AndroidHealthClinic

Een trainingsschema voor de landmacht.

Ruwie

Cool Novice
Waardering
0
Hallo leden,

Ik ga binnenkort beginnen aan het Oriëntatiejaar Koningklijke Landmacht en ik moet van te voren een keuring afleggen. Hierbij moet ik een conditietest afleggen en een krachttest.

Conditietest:
Hier moet ik ik fietsen waarbij de weerstand elke minuut wordt verhoogd. Dit moet ik uiteraard zolang mogelijk volhouden.

Krachttest:
Hierbij testen ze mijn: armstrekkers, armbuigers links en rechts, beenstrekkers, buik-en rugspieren.

Ik wil binnen 2 maanden in een zodanige conditie zijn dat ik deze test goed kan volbrengen.

Heeft iemand ideën of tips voor mij voor een traininsschema?

de basics, gewoon krachttraining doen en wat cardioen.
de eis voor orientatiejaar is niet moeilijk.
gewoon lekker fit zijn!

overigens normaal zou je na de psychische keuring een soort van trainingschema moeten krijgen.

lukt niet kan niet stop er maar mee.. werk aan je conditie en aan je rug meer zeg ik niet. ik heb hem gedaan. en ik vond mijn resultaten tegen vallen trainde er ook 2 maanden echt voor.

lukt niet kan niet stop er maar mee.. werk aan je conditie en aan je rug meer zeg ik niet. ik heb hem gedaan. en ik vond mijn resultaten tegen vallen trainde er ook 2 maanden echt voor.

ik denk niet dat er dan echt goed voor gegaan bent tbh, maar ik ken je beginsitutatie ook niet.

wel is idd de rug damn belangrijk, zorg dat ie soepel is/blijft en sterk TS.

Hallo leden,

Ik ga binnenkort beginnen aan het Oriëntatiejaar Koningklijke Landmacht en ik moet van te voren een keuring afleggen. Hierbij moet ik een conditietest afleggen en een krachttest.

Conditietest:
Hier moet ik ik fietsen waarbij de weerstand elke minuut wordt verhoogd. Dit moet ik uiteraard zolang mogelijk volhouden.

Krachttest:
Hierbij testen ze mijn: armstrekkers, armbuigers links en rechts, beenstrekkers, buik-en rugspieren.

Ik wil binnen 2 maanden in een zodanige conditie zijn dat ik deze test goed kan volbrengen.

Heeft iemand ideën of tips voor mij voor een traininsschema?

Voor de conditietest moet je gewoon gaan fietsen op een hometrainer, met weerstand dus.

Voor de krachttesten zou ik gewoon specifiek voor de oefeningen trainen.

De armbuigers testen ze door je armen vast te maken aan de leuning van je stoel, dan moet je je arm buigen met de duim omhoog: preacher curl

Beenstrekkers is een legpress.

Buikspieren testen ze door een band om je borst terwijl je rechtop staat, je moet dan naar voren proberen te buigen.

Succes!

is orientatie jaar. en geloof me zette me er genoeg voor in.

maar je wordt wel aangenomen als je maar doorzettingsvermogen kent!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips die ik tot zover al heb gekregen!
Maar kan het dat ik afgekeurt wordt aan mijn blessure aan mijn knie?

Want dat duurt nog een half jaar voor dat die wegtrok zij de doktor.
Ik hoop niet dat ik daarop wordt afgekeurd....

stelt niks voor die test.
Ga gewoon hardlopen, 3x per week ofzo, daarnaast squats deadlifts, hammercurls, crunches met gewichtschijven. Op de keuring testen ze op t laatste stuk van t bankdrukken, dus ik zou ook goed met rack lockouts trainen

ajoh stelt niks voor die keuring. Ik begin binnekort bij de marine en heb dezelfde test gehad. En als je op 1 gedeeltje minder scoort dan moet je er gewoon voor zorgen dat je op een ander onderdeel uitblinkt. En gewoon alles geven!

hahaha, als jou het niet lukt dan lukt het iemand anders ook niet ( die jij niet eens kent ) Over doorzettingsvermogen gesproken.. was jij niet die gast die maar 16 reps haalde met 50% van zijn squat?

OT:

Die keuring is echt wel te doen, het gedeelte waar je voor kunt trainen is niet eens zwaar, omdat het maar voor het orientatiejaar is. Wat wel ff wennen is, is dat je tegen apparaten aan moet duwen die niet bewegen.

Ja dat zegt idd een hoop over je doorzettingsvermogen.

Brainy89 IS EEN BEEST!

Terug
Naar boven