AndroidHealthClinic

Eieren waarbij

Spuitelf11

Ripped Bodybuilder
Waardering
506
Lengte
1m94
Massa
93kg
Vetpercentage
11%
je een halve kilo eiwit meetrekt wanneer je de schil erafpelt. Af en toe heb ik gewoon hele pakken eieren waarvan ieder ****ing ei zo godverdomde moeilijk pelbaar is, dat ik iedere keer 'n stuk eiwit meeneem samen met de schil. Waar de **** ligt dit aan ???

Dat ligt aan hoe oud het ei is. Nieuwe zijn volgens mij zo k*t.

heb ik ook wel eens :( met de juiste techniek kun je ze nog redelijk pellen

• Topic Starter Topic Starter
Dan laat ik voortaan wel eerst mijn eieren rijpen. Ik vind het echt zo ****ing frustrerend als ik niet normaal m'n eieren kan pellen :mad: Ik krijg dan echt een woede aanval en heb zin om een ecto dood te gooien met 'n stel eieren ???

Koud water erover na het koken is the key, laat ze schrikken die eieren!!

Inderdaad, verse eieren hebben het sterker, en je moet ze sowieso na het koken laten schrikken met koud water.

Of je lepelt ze gewoon uit.

onder koud water pellen, 3sec en klaar

Langer koken en laten schrikken, verders kun je er niet veel aan doen ;)

Inderdaad, verse eieren hebben het sterker, en je moet ze sowieso na het koken laten schrikken met koud water.

Of je lepelt ze gewoon uit.

Je kunt ze ook laten schrikken met een foto van skinnie :thumbup:

komt omdat je verse eieren hebt, dan helpt schrikken etc. geen donder. meeste mensen kopen eieren uit de winkel, die weten dat niet. oplossing is ze gewoon wat langer te laten staan in je koelkast (niet over de houdbaarheidsdatum uiteraard ;) )

Laatst bewerkt:
Als het ei afkoelt dan krimpt het iets.

Wat ik doe is een bak water erbij en het ei in dat water over de bodem rollen, de schil breekt dan in stukjes en tegelijkertijd loopt er water tussen schil en ei, optillen uit het water en schil valt er met een zacht windje vanaf.

Werd er zelf ook altijd gigantisch woest van als dat eiwit meekwam!

Met deze techniek heb ik daar nooit meer last van.

laten schrikken helpt niet bij die eieren, laten schrikken is om het ei vanbinnen te laten stoppen met koken. Of het helpt bij pellen, dat zegt iedereen misschien dan zal dat ook wel zo zijn maar dus niet bij verse eieren.

Terug
Naar boven