Fitness Seller

Einde van de Euro?

Peiling Peiling Goed nieuw of niet?

• Lang leven de Euro

Stemmen: 48 45,3%
  • Terug naar de Gulden

Stemmen: 38 35,8%
  • Wat is een Gulden?

Stemmen: 20 18,9%

• Totaal stemmers
    106
  • Peiling gesloten .
De euro heeft dit jaar aan kracht gewonnen t.o.v. de dollar en het gbp. Als de markt een eurocrash zou verwachten was de koers daar wel op vooruit gelopen.

Natuurlijk is het niet prettig dat landen als Spanje, Griekenland, Ierland, Portugal etc grote financiele problemen hebben maar op het totaal gezien zijn het maar marginale landen. Het zou pas echt een groot probleem zijn als Duitsland of Frankrijk zouden omvallen. Maar Duitsland gaat momenteel weer als een speer, relatief gezien dan.

Spanje marginaal? Zodra Spanje gaat mogen er aardig wat banken gered worden. :D Waaronder ING, die voor 40 miljard in gare Spaanse hypotheken zit. :thumbup:

Gelukkig binnenkort weer hoogseizoen in de Spaanse Horeca en toerisme.
Dat houdt de beursstemming erin.

Spanje marginaal? Zodra Spanje gaat mogen er aardig wat banken gered worden. :D Waaronder ING, die voor 40 miljard in gare Spaanse hypotheken zit. :thumbup:

Alsof bij een failiiet van Spanje ook gelijk alle Spanjaarden failliet zijn. Landen gaan wel eens failliet, zie Z-Amerika maar dat betekent nog niet dat de inwoners ook gelijk failliet zijn. Brazilie heeft wel grotere problemen gekend dan die getroubleerde landen in Europa en draait nu toch ook zeer goed, zelfs iets te goed.

Alsof bij een failiiet van Spanje ook gelijk alle Spanjaarden failliet zijn. Landen gaan wel eens failliet, zie Z-Amerika maar dat betekent nog niet dat de inwoners ook gelijk failliet zijn. Brazilie heeft wel grotere problemen gekend dan die getroubleerde landen in Europa en draait nu toch ook zeer goed, zelfs iets te goed.

Met een werkloosheid van 20% is Spanje in ieder geval goed op weg.

Mensen die veel verdienen denken echt dat het zo langer door kan gaan???

Het verschil in arm en rijk???

Jij stapt in je mooie auto, mooi huis, dure vakantie's, lachen gieren brullen terwijl er mensen wegkwijnen???

Als alle mensen die veel verdienen 50% minder zouden verdienen is die ellende ook opgelost... maar nee, de egoïstische mens denkt alleen aan zichzelf en zijn inteelt kinderen.

Gaat een keer goed fout (dat gaat het al), echt goed fout :).

En dan zullen de armen (die ind e meerderheid zijn) zegevieren ;).

Laatst bewerkt:

De aanvraag voor de status - ontwikkelingsland - heeft zijn voordelen ;) .

Jij stapt in je mooie auto, mooi huis, dure vakantie's, lachen gieren brullen terwijl er mensen wegkwijnen???

Als alle mensen die veel verdienen 50% minder zouden verdienen is die ellende ook opgelost... maar nee, de egoïstische mens denkt alleen aan zichzelf en zijn inteelt kinderen.

o rly?

:roflol: We hebben een communist gevonden!
Gelieve even naam en adres op te geven en we zullen iemand sturen om je op te halen en de wereld een plezier door jou vakkundig ervan te verwijderen.

Hoeveel geef jij zo aan de armen?

Als alle mensen die veel verdienen 50% minder verdienen dan heb je nog meer armen???
Soviet_party.gif

:roflol: We hebben een communist gevonden!
Gelieve even naam en adres op te geven en we zullen iemand sturen om je op te halen en de wereld een plezier door jou vakkundig ervan te verwijderen.

Niet zo vijandig ik leef eigenlijk best wel mee met die communisten.
Ik bedoel maar hoe k*t moet je leven zijn dat je doet besluiten om er communistische gedachtes op na te houden?

Pak maar de eigendommen van die communisten af en verdeel ze over de kapitalisten als ze toch zo graag willen verdelen, mogen ze bij hunzelf beginnen.

Edit: oke dit lieg ik, leef helemaal niet mee met die smeerlappen.

Laatst bewerkt:
Niet zo vijandig ik leef eigenlijk best wel mee met die communisten.
Ik bedoel maar hoe k*t moet je leven zijn dat je doet besluiten om er communistische gedachtes op na te houden?

Pak maar de eigendommen van die communisten af en verdeel ze over de kapitalisten als ze toch zo graag willen verdelen, mogen ze bij hunzelf beginnen.

Jij hebt toch net zulke vreemde ideeen met je belasting = diefstal maar verder niet echt een alternatief hoe een overheid dan een samenleving draaiende zou moeten houden.

Jij hebt toch net zulke vreemde ideeen met je belasting = diefstal maar verder niet echt een alternatief hoe een overheid dan een samenleving draaiende zou moeten houden.

Ik ken Petrick zijn ideeën niet, maar pleiten voor een slankere overheid kan nooit zo erg zijn als pleiten voor een communistische staat.
Persoonlijk vind ik communisme het ergste wat er bestaat. Ik heb nog liever racisten, religieuze fanatici of whatever dan communisten. Want als zij aan de macht zouden komen zouden ze de manier waarop ik (en miljoenen andere mensen) willen leven onmogelijk maken. Hun maatschappijbeeld is dan ook het verwerpelijkste van alle verwerpelijke maatschappijbeelden.

Iets afpakken van iemand tegen zijn zin in vind ik diefstal.
Als jij dat een rare gedachte vind prima, durf toch te wedde als je een groot aantal mensen vraagt wat diefstal is die aardig in de buurt van mijn omschrijving komt.

Word een beetje moe van die Oost-indische blinde..
Als je wat minder selectief zou lezen had je ook gezien dat ik zei dat ik wel voor belasting ben.

Ik ken Petrick zijn ideeën niet, maar pleiten voor een slankere overheid kan nooit zo erg zijn als pleiten voor een communistische staat.
Persoonlijk vind ik communisme het ergste wat er bestaat. Ik heb nog liever racisten, religieuze fanatici of whatever dan communisten. Want als zij aan de macht zouden komen zouden ze de manier waarop ik (en miljoenen andere mensen) willen leven onmogelijk maken. Hun maatschappijbeeld is dan ook het verwerpelijkste van alle verwerpelijke maatschappijbeelden.

Het gaat niet om een slankere overheid, daar ben ik ook voorstander van. Het gaat om het idiote idee dat belasting gelijk aan diefstal zou staan terwjl er in ons systeem gewoon geen direct alternatief is.

Communisten zijn idioten, anarchisten zijn idioten maar doorgeslagen laissez faire figuren zijn net zo goed idioten. Als je de markt alles laat bepalen dan gaat het nog veel meer mis, de huidige crisis laat dat wel zien.

• Topic Starter Topic Starter
Afpakken? Delen heet dat. :D

Het gaat niet om een slankere overheid, daar ben ik ook voorstander van. Het gaat om het idiote idee dat belasting gelijk aan diefstal zou staan terwjl er in ons systeem gewoon geen direct alternatief is.

Communisten zijn idioten, anarchisten zijn idioten maar doorgeslagen laissez faire figuren zijn net zo goed idioten. Als je de markt alles laat bepalen dan gaat het nog veel meer mis, de huidige crisis laat dat wel zien.

Zie jij echt niet het verschil tussen hoe je de term diefstal kan zien of dat je vind dat belasting nuttig is of niet?
Zijn 2 verschillende dingen hoor die jij nu koppelt.

Ik vind belasting namelijk wel nuttig en pleit voor, maar omdat het tegen de zin in is zou ik het wel als diefstal willen bestempelen.

Misschien begrijp je deze uitleg wel? Owja voor je weer dingen koppelt, nee ik denk niet exact hetzelfde als deze man, mar het is wel een mooie duidelijke uitleg.

http://www.youtube.com/watch?v=ftB40GKIOn0&feature=related

Laatst bewerkt:
Zie jij echt niet het verschil tussen hoe je de term diefstal kan zien of dat je vind dat belasting nuttig is of niet?
Zijn 2 verschillende dingen hoor die jij nu koppelt.

Ik vind belasting namelijk wel nuttig en pleit voor, maar omdat het tegen de zin in is zou ik het wel als diefstal willen bestempelen.

Hoe kan je het nu als diefstal zien?
Zonder belastingen zou je ook niet goedkoop naar de dokter kunnen, geen werkloosheidsuitkering krijgen, geen pensioen, geen kindergeld, zou naar school gaan NOG duurder worden, zou je met de auto op aardewegen moeten rijden en zouden er ook geen verkeerslichten zijn... Ach laat ook maar, je bent een communist, je snapt die dingen gewoon niet.

Terug
Naar boven