XXL Nutrition

Eerste kuur

Bezoekers in dit topic

Vesemir

Novice
Lid geworden
26 sep 2016
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
83kg
Vetpercentage
9%
Hallo beste lezer, fijn dat je de tijd neemt om mijn topic te lezen! Mijn vraag betreft anabolen maar voordat ik die stel is het handig dat ik wat achtergrondinformatie verschaf. Ik ben een man van 23 jaar die nu 5 jaar ervaring heeft met bodybuilding, ik zou mijzelf niet per se als obsessief bodybuilder omschrijven omdat ik niet met elk detail van mijn spieren bezig ben. Ik vind het voornamelijk belangrijk om lekker groot en sterk te zijn.
In de afgelopen 5 jaar ben ik van ~70 kg naar ~83 gegaan. Een redelijke transformatie dus. Mijn huidige bodyfatpercentage is 9% en mijn lengte is ~1.80m.

Al een tijd lang, ongeveer een jaar, blijf ik rond 83kg steken. Ik heb het gevoel dat ik meer bezig ben met definiëren van mijn fysiek dan dat ik nog echt winst maak in massa. Ik zit al geruime tijd in een vrij intensieve bulk (~4000-4500kcal) maar dat doet dus niet ontzettend veel. 83kg is naar mijn idee niet mijn natuurlijke limiet, die zal iets hoger liggen, maar niet veel.

Om die laatste kilo's te pakken kom ik uit bij anabolen. Iets waarvan ik dacht dat ik ze nooit serieus zou overwegen, maar nu ben ik hier. Ik heb inmiddels al aardig wat tijd gestoken in het vergaren van informatie over anabolen en hierdoor ook een aantal dingen kunnen afschrijven:

- Orals only. De schadelijke effecten die ze hebben op de lever wegen naar mijn idee niet op tegen de kleine boosts die ze geven.
- Boldenone, deca, trenbolone. Kortom het spul dat meer voor de ervaren gebruikers weggelegd is.

Dan kom ik dus uit bij een beginnerskuur die velen voor mij hebben gedaan, Test-E. Omtrent deze AAS zijn een aantal dingen voor mij nog niet helemaal duidelijke, namelijk:

1. Veel kuurschema's adviseren 500mg/week, 10-12 weken. Is dat niet veel voor een beginnerskuur?
2. Hoe groot is de kans op bijwerkingen, met name bij een eerste kuur? Acné, overbeharing maar belangrijken gyno en haarvlies.
2.5 Hoe verklein ik de kans op bijwerkingen?
3. Hoeveel massawinst mag ik verwachten? Is het reëel om tijdens de kuur naar 90kg te gaan en daarvan naderhand 88kg te behouden?
4. Online lees ik dat je na de kuur wellicht een dip kunt krijgen van het gebruik van anabolen? Is dit altijd het geval en is dit te beperken of te voorkomen?
5. Stel een kuur bevalt mij, is het dan verstandig om elk jaar 1 kuur van 12 weken te doen of zouden 2 ook prima kunnen?

Oké, veel informatie en veel vragen. Mocht er echter nog iets ontbreken dan hoor ik het graag. Als je de tijd neemt om mij te adviseren ben je echt een held!
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste lezer, fijn dat je de tijd neemt om mijn topic te lezen! Mijn vraag betreft anabolen maar voordat ik die stel is het handig dat ik wat achtergrondinformatie verschaf. Ik ben een man van 23 jaar die nu 5 jaar ervaring heeft met bodybuilding, ik zou mijzelf niet per se als obsessief bodybuilder omschrijven omdat ik niet met elk detail van mijn spieren bezig ben. Ik vind het voornamelijk belangrijk om lekker groot en sterk te zijn.
In de afgelopen 5 jaar ben ik van ~70 kg naar ~83 gegaan. Een redelijke transformatie dus. Mijn huidige bodyfatpercentage is 9% en mijn lengte is ~1.80m.

Al een tijd lang, ongeveer een jaar, blijf ik rond 83kg steken. Ik heb het gevoel dat ik meer bezig ben met definiëren van mijn fysiek dan dat ik nog echt winst maak in massa. Ik zit al geruime tijd in een vrij intensieve bulk (~4000-4500kcal) maar dat doet dus niet ontzettend veel. 83kg is naar mijn idee niet mijn natuurlijke limiet, die zal iets hoger liggen, maar niet veel.

Om die laatste kilo's te pakken kom ik uit bij anabolen. Iets waarvan ik dacht dat ik ze nooit serieus zou overwegen, maar nu ben ik hier. Ik heb inmiddels al aardig wat tijd gestoken in het vergaren van informatie over anabolen en hierdoor ook een aantal dingen kunnen afschrijven:

- Orals only. De schadelijke effecten die ze hebben op de lever wegen naar mijn idee niet op tegen de kleine boosts die ze geven.
- Boldeone, dura, deca. Kortom het spul dat meer voor de ervaren gebruikers weggelegd is.

Dan kom ik dus uit bij een beginnerskuur die velen voor mij hebben gedaan, Test-E. Omtrent deze AAS zijn een aantal dingen voor mij nog niet helemaal duidelijke, namelijk:

1. Veel kuurschema's adviseren 500mg/week, 10-12 weken. Is dat niet veel voor een beginnerskuur?
2. Hoe groot is de kans op bijwerkingen, met name bij een eerste kuur? Acné, overbeharing maar belangrijken gyno en haarvlies.
2.5 Hoe verklein ik de kans op bijwerkingen?
3. Hoeveel massawinst mag ik verwachten? Is het reëel om tijdens de kuur naar 90kg te gaan en daarvan naderhand 88kg te behouden?
4. Online lees ik dat je na de kuur wellicht een dip kunt krijgen van het gebruik van anabolen? Is dit altijd het geval en is dit te beperken of te voorkomen?
5. Stel een kuur bevalt mij, is het dan verstandig om elk jaar 1 kuur van 12 weken te doen of zouden 2 ook prima kunnen?

Oké, veel informatie en veel vragen. Mocht er echter nog iets ontbreken dan hoor ik het graag. Als je de tijd neemt om mij te adviseren ben je echt een held!
ik zou sowieso eerst eens beginnen met de stofnamen goed te leren.. Boldeone is niks en wat is dura? deca had je dan wel goed.
 
Inderdaad, ik ben nog niet helemaal thuis in het wereldje. Ik heb het aangepast voor je :p
 
  • Like
Waarderingen: vntl
1. Veel kuurschema's adviseren 500mg/week, 10-12 weken. Is dat niet veel voor een beginnerskuur?
dat is een prima beginners kuur je zou kunnen overwegen 250mg/week te zetten maar ben bang dat het je gaat tegenvallen.
2. Hoe groot is de kans op bijwerkingen, met name bij een eerste kuur? Acné, overbeharing maar belangrijken gyno en haarvlies.
die kans is er helaas altijd en kom je pas achter als je het probeert.
2. Hoe verklein ik de kans op bijwerkingen?
tegen haar verlies is niet zo veel te doen, vocht kun je oa door dieet onder controle houden het is sowieso wijs om nolva achter de hand te houden tegen gyno en mocht je echt last van estro side's krijgen masteron of een ai (mijn voor keur gaat uit naar mast)
3. Hoeveel massawinst mag ik verwachten? Is het reëel om tijdens de kuur naar 90kg te gaan en daarvan naderhand 88kg te behouden?
dit is persoonsgebonden en ook afhankelijk van je dieet je zult iig niet alleen spiermassa aankomen ook vocht en hopelijk zo min mogelijk vet.
4. Online lees ik dat je na de kuur wellicht een dip kunt krijgen van het gebruik van anabolen? Is dit altijd het geval en is dit te beperken of te voorkomen?
je kunt mentaal een dip krijgen maar dit is ook persoonsgebonden en hoe sterk je in je schoenen staat.
5. Stel een kuur bevalt mij, is het dan verstandig om elk jaar 1 kuur van 12 weken te doen of zouden 2 ook prima kunnen?
kuren gaat je wss sowieso bevallen, 2 kuren in een jaar is prima te doen zou wel bloed laten prikken voor je kuur en na je kuur (na je pct) en aan de hand daarvan kijken of je er herstelt bent om je volgende kuur te starten.
 
Bedankt vntl! Ben je zelf een ervaren gebruiker? Zo te lezen heb je er in ieder geval verstand van. Is er dus geen wezenlijk verschil tussen 1 of 2 kuren per jaar als je met een gezond lichaam een kuur start? En wat doet masteron precies wat gyno betreft? Waarom nemen gebruikers het niet altijd, voor de zekerheid?

Als iemand vntl wil aanvullen hoor ik het graag.
Thanks.
 
Niks op vntl aan te vullen. Enige tip is doe zelf onderzoek. Toevallig weet vntl er enorm veel van maar beste is om zelf te leren hoe alles zit
 
Mag je naar merken test vragen op dit forum?
 
Bedankt Brison
 
ik kan tussen de lijntjes kleuren.. ervaring genoeg dus!

Ik heb net even je instagram bekeken, en je hebt inderdaad ervaring haha. buffel :rolleyes:
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Al een tijd lang, ongeveer een jaar, blijf ik rond 83kg steken (......) Ik zit al geruime tijd in een vrij intensieve bulk (~4000-4500kcal) maar dat doet dus niet ontzettend veel. 83kg is naar mijn idee niet mijn natuurlijke limiet, die zal iets hoger liggen, maar niet veel.

Als je op 4000-4500 kcal al een jaar op 83 kg blijft hangen, waarom verhoog je dan niet je voeding en kijk je wat dat doet? AAS gaan niet spiermassa uit lucht maken he. Eerst je voeding onder controle!
 
Back
Naar boven