XXL Nutrition

Eerste voedingsschema, wat vinden jullie ervan?

gainer85

Novice
Waardering
0
Hallo DBB'ers,

Train alweer sinds 2 maanden serieus, 4x in de week KT (max. 1 uur) gevolgd door cardio (ong. 30 min).
Ik merk wel dat ik gain, maar door teveel vet (percentage weet ik nog niet, tangetje besteld) valt dit minder op en doel is uiteraard vet verliezen, met zoveel mogelijk behoud van spiermassa. 1 kg vet per week is de max.

Ik eet verder wel gezond en bewust, maar vet gaat er niet van af. Toen dacht ik, tijd om een voedingsschema op te stellen, om te achterhalen waarom vet bijna niet verminderd.

Dit is mijn eerste voedingsschema en kwam dus tot de conclusie dat ik al die tijd teveel eet/at, dus geen vet verliezen is logisch, zou hierdoor juist vet moeten aanzetten!

Volgens de Harris-Benedict formule zou mijn onderhoudsniveau 3094 kcal moeten zijn. Momenteel zit ik op 3279 kcal met wat ik nu eet. Foute boel dus! (zie bijlage)

Is het goed als ik 2 sneetjes boterhammen met pindakaas + 1 banaan + dextrose weglaat (zie in Excel sheet - tabblad CUT) Dan kom ik in ieder geval op ong. 500 kcal minder uit.
Percentages zijn dan E-K-V (55% - 15% - 30%)

Of moet ik iets anders weglaten/toevoegen? Alvast bedankt voor de tips! :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat zijn je stats? lastig te bepalen zo.. Sowieso denk ik dat je vetten al omhoog kunnen.. Eiwitten wellicht ook maar als je je stats even post kunnen we meer roepen :)

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn je stats? lastig te bepalen zo.. Sowieso denk ik dat je vetten al omhoog kunnen.. Eiwitten wellicht ook maar als je je stats even post kunnen we meer roepen :)

Wat bedoel je met stats? :)

Mijn lengte is 175 cm en gewicht 90 kg.

Edit: oja en ik ben 28 :)

Dat zijn dus je stats ;) Probeer 1 gr. vet per kg lichaamsgewicht aan te houden dus vetten idd omhoog. 2 a 2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht, zou dus ook iets hoger kunnen..

Dus.. Iets zakken in je carbs, hoger in je vetten en iets hoger in eiwitten en gaan met die banaan!

Dat zijn dus je stats ;) Probeer 1 gr. vet per kg lichaamsgewicht aan te houden dus vetten idd omhoog. 2 a 2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht, zou dus ook iets hoger kunnen..

Dus.. Iets zakken in je carbs, hoger in je vetten en iets hoger in eiwitten en gaan met die banaan!

Thanks man! ;) Ik zie nu trouwens dat ik 80 gr. per snee brood heb gerekend, dit zou 30-35 gr. moeten zijn.
Ik zal hem even aanpassen en zoals je aangeeft rekening houden met 1 gr. vet per kg lichaamsgewicht en 2-2,5 gr. eiwit per lichaamsgewicht.

En dan knallen, BAM! :D

Succes :)

Thanks ;)

Terug
Naar boven