XXL Nutrition

Eerste foto's (nog niks gedaan)

Hier ben ik weer, maar nog niet met nieuwe foto's. Die zijn pas voor eind maart.

Ik ben nu een dikke 5 maanden bezig, en ik wou is vragen of het normaal was dat ik amper verandering zie in men borstspieren...... :(

Ik kan wel veel meer gewicht drukken bij de BP, maar in de spiegel zie ik niet meteen een merkelijk verschil.
Het kan zijn dat als ik nu foto's neem, en ze naast de begin foto's leg dat er wel verschil is, maar als ik nu in de spiegel kijk moet ik toch goed zoeken voor wat veranderingen hoor.....

Of is het normaal dat je na 5 maanden trainen nog niet echt verandering hebt in de borstspier?

Heb geduld! Bij de ene gaat het nu eenmaal sneller dan de ander. Ieder lichaam is anders he.

Je zegt dat je meer gewicht kunt benchen dus dan ga je in kracht in ieder geval al vooruit.

• Topic Starter Topic Starter
Heb geduld! Bij de ene gaat het nu eenmaal sneller dan de ander. Ieder lichaam is anders he.

Je zegt dat je meer gewicht kunt benchen dus dan ga je in kracht in ieder geval al vooruit.

Yep ik kan wel meer gewicht benchen

Maar ik vraag me nog altijd af of het zoveel verschil maakt ofdat ik een losse bench neem, of zo eentje met van de geleiders.

Heb tot hiertoe nog nooit ( :o ) een losse gedaan.....

Deftige rug toch al eh!

Yep ik kan wel meer gewicht benchen

Maar ik vraag me nog altijd af of het zoveel verschil maakt ofdat ik een losse bench neem, of zo eentje met van de geleiders.

Heb tot hiertoe nog nooit ( :o ) een losse gedaan.....

Los benchen is in principe wel beter omdat je dan meer spieren aanspreekt tov benchen in de smithmachine.

Neemt niet weg dat op zijn tijd een keer benchen in smithmachine helemaal niet verkeerd hoeft te zijn.

Los benchen is in principe wel beter omdat je dan meer spieren aanspreekt tov benchen in de smithmachine.

Neemt niet weg dat op zijn tijd een keer benchen in smithmachine helemaal niet verkeerd hoeft te zijn.

Thanks voor de reply.

Naast de smithbench (nu weet ik de naam ;) ) doe ik ook nog peckdeck machine en de chest press machine.

**** dat, benchpressen met losse bar + dumbbells, zelfde voor incline bench. Afwerken met een flyes of eventueel een cable crossover. Gaat je veel betere resultaten geven dan die k*t apparaten.

Thanks voor de reply.

Naast de smithbench (nu weet ik de naam ;) ) doe ik ook nog peckdeck machine en de chest press machine.

Zoals Snoob inderdaad zegt, verder wel met dumbelss en cable's werken. Niet alleen apparaten zoals je nu dus blijkbaar doet! Dat zou dus ook 1 van de redenen kunnen zijn dat je wat minder snel voorruitgang boekt!

Nogmaals, machines op zijn tijd is helemaal niet slecht maar zorg dat je basis ligt bij de losse gewichten/dumbbell oefeningen.

Zoals Snoob inderdaad zegt, verder wel met dumbelss en cable's werken. Niet alleen apparaten zoals je nu dus blijkbaar doet! Dat zou dus ook 1 van de redenen kunnen zijn dat je wat minder snel voorruitgang boekt!

Nogmaals, machines op zijn tijd is helemaal niet slecht maar zorg dat je basis ligt bij de losse gewichten/dumbbell oefeningen.

Okay thanks !

Daar zal ik vandaag eens werk van maken se.

Kan je misschien enkele goede oefeningen zeggen met die cables, want daar heb ik "nul" ervaring mee.

In de gym bij ons staat er dus zo'n toestel ter beschikking --> Klik

Okay thanks !

Daar zal ik vandaag eens werk van maken se.

Kan je misschien enkele goede oefeningen zeggen met die cables, want daar heb ik "nul" ervaring mee.

In de gym bij ons staat er dus zo'n toestel ter beschikking --> Klik

Dat is inderdaad zo'n cable station.

Je kan je borst ook vanuit allerlei hoeken aanpakken, zowel staand als zittend, zowel normaal als incline etc.

Voor oefeningen zou ik gewoon Sticky ff checken.Das net zo makkelijk.

1 voorbeeldje dan:

Bankje op ongeveer 30 graden (incline), liggen, handvatten vastpakken (vanuit de onderste positie dan he van het toestel) , en deze tot boven je borst naar elkaar toebrengen. Zorg dat je armen licht gebogen zijn en blijven zodat het wel een echte fly beweging blijft!

In dit geval is het dus, simpel gezegd, een incline dumbbell fly oefening maar dan met kabels. Vind hem zelf wel goed aanvoelen.

Succes!

Daar geil jij op zeker? :cool:

*edit*

Heb vandaag cable flies erbij genomen, en dat voel je idd wel stukken harder dan de smith bench !!

Dat bankje tussen die cable zetten is geen optie bij ons omdat er te weinig plek ik voor dat bankje.
Dat is eigenlijk wel slecht ingericht dan die cable toestand.

*edit2*

We zijn nu 2 dagen na men eerste training met die cable's, en ik voel serieus verschil.
Borstspieren waren voorheen nooit stijf bij die smithbench, en nu -2 dagen later- zijn ze nog stijf.
Vandaag terug naar de gym se ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven