Fitness Seller

Einde van de Euro?

Peiling Peiling Goed nieuw of niet?

• Lang leven de Euro

Stemmen: 48 45,3%
  • Terug naar de Gulden

Stemmen: 38 35,8%
  • Wat is een Gulden?

Stemmen: 20 18,9%

• Totaal stemmers
    106
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Nee inderdaad want deze crisis is in 2008 ontstaan doordat Spanje en Griekenland een sociale regering hadden met als gevolg dat menig bank omviel. Je moet de zaken niet om gaan draaien. :rolleyes:

De problemen met de Zuid-Europese landen is niet alleen aan hen toe te wijden. Er zijn genoeg landen in de EU die er flink hun boterham mee hebben verdiend. De enige reden dat men deze landen niet laat vallen is puur uit eigen belang. Nee de vrije markt en het kapitalisme viert momenteel hoogtij.

Welk kapitalisme? Een kapitalistische oplossing zou zijn om al die landen failliet te laten gaan en de risicodragers(banken, pensioenfondsen, verzekeraars) op laten draaien voor de verliezen. Dit gebeurt niet, omdat politici in Europa slappe f**gots zijn. Geen kapitalisten.

de euro gaat idd weer weg maar word weer een ander munt.
We gaan niet terug naar de gulden.

Ik geloof niet dat we de gulden terug gaan krijgen...
Eerst die hele heisa om die euro in te voeren en dan weer terug?
Daarnaast kost het enorm veel geld om het hele systeem weer terug te draaien.

Ik denk dat veel mensen de gulden graag terug willen omdat ze het koppelen aan de koopkracht die ze toen hadden.
Of je nou met de gulden of euro betaald je bent met geen van 2 goedkoper uit.

Als we de gulden terug krijgen worden we OPNIEUW genaaid met de prijzen.

Alles is echt een heel stuk duurder geworden met de euro, dit gaat weer gebeuren als we weer wisselen van munteenheid

nee geen goed nieuws straks word alle eten weer duurder heb ik ook geen zin in.

Ik hoop het, ik riep 10 jaar geleden al dat we alleen met sterke landen moesten samengaan

Gaan geruchten over een nieuwe "coalitie", Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. In ieder geval alles wat zuidelijk en ten oosten ligt eruit.

Tijd voor het spaargeld maar van de bankrekening te halen ;) .

Spaargeld idd van de bankrekening halen nu, beleggen in aandelen (bijv. Azië) en grondstoffen.

Bankenrun, selffulfilling prophecy om het systeem zeker in elkaar te laten donderen.

Bankenrun, selffulfilling prophecy om het systeem zeker in elkaar te laten donderen.

So? Ieder voor zich in tijde van crisis :o Ik ben niet de "kapitein die met zijn schip ten onder gaat". Ik ben een tourist, en als deze boot tegen een ijsberg botst ga ik niet het risico wagen om te verdrinken, maar spring ik op een reddingsboot voor de rest met alle boten weg is.

Ach zoveel mensen lezen dit topic niet, het grootste deel van de spaarders zal zijn vermogen toch laten rotten in cash of op een spaarrekening.

Ik wil dit topic niet doen ontsporen want dat is eigenlijk weer een heel andere discussie... Maar in grote lijnen: valuta's (dollar & euro) staan onder druk, Europa zit in een crisis, VS bouwt veel teveel schulden en inflatie op, vertrouwen is weg. Ondertussen word er in Azië steeds meer geproduceerd en in het Westen steeds meer geconsumeerd. Er is een goede kans dat het systeem in elkaar stort, en dan wil je gewoon je vermogen in een veilige haven hebben.

Ach zoveel mensen lezen dit topic niet, het grootste deel van de spaarders zal zijn vermogen toch laten rotten in cash of op een spaarrekening.

Omdat speculeren voor de meesten een losing game is, op zich wel logisch dus dat de meesten geen risico's nemen. Wat nu de winnaars lijken zijn morgen de verliezers, op een spaarrekening of deposito heb je meer zekerheid. Zou dan wel een lange termijn deposito aanraden omdat een spaarrekening of kortlopend deposito net voldoende is om de inflatie bij te benen.

Beste blijft overigens gewoon je geld uitgeven, dat stimuleert de economie en zorgt voor een verkorte crisis. De krampachtige houding om zo behoudend mogelijk met vermogen om te gaan zorgt alleen maar voor een langere crisis. Geld moet rollen.

So? Ieder voor zich in tijde van crisis :o Ik ben niet de "kapitein die met zijn schip ten onder gaat". Ik ben een tourist, en als deze boot tegen een ijsberg botst ga ik niet het risico wagen om te verdrinken, maar spring ik op een reddingsboot voor de rest met alle boten weg is.

Wat naïef. Alsof jouw geld iets waard is als het overgrote deel van de banken failliet gaan. :roflol:

(...) De krampachtige houding om zo behoudend mogelijk met vermogen om te gaan zorgt alleen maar voor een langere crisis. Geld moet rollen.
Ik veronderstel dat je bedoelt 'wacht niet met aankopen die je toch wilt doen' want ik ga niet zomaar meer geld uitgeven om de economie te steunen. Ik koop wanneer ik iets écht nodig heb, en wanneer alle factoren in mijn voordeel spelen (prijs, product, budget).

Op zich is er ook niets mis met sparen om later te kopen, voor kleinere aankopen meestal beter dan lenen om nu te kopen wat de Amerikaanse ziekte is.

Ze hadden die domme munt ons in eerste instantie nooit door de strot moeten drukken. Maarja, nu zitten we met de shit. Als de euro nu valt zal dat wel wat slechte gevolgen hebben, dus liever niet.

Terug
Naar boven