AndroidHealthClinic

eerste voedingsschema

Cliffhangr

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
75kg
Hey allemaal,

ik ben nieuw op deze forum en in de hele fitness/bodybuilding wereld :D.
Ik heb gelezen dat je een voedingsschema moet hebben als je ook echt resulaat wilt hebben. (sticky van deze forum).

nu was mijn vraag of jullie mij wat tips willen geven aan mij wat ik weg/bij moet halen voor een goede voedingsschema?

Even over mij; ik ben 17 jaar oud, 1.90 en ik weeg 75kilo.
Mijn vet% weet ik niet ( hoe kan ik daar achter komen?)
Ik moet nog een fullbody schema maken dus daar kan ik nog helemaal niets over zeggen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bijvoortbaat dank.

Wat vind je zelf van die 'maaltijd' om 15.00 uur ?

---------- Toegevoegd om 08:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:50 ----------

Doe iets minder koolhydraten (50 en%) en iets meer eiwit (30 en%). Aantal vetten zit goed. Probeer dit bij elke maaltijd toe te passen, dan kan er dus nooit iets ontstaan als een appel en een mandarijn (1% eiwit, 99% KH, 0% vet) of kwark + whey.

Laatst bewerkt:
Je hebt wel zeer veel koolhydraten idd. Probeer die 2 stukken fruit te verdelen in verschillende maaltijden. Voor de rest heb je wel een netjes schema naar mijn mening.

• Topic Starter Topic Starter
ok dus ik moet maaltijd van 15.00 veranderen.
en producten met minder Kcal proberen te vinden.

bedankt ;)

ok dus ik moet maaltijd van 15.00 veranderen.
en producten met minder Kcal proberen te vinden.

bedankt ;)

Niemand zei minder Kcal....... Minder KH = koolhydraten das wat anders als Kcal. En inderdaad zoals al eerder vermeld die maaltijd of eigenlijk die 2 stuks fruit om 3 uur want een maaltijd kan je dat niet noemen even aanpassen.

Ik leer het de mensen op de gym altijd zo alla Tom Venuto.

1: bereken het aantal Kcal's per dag dat je wilt nuttigen.
2: deel dit door 6
3: hou per maaltijd zoveel % K/V/E aan (Koolhydraten/Vetten/Eiwitten

dus bijv 45% Koolhydraten /15% vetten /35% eiwitten is afhankelijk van wat je wilt bereiken uiteraard. Zo kom je altijd op een degelijk schema uit. Maar staar je vooral niet blind op formules die zogenaamd de standaard zouden moeten zijn. Voeding is wat mij betreft altijd trial and error je moet even uitvinden wat voor jou werkt en dat dan aanhouden want ieder lichaam is anders en reageert anders op bepaalde voedingsstoffen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven