaalt. Zodat ze weet dat ze aangepakt word wanneer ze uithaalt.

In de dierenwereld gebeurd dit ook.
Als iemand onder aan de hiërarchische ladder iemand een beuk geeft die boven aan de ladder staat, dan krijg diegene een hardere beuk terug(zoals bij apen). bij dieren fokt niemand met het alfa mannetje. Jij moet er dus voor zorgen dat die kat weet dat JIJ het alfa mannetje bent, zodat ze weet dat jij chill doet wanner zij chill doet, maar ook dat wanneer zij uithaalt, jij haar in haar nek pakt en het huis uit tyfed ;)

Alleen omdat wij emoties hebben die zeggen dat het 'zielig' is, wil niet zeggen dat die kat het niet verdient.

Lol, we staan immers hoger in de voedselketen :D

Die kat moet jouw juist associeren met onvriendelijk gedrag wanneer ze naar je uithaalt. Zodat ze weet dat ze aangepakt word wanneer ze uithaalt.

In de dierenwereld gebeurd dit ook.
Als iemand onder aan de hierarchische ladder iemand een beuk geeft die boven aan de ladder staat, dan krijg diegen een hardere beuk terug(zoals bij apen).

Alleen omdat wij emoties hebben die zeggen dat het 'zielig' is, wil niet zeggen dat die kat het niet verdient.

Lol, we staan immers hoger in de voedselketen

Geloof mij nou maar dat een kat slimmer is dan je denkt, tevens is het geen roedeldier he. Ze zijn echt stronteigenwijs en vliegensvlug. Wat ik zeg is conditioneren op een manier zodat hij puur zijn gedrag associerd met algemene negatieve consequenties no matter what. Op jou manier gaat hij enkel het gedrag mijden als jij in de buurt bent. Dit moet je met bepaalde gedragingen niet hebben. (Hoewel dat met mij toch vaak het geval is geweest omdat ik soms strontziek van het beest werd en hem hardhandig terecht wees. Gevolg was dat hij vliegensvlug met de ongein kapte wanneer hij mij hoorde aankomen en weer begon als ik naar boven ging:roflol: Ach elke kat is weer anders, maar dit was een slimme die het bloed onder je nagels vandaan wist te halen. Heb nog overwogen om hem in een jute zak met steen de plomp in te mikken maar dat mocht niet van mijn vriendin. J/K)

EDIT: Zal ook eens proberen wat jij zegt met dat aankijken (als ik ooit nog een kat moet opvoeden).

Laatst bewerkt:
Heb een probleem met mijn kat, hij is enorm agressief, altijd als je hem even aait begint hij na een halve minuut ofzo enorm hard te krabben en bijten uit het niets.

Doe zoals Apfelstruder zegt: kijk het beest recht in de ogen aan. Handen op de rug en 5 centimer tussen jouw hoofd en dat van het beest. Kijk wel uit: zorg dat je niet als eerste wegkijkt, dat is een teken van zwakte.

Onze kat vind het overigens ook niet leuk als je hem te lang aait, of op pakt, vasthouden enz. Dan gaat hij dus ook krabben en wegrennen. Maar als je bijvoorbeeld de kamer in komt en een of ander calimero stemmetje opzet en roept: Kopjes geven, dan komt hij als een dolle kat op je af om je even een paar flinke kopstoten te geven tot dat je weg loopt.:p

Geloof mij nou maar dat een kat slimmer is dan je denkt, tevens is het geen roedeldier he. Ze zijn echt stronteigenwijs en vliegensvlug. Wat ik zeg is conditioneren op een manier zodat hij puur zijn gedrag associerd met algemene negatieve consequenties no matter what. Op jou manier gaat hij enkel het gedrag mijden als jij in de buurt bent. Dit moet je met bepaalde gedragingen niet hebben.
Ik heb me hele leven al katten gehad. Ik kan perfect met katten omgaan.
Het leuke aan katten, in tegenstelling tot honden, is juist dat ze stronteigenwijs en compleet zelfstandig zijn. Je hoeft ze niet uit te laten en ze wassen zichzelf, perfect! De truc is gewoon dat beest goed in ze ogen aankijken totdat hij wegkuit en neerbuigt voor je. Dat betekend dat hij aangeeft dat jij sterker bent dan hem en dat hij dus zwakker is dan jij. Op het moment dat hij dat doet moet je hem aanhalen en een snoepie ofzo geven. En vanaf dat moment gewoon chill tegen em blijven doen.

Je moet die kat gewoon vaak belonen en veel liefde geven. Na een tijd wil hij iets voor je terugdoen en dan gaat hij vogels e.d. vangen en die brengt hij dan je huis in. Dat is en teken dat ze kat zich prettig voelt en je een goede baas vind en zo laat hij zijn waardering zien.

Kat van me broer had toen een eend door het kattenluik naar binnen gebracht.

Laatst bewerkt:
Laat me volgende keer niet voor niks klikken, ja :(

• Topic Starter Topic Starter
Het leuke aan katten, in tegenstelling tot honden, is juist dat ze stronteigenwijs en compleet zelfstandig zijn. Je hoeft ze niet uit te laten en ze wassen zichzelf, perfect! De truc is gewoon dat beest goed in ze ogen aankijken totdat hij wegkuit en neerbuigt voor je. Dat betekend dat hij aangeeft dat jij sterker bent dan hem en dat hij dus zwakker is dan jij. Op het moment dat hij dat doet moet je hem aanhalen en een snoepie ofzo geven. En vanaf dat moment gewoon chill tegen em blijven doen.

Je moet die kat gewoon vaak belonen en veel liefde geven. Na een tijd wil hij iets voor je terugdoen en dan gaat hij vogels e.d. vangen en die brengt hij dan je huis in. Dat is en teken dat ze kat zich prettig voelt en je een goede baas vind en zo laat hij zijn waardering zien.

kan hij beter een kip binnenbrengen, gratis eiwit:roflol:

onze kat brengt altijd gevangen muisjes voor de deur en laat ze daar liggen :p

Je moet je kat trouwens wel belonen als hij iets vangt anders snapt hij er niks van.
Je zult zien dat je kat chiller word als je hem beloont wanneer hij iets vangt.

De enige echte waarheid ....

Katten zijn gewoon k*tbeesten .

Doe zoals Apfelstruder zegt: kijk het beest recht in de ogen aan. Handen op de rug en 5 centimer tussen jouw hoofd en dat van het beest. Kijk wel uit: zorg dat je niet als eerste wegkijkt, dat is een teken van zwakte.
Gewoon een nachtje in de vriezer dan kan je hem langer aankijken en draait ie echt zijn ogen niet weg, tis ook een stuk veiliger. Als je denkt nou dring ik tot hem door zet je hem naast de radiator.

ruil hem in voor een andere kat :p wij hebbe er ook 1 maar die is niet zo para als de jouwe :roflol: maar ik zou idd ook een plantespuit pakke werkt meestal wel;)

Nee, geile testobommen, dit topic is niet wat je verwacht:p

Heb een probleem met mijn kat, hij is enorm agressief, altijd als je hem even aait begint hij na een halve minuut ofzo enorm hard te krabben en bijten uit het niets. Ik sta dan ook constant vol met sneden in mn handen (en polsen), waardoor de gemiddelde mens denkt dat ik emo ben:D
Weet iemand toevallig waar dat aan kan liggen, en/of hoe je zoiets oplost? en kom nu niet af met 1000 reacties van "klop er eens goed op", want kben geen dierenmishandelaar:p

Gewoon niet aaien :)

Terug
Naar boven