AndroidHealthClinic

Einde van de Euro?

Peiling Peiling Goed nieuw of niet?

• Lang leven de Euro

Stemmen: 48 45,3%
  • Terug naar de Gulden

Stemmen: 38 35,8%
  • Wat is een Gulden?

Stemmen: 20 18,9%

• Totaal stemmers
    106
  • Peiling gesloten .
Het economisch bureau van de ING. Lol, laat die r**ards eens iets goed doen, in plaats van dit soort weggooi prognose'tjes. Totaal nutteloos.

Als de euro verdwijnt zit ING zeer diep in de problemen en dat zal het economisch bureau ongetwijfeld weten. Tot zover een objectieve prognose. En natuurlijk snap ik dat ieder bedrijf last van hebben van het verdwijnen van de euro, maar ING is de overtreffende trap. Geleveragerd tot en met in rommelhypotheken, voornamelijk Spanje.

ING behoort sowieso tot de betere grootbanken.

Nederlandse staat heeft gisteren staatsobligaties uitgegeven voor negatieve rente. Dus belegger ontvangt minder terug dan zijn inleg en geen rentevergoeding.

Beleggers zijn wel heel waanhopig naar zekerheden om hun geld te stallen.

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 20:19 ----------

Ja fantastische grootbank als de staat niet had ingesprongen in 2008 was ING nu foetsie geweest.

Nederlandse staat heeft gisteren staatsobligaties uitgegeven voor negatieve rente. Dus belegger ontvangt minder terug dan zijn inleg en geen rentevergoeding.

Beleggers zijn wel heel waanhopig naar zekerheden om hun geld te stallen.

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 20:19 ----------

Ja fantastische grootbank als de staat niet had ingesprongen in 2008 was ING nu foetsie geweest.

Het kon erger, kijk naar Fortis, Dexia... Ik denk dat ING wel leert uit de gemaakte fouten.

Ik ben er zelf klant bij. Niks te klagen op dat gebied, maar leverage is hoog en veel rommelhypotheken in de portefeuille. Niet van Griekenland trouwens, dat heeft de ECB(belastingbetaler) allemaal opgekocht.

Ik ben er zelf klant bij. Niks te klagen op dat gebied, maar leverage is hoog en veel rommelhypotheken in de portefeuille. Niet van Griekenland trouwens, dat heeft de ECB(belastingbetaler) allemaal opgekocht.

Ben je zo bang dat al je miljoenen straks weg zijn.

Ik begrijp die paniek niet zo voor het gros van de mensen met een beetje spaargeld.

Ben je zo bang dat al je miljoenen straks weg zijn.

Ik begrijp die paniek niet zo voor het gros van de mensen met een beetje spaargeld.

Waar zie jij paniek? :roflol: Ik laat mijn geld lekker staan. ING wordt toch wel gered. Ik zou er alleen geen aandelen van kopen.

Alle grootbanken hebben een pak rommelkredieten. De waardeverminderingen daarop zijn normaalgezien allemaal al in het resultaat opgenomen. Die oude rommelkredieten kunnen dus niet opnieuw een bankencrisis veroorzaken. Wat nu belangrijker is zijn herstructureringen, ondernemers- en klantenvertrouwen, een management dat minder risico's neemt en vanzelfsprekend de eurocrisis. In principe zou dus alleen dat laatste een echte zorg moeten zijn voor de banksector omdat ze er zelf geen grip op hebben. Zowiezo worden alle grootbanken erdoor getroffen als het met de eurocrisis erger wordt. Blijft het echter stabiel en verbeterd het in de nabije toekomst dan maak ik mij zeker geen zorgen over ING want hun bedrijfsresultaten mogen er best zijn.

Door Griekenland hebben banken wel waardeverminderingen moeten boeken op hun Griekse obligaties. Ook ING.

Waar zie jij paniek? :roflol: Ik laat mijn geld lekker staan. ING wordt toch wel gered. Ik zou er alleen geen aandelen van kopen.

Was ook een synisch grapje. Precies ING, Rabo etc. worden toch wel gered door de staat.

Ik heb nog het meeste vertrouwen in de Rabo als spaarder eerlijk gezegd. Dan zou ik switchen als ik jou was. Hun huidige exposure op Griekenland is zeer beperkt en bedraagt ​​EUR 111 miljoen (0,017% van het balanstotaal). Het Rabobank balanstotaal was EUR 665 miljard op 30 juni 2011. De Rabobank groep heeft EUR 448 miljoen (0,067% van het balanstotaal) een zeer beperkte netto exposure op Europese staatsobligaties uitgegeven door landen die bekend staan als de PIIGS (Portugal 225 miljoen, Italië 255 miljoen, Ierland 45 miljoen, Griekenland 111 miljoen Spanje 19 miljoen).

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 21:48 ----------

maak ik mij zeker geen zorgen over ING want hun bedrijfsresultaten mogen er best zijn..

Dat zeg helemaal niks over de grote risico`s die nu spelen en de nog zeer grote afschrijvingen die ze moeten gaan doen.

Nout Wellink, de oud-president van De Nederlandsche Bank (DNB), acht de kans levensgroot dat de eurolanden een deel van hun leningen aan Griekenland moeten afschrijven. De bijdrage van banken aan de redding van Griekenland is niet genoeg, zo stelt Wellink in een interview dat maandag verschijnt in Het Financieele Dagblad.

Overheden hebben inmiddels zo’n groot deel van de Griekse staatsschuld gefinancierd, dat zij volgens Wellink bij een herstructurering niet buiten schot kunnen blijven. "Inmiddels is de balans tussen publieke (overheden en ECB) en private sector zodanig veranderd, dat als er echt afgeschreven gaat worden, het bijna ondenkbaar is dat de overheid daaraan kan ontsnappen", aldus de voormalige DNB-topman.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/480942/1/1/50/nederland-is-deel-lening-griekenland-kwijt.html

Nederland krijgt het geld dat is geleend aan Griekenland met rente terug. 'Daar ga ik absoluut van uit,' zegt minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA). Hij neemt daarmee afstand van berichten dat Nederland Griekenland al zou hebben opgegeven.

De Jager rekent er wel op dat de problemen in Griekenland geld zullen kosten, meldt Radio 1. 'Ik ga ervan uit dat ze zullen terugbetalen, met rente. Maar dat we, als het niet goed gaat, op een andere manier wel het gelag zullen betalen, dat is duidelijk.'

bron: [Link niet meer beschikbaar]

Jan Kees de Jager. :bow:

European Stability Mechanism (ESM) wordt halverwege 2012 waarschijnlijk ingevoerd. In eerste instantie zou dit fonds pas in 2013 geintroduceerd worden. Capaciteit van 500 miljard:eek:. En de ECB gaat dus waarschijnlijk toch kwantiatieve versoepeling toestaan (vergroting geldvoorraad).

Ik denk op basis van deze informatie dat het meest realistische scenario is dat de Eurzone bij elkaar blijft. Gevolg zal wel zijn dat Nederland jarenlange lage economische groei kan verwachten.

Werkeloosheid stijgt dit jaar tot 475.000 en het begrotingstekort loopt op tot 4.1% in 2012. Krimp 3e en 4 kwartaal 2011 en dit zal ook gaan doorzetten in 2012 (CPB). Kortom 2012 gaat een pittig jaar worden maar we gaan het wel redden, denk en hoop ik.

500 miljard is niks. Stel je hebt honger dan heb je aan één kruimel brood ook niet genoeg. Zoveel stelt 500 miljard in dit geval ook ongeveer voor.

Nee. De schuld van Italië alleen is meer dan vier keer zoveel. :roflol:

Nee. De schuld van Italië alleen is meer dan vier keer zoveel. :roflol:

Ik weet niet hoeveel broodkruimels jij denkt dat er in 1 brood zitten, ga ze maar eens tellen morgen.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 22:33 ----------

Je moet je toch meer eerst inlezen in deze problematiek voordat je er wat over kan zeggen. Het is helemaal niet nodig om de 1900 miljard staatschuld in 1 keer af te lossen. :roflol:

http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/2668133/schuld-italie-jaarlijks-30-miljard-omlaag.html

Ik weet niet hoeveel broodkruimels jij denkt dat er in 1 brood zitten, ga ze maar eens tellen morgen.

Welk brood?

Brood kan op verschillende manieren worden ingedeeld. Het assortiment bestaat uit de volgende hoofdsoorten:

• Witbrood
  • Bruinbrood
  • Volkorenbrood
  • Roggebrood
  • Meergranenbrood
  • Buitenlands brood
  • Kleinbrood
  • Grootbrood
  • Feestbrood
  • Desembrood
  • Voorgebakken brood
  • Luxe, speciaal brood
  • Brood voor speciale dieten (bijv. glutenvrij brood)
Brood kan ook worden ingedeeld in de wijze waarop het is gebakken:

• Vloerbrood
  • Busbrood
  • Plaatbrood
Naar de geaardheid van de korst kan ook een indeling worden gemaakt:

• Zacht brood
  • Krokant brood

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 22:33 ----------

Je moet je toch meer eerst inlezen in deze problematiek voordat je er wat over kan zeggen. Het is helemaal niet nodig om de 1900 miljard staatschuld in 1 keer af te lossen. :roflol:

http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/2668133/schuld-italie-jaarlijks-30-miljard-omlaag.html

Haha, epic. Ik moet mij inlezen? :roflol:

Voor je een schuld überhaupt aflost moet je overschot hebben. De economie van Italië groeit amper, dus dan moet er behoorlijk bezuinigd worden. Daar komt bij dat ze 7% rente betalen op nieuwe schulden en het feit dat ze het komende jaar een hele hoop schuld moeten herfinancieren, tegen hogere rente dus. Ik wens ze veel succes.

Verder is Italie niet het enige land. Je hebt Frankrijk, België, Spanje, Griekenland en Ierland. Allemaal gare landen die graag wat geld uit het noodfonds hebben. 500 miljard stelt geen reet voor. Ga je eerst eens inlezen voordat je interessant komt doen. :thumbup:

Haha, epic. Ik moet mij inlezen? :roflol:

Voor je een schuld überhaupt aflost moet je overschot hebben. De economie van Italië groeit amper, dus dan moet er behoorlijk bezuinigd worden. Daar komt bij dat ze 7% rente betalen op nieuwe schulden en het feit dat ze het komende jaar een hele hoop schuld moeten herfinancieren, tegen hogere rente dus. Ik wens ze veel succes.

Verder is Italie niet het enige land. Je hebt Frankrijk, België, Spanje, Griekenland en Ierland. Allemaal gare landen die graag wat geld uit het noodfonds hebben. 500 miljard stelt geen reet voor. Ga je eerst eens inlezen voordat je interessant komt doen. :thumbup:

Als er meer nodig is dan kan het noodfonds in maart worden verhoogd. Die 600 miljard is meer dan de financieringsbehoefte van Italie en Spanje in 2012 . En denk maar niet dat Italie en Spanje geheel van de geldmarkt worden afgesneden.

Welk punt wilde je nou inhoudelijk maken?

Dat het noodfonds veel te klein is, of kan je niet lezen? Het punt staat nog steeds overeind trouwens.

Terug
Naar boven