AndroidHealthClinic

Eet ik genoeg?

darthvader

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
63kg
hallo,
Ik heb al best wel wat zitten lezen over de voeding en weet onderhand dat je ongeveer 300kcal meer moet eten dan je verbrandt.
Dus heb even wat bij elkaar gezocht en vroeg me jullie mening af.
Ik fitness nu 3 weken op kracht, ben helemaal niet ongeduldig met spiermassa ontwikkelen, maar wil wel weten of ik zo op het goede pad ben.
Ik weeg 63Kg (smal gebouwd) ben 180 lang en 17 jaar.
Fitness 3 of 4 keer per week 2,5 uur mijn trainingschema is wel aardig dat weet ik al.
Eet het volgende en tussendoor nog wat kleine snacks:

Ontbijt:
2 broodjes met vlees
2 bekers melk
Banaan

11;00
3 broodjes
appel
ontbijtkoek
water

13;00
3 broodjes
banaan
ontbuitkoek en paar nootjes
water

15;00
yoghurt 300ml + 2 scheppen suiker
beker melk

18:00
avond eten (meestal 2 aardappel, gehaktbal, veel sla)
Kwark 300ml + 2 scheppen suiker
water

later op de avond:
druivensap
nootjes en wat koekjes

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!
Bedankt alvast!

Je zegt het eigenlijk al: 300 kcal boven je benodigde aantal, maar wat is je benodigde aantal? Reken dat is uit en reken dan uit hoeveel dit voedingsschema je oplevert. Mensen kunnen je hier wel tips geven maar ik beloof je dat het nooit accuraat zal zijn in dit geval.

2 broodjes met vlees: wat voor vlees? maakt heel veel uit
ontbijtkoek: wat voor ontbijtkoek? zijn veel soorten
druivensap: waarom? neem je eigenlijk voor je creatine en dat neem je niet
noten: hoeveel noten is "een paar nootjes"
suiker: waarom neem je suiker bij de kwark? ik ga er hier van uit dat je het over witte, geraffineerde suiker hebt

Beste Darthvader,

Hier hebben we niet veel aan. Het is verstandig om eerst voor jezelf uit te rekenen wat je onderhoud is qua kcal. Het opnoemen van alle dingen die je eet heeft weinig nut. Weeg het gene wat je nu eet eens af per dag en reken dit om naar kcal/eiwitten/koolhydraten/vetten. Dan kan iedereen iets meer zeggen of hetgene wat je eet voldoende is.

Het is moeilijk om als buitenstaander te zeggen of dit genoeg is , enige wat je kan doen is dit voor een paar weken eten en kijken of je ermee aankomt. Zoniet , verhogen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik had uitgerekend dat ik 2505 kcal verbrandt en in dit schema eet ik er 2900 en dat is zonder nootjes en koekjes tussen door ( 30 nootjes? en 4 koekjes). En over die druivensap dat had ik niet goed gezegd sorry maar dat was voor na het sporten omdat ik las dat dat goed was?
suiker voor de smaak is dat een grote fout dan?
Bedankt!

Druivensap heb je denk ik verwisseld met druivensuiker, dat is wel goed om na de training in te nemen.

Suiker voor de smaak is natuurlijk geen grandioze fout, maar het is toch stukken beter om achterwege te laten.

Druivensap heb je denk ik verwisseld met druivensuiker, dat is wel goed om na de training in te nemen.

Suiker voor de smaak is natuurlijk geen grandioze fout, maar het is toch stukken beter om achterwege te laten.

Want oeeeeee GERAFFINEERDE suiker is slecht. Nee, twee schepjes in een maaltijd op een dag kan echt geen kwaad. Gaat het nou om liters cola dan is dat inderdaad niet bevorderend voor je gezondheid. Onthou dat de GI altijd een gemiddelde is van een maaltijd, eet je dus een beetje suiker bij bijvoorbeeld je havermout dan hoef je je daar echt geen zorgen om te maken. Steker nog, die kcals kan je goed gebruiken als je moeite hebt met aankomen.

En over die druivensuiker, dan zou ik dus weer gaan voor gewoon fruit, meer micronutritiënten.

Terug
Naar boven