AndroidHealthClinic

eiwit inname - definitief

aeth

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
74kg
Dag allemaal,

Ik heb het verschillende topics gelezen en de stickys doorgenomen en toch kan ik geen antwoord op mijn vraag vinden.

In welke verhouding verdeel je je eiwitten, koolhydraten en vetten het beste?
Ik lees 40-40-20, 50-30-20 of 'percentages doen er niet toe' - zorg ervoor dat je ongeveer 1,8gr of (lees ik weer ergens anders) 2,5gr eiwit per kilo gewicht inneemt, ergens anders lees ik weer dat ongeacht je gewicht 130gr genoeg is enz enz... +-1,25gr vet per kilo en de rest van je calorieen aanvullen met koolhydraten..

In een notendop, wat is het nou eigenlijk?! Ik besef dat het voor iedereen net wat anders is maar de onderlinge verschillen zijn zo groot dat ik het gewoon echt niet meer weet.

Mijn gegevens: 25jaar, 74 kilo (van 65 naar 85 terug naar 73 opnieuw op weg naar 80), lengte 185cm, training 5-6x per week, doel: strak staan op 80kilo.

Bedankt voor het lezen en tijd om te antwoorden!

reken zo: eet elke 2-3 uur, neem 30gr per maaltijd/eetmoment
da's een maaltijd/eetmoment of 6,7,8 = 180 tot 240gr eiwit per dag = ruim voldoende
meesten nemen zo expres wat teveel want te weinig is nooit goed ;)

Neem gewoon minimaal 2g per kg gewicht dan zit je altijd goed.

• Topic Starter Topic Starter
Dan zou ik met 3300 kcal op:

150gr eiwit = 18%
509gr koolhydraten = 62%
74gr vetten = 20% zitten

Dat is heel wat anders dan 40-40-20 of 50-30-20?

ja, maar het zijn richtlijnen;), die moet je gewoon goed in acht nemen:rolleyes:, maar je moet zelf wat zien wat goed voor je past, maar je moet zien dat je sowiso hoog genoeg gaat in eiwitten en niet te laag in vetten,te hoog dan ook weer niet maar dit kan ook(denk maar aan ketamine diëet), maar je moet proberen zelf wat te zien wat goed voor je werkt:o

En ik zou persoonlijk dan nog iets hoger gaan in eiwitten en lager in koolhydraden gaan, maar let wel op als je veel eiwitten neemt dat je genoeg drinkt om je nieren wat te ontlasten, want veel eiwitten belasten de nieren meer;)

Terug
Naar boven