AndroidHealthClinic

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

Nee, absoluut niet.

Leg me geen dingen in de mond. Ik ontken geen enkele van de verhalen in de bijbel. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat ik god niet ontken. Het enige wat ik doe in deze discussie is reageren op bizarre argumenten over de evolutietheorie van jou kant, en onderweg heb ik mijn menig verteld over wetenschap-religie discussies.

En de enige reden waarom ik het één of andere opgraving noem is omdat dat het enige is wat ik er van weet. Ik weet dat het een opgraving is, dus waarom zou ik anders noemen? [/quote]
ik begrijp je standpunt en manier van denken...

het doet me echter veel denken aan dit:
1 ei is geen ei ( ei = opgraving = bewijs)
2 ei is een half ei
3 ei is een paasei

er is maar 1 ark geweest, dus me dunkt dat 1 opgraving dan wel voldoende zal zijn, toch?
;)

Laatst bewerkt:
2 ei is een half ei
3 ei is een paasei
Geen idee wat je daar mee wil zeggen.

er is maar 1 ark geweest, dus me dunkt dat 1 opgraving dan wel voldoende zal zijn, toch?
;)
Wie zegt dat er maar één ark was? En dan nog, momenteel weet ik absoluut niet van de opgraving, of het wel degelijk een ark is en of er wel degelijk enig bewijs is dat dit de ark van noë is.

En wat nog veel belangrijker is: op dit moment interesseert het mij geen bal.

ik begrijp je standpunt en manier van denken...

2 ei is een half ei
3 ei is een paasei

;)

Te simpel geredeneerd, want je hebt geen bewijs dat de ark bestaan heeft. Elke willekeurige boot met dezelfde afmeting die gevonden wordt hoeft niet de ark te zijn.

Geen idee wat je daar mee wil zeggen.

Wie zegt dat er maar één ark was? En dan nog, momenteel weet ik absoluut niet van de opgraving, of het wel degelijk een ark is en of er wel degelijk enig bewijs is dat dit de ark van noë is.

En wat nog veel belangrijker is: op dit moment interesseert het mij geen bal.
lastig als je weet dat de Bijbel het heeft over DE ark van NOACH, en er geen enkele andere meer word genoemd..................

lastig als je geen concrete antwoorden meer kunt geven, waardoor ik misschien zou gaan geloven in wetenschap.......

lastig als je geen interesse meer hebt, maar toch nog kunt posten.....
:rolleyes:

Te simpel geredeneerd, want je hebt geen bewijs dat de ark bestaan heeft. Elke willekeurige boot met dezelfde afmeting die gevonden wordt hoeft niet de ark te zijn.
iets wat duizenden jaren geleden op papier is gezet, en nu nog steeds dezelfde informatie bevat noem jij dus geen bewijs?
:roflol:

lastig als je weet dat de Bijbel het heeft over DE ark van NOACH, en er geen enkele andere meer word genoemd..................

lastig als je geen concrete antwoorden meer kunt geven, waardoor ik misschien zou gaan geloven in wetenschap.......

iets wat duizenden jaren geleden op papier is gezet, en nu nog steeds dezelfde informatie bevat noem jij dus geen bewijs?

Lastig dat je niet verder kunt zien dan de bijbel. :rolleyes:

Dat is zeker een bewijs en een hele goeie. Het bewijst dat de mens alles wil verklaren ook al heeft het hier niet de capaciteit voor. Het bewijst ook het kuddegedrag van de mens.

En daarom bestaat er maar één ark? De bijbel spreekt ook niet over Julius Caesar (denk ik, ik kend e bijbel niet goed), heeft hij daarom niet bestaan?
Omdat dat bijbel over één ark spreekt, heeft er daarom op heel de wereld in heel de geschiedenis maar één ark bestaan?

Concrete antwoorden waarop?

Tuurlijk kan ik nog posten. Of de ark van noë heeft bestaan of niet, doet in dit topic niet terzake.

edit: in feite valt er in dit topic niets te zeggen. Big-T vind dat god kinderlijk bijgeloof is. Dat is zijn mening waarover niet te dicussiëren valt. Volkomen nutteloos topic dus. Een poging van Big-T om gelijk te halen, in een kwestie waar gelijk halen niet van toepassing is, door er de mening van Einstein bij te halen.

geld dat statement niet evenzo voor de wetenschap?
Dat de mens dingen wil verklaren die hij niet begrijpt? Klopt idd voor de wetenschap.

Einstein had bijna gelijk...

geloven in God is een kinderlijk geloof..........bijgeloof bestaat niet
:)

arkCARRIER1.jpg

Daar zouden alle dieren op gepast moeten hebben?

Hoe zit het met dieren die alleen voor kwamen in andere continenten als Australie? Hoe heeft Noach die op de boot gekregen?

Er zijn alleen al in de mierenfamilie duizenden verschillende subsoorten? Heeft Noach deze allemaal stuk voor stuk kunnen onderscheiden?

Er is geen bioloog die alle dieren op de wereld kan coïtusen, hoe heeft Noach het voor elkaar gekregen om van elke diersoort een mannetje en een vrouwtje te selecteren?

en btw waar is al het water gebleven?

Komt hier dan toch een ark van noah discussie? :(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

arkCARRIER1.jpg

Daar zouden alle dieren op gepast moeten hebben?

Hoe zit het met dieren die alleen voor kwamen in andere continenten als Australie? Hoe heeft Noach die op de boot gekregen?

Er zijn alleen al in de mierenfamilie duizenden verschillende subsoorten? Heeft Noach deze allemaal stuk voor stuk kunnen onderscheiden?

Er is geen bioloog die alle dieren op de wereld kan coïtusen, hoe heeft Noach het voor elkaar gekregen om van elke diersoort een mannetje en een vrouwtje te selecteren?

en btw waar is al het water gebleven?

vroeger waren er nog niet zoveel diersoorten, door EVOLUTIE is dat vermeerderd..
:p

volgens mij nam Noach alleen de hoofdsoorten mee.......

Dus evolutie is wel mogelijk?

Terug
Naar boven