Fitness Seller

eieren

Wat jij wil jongen. Lekker, rauwe eieren.

Persoonolijk zou ik ze dan koken en niet van allemaal het eigeel opeten.

rauwe eieren zijn niet goed ivm bacterien, toch ?

wou net zeggen, kan dat nog nu ? ivm salmonella ? zou wel lkkr makkelijk en snel zijn :D

ik bak ze altijd, ben niet zo van het pellen.

ik vind gekookte niet zo lekker, maar het is makkelijk ivm meenemen, en je spoelt het zo naar binnen met wat water.

Eet jij ze maar lekker rauw hoor. Maar kom niet klagen als je ziek in bed ligt te kokhalzen.

Je kan ze beter koken, zoals hierboven al gezegd voor de bacterien en salmonella maar ook qua de opname. Volgens mij wordt wel zo'n beetje alles wat rauw is langzamer verteerd/opgenomen.

Je kan ze beter koken, zoals hierboven al gezegd voor de bacterien en salmonella maar ook qua de opname. Volgens mij wordt wel zo'n beetje alles wat rauw is langzamer verteerd/opgenomen.

Yep:

in the study Digestibility of Cooked and Raw Egg Protein in Humans as Assessed by Stable Isotope Techniquesthey discovered that the true digestibility of cooked vs. raw egg protein amounted to 91% and 51% respectively. Digestibility of Cooked and Raw Egg Protein in Humans as Assessed by Stable Isotope Techniques -- Evenepoel et al. 128 (10): 1716 -- Journal of Nutrition

wou net zeggen, kan dat nog nu ? ivm salmonella ? zou wel lkkr makkelijk en snel zijn :D

ik bak ze altijd, ben niet zo van het pellen.

Dan heb je toch altijd vet nodig? Of olie?

En eet je dan ook alle eigeel? Want dat is volgens mij niet goed voor je cholestorol.

Consumptie van rauwe eieren geeft tekort aan biotine In rauwe eieren zit de stof avidine, die biotine vernietigt

bron: Biotine

Ik zou ze dus gewoon koken :)

Dan heb je toch altijd vet nodig? Of olie?

En eet je dan ook alle eigeel? Want dat is volgens mij niet goed voor je cholestorol.

bak ze idd in olijfolie. eet er 6 per dag al ik weet niet eens meer hoe lang. 3 hele en 3 alleen het wit.

cholestorol? haha zou ik eens moeten laten checken.

maar ik had weer gelezen dat als je veel dooiers eet je cholestorol idd omhoog gaat, maar als je door blijft gaan went je lichaam daaraan en gaat het weer omlaag. heb hier alleen geen bron van.

Terug
Naar boven