XXL Nutrition

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

• Topic Starter Topic Starter
vroeger waren er nog niet zoveel diersoorten, door EVOLUTIE is dat vermeerderd..
:p

volgens mij nam Noach alleen de hoofdsoorten mee.......
Nou hier zou je wel eens mis kunnen zijn. Als ik me niet vergis krioelde de aarde in die tijd juist van de dieren, in deze moderne tijden zijn vele soorten juist uitgestorven door acties van de mens.

Maar wie weet was er wel een ark, en wie weet was er wel heel veel regen in die tijd, kan allemaal best maar hoeft geen wonder te zijn of religieze betekenis te hebben.

[Link niet meer beschikbaar]

Die wou ik inderdaad ook al aanhalen. Wat vinden de mensen die geloven van deze film? Klusmier heb jij deze film gezien?
Deze film laat precies zien hoe ik over het geloof denk.
Veel dingen in de bijbel zijn wel echt gebeurd of verzonnen om mensen waarden en normen bij te brengen. Andere verhalen zijn weer groter gemaakt dan ze in werkelijkheid waren.
Die Noah was waarschijnlijk gewoon een rijke gozer die een enorme boot had gemaakt met dieren erop. Hier hebben ze dan een mooi verhaal van gemaakt.

Trouwens geen aanval voor mensen die geloven. Als iemand hier rust in kan vinden, waarom niet. Zolang ze er geen oorlog om gaan voeren of zich anders tegen andere mensen gedragen is het misschien alleen maar goed.

Omdat deze thread al erg lang is en duidelijk niet iedereen over de capaciteiten beschikt om te voldoen aan de criteria voor een leerzame discussie, hier de eindstand:

Niet gelovigen vs Gelovigen,

9847644131415171889836735548498940005476745543883 tegen -12 (strafpunten).

God bestaat niet.

Omdat deze thread al erg lang is en duidelijk niet iedereen over de capaciteiten beschikt om te voldoen aan de criteria voor een leerzame discussie, hier de eindstand:

Niet gelovigen vs Gelovigen,

9847644131415171889836735548498940005476745543883 tegen -12 (strafpunten).

er zijn nauwelijks 350 postjes gemaakt, er zijn 6 miljard mensen op deze aardkloot waarvan 2 miljard gelovigen

zou hooguit 3:1 kunnen zijn, toch?
:D

Terug
Naar boven