Fitness Seller

Eiwit teveel!??!?!

Timmeyz

Novice
Waardering
0
Ik was dus bezig met een voedingschema..
Waar ik 240 gram eiwitten per dag mee at .. gister heb ik een zak muscle proteine gekocht...
En de mensen die er werken die zeiden tegen me je mag niet meer dan
2 x het gewicht van jezelf aan eiwitten mag opeten ..anders gaat je lever er onder lijden.

Als je wil droog trainen en 2400 calorieen eet

1 gram koolhydraten =4calorieen
1gram eiwitten =4 calorieen
1gram vetten=9 calorieen

35%koolhydraten=840calorieen
40% eiwitten van 2400calorieen= 960calorieen
25%vet van 2400calorieen=600calorieen

840:4=210gram koolhydraten
960:4=240gram eiwitten
600:9=67 gram vet

En je mag niet meer dan 2 x je eigen gewicht eten hoe wil ik dat doen met de rest...
Want dan moet ik van koolhydraten en vetten meer eten.. maar dat lijkt me niet goed
Heb je enig idee.. hoe dit kan.. en wat ik er aan kan doen..

Greets graag wat hulp..

Gelul, gewoon 2 tot 3x je gewicht in eiwit aanhouden.

Je moet niet afgaan op wat 'iedereen' tegen je zegt want iedereen weet het het beste en iedereen zegt wat anders...

2 tot 3 keer je eigen lichaamsgewicht in grammen is overigens heel normaal voor krachtsporters...

Eiwitten zijn overrated, beter eet je gewoon veel dan groei je net zo hard.

• Topic Starter Topic Starter
maar waarom als ik het opzoek...

dat er bepaalde mensen hebben bewezen dat teveel eiwit slecht is voor je dat je dan last krijgt van je alvlees klier en je lever..
En hoezo zouden ze me dat zeggen op de sportschool waar ze ook met anabolen bezig zijn...
Ik wil niet iets doen wat schadelijk is..

Ik zit nu op 240 gram eiwitten
210 gram koolhydraten
en 67 gram vet..

maar als ik het 2 maal zou moeten doen

dan zit ik op 142 gram eiwitten dus 100 te weinig..
Maar zou ik dan meer vet en koolhydraten moeten eten?

als je nou is niet zo eigenwijs doet...

maar waarom als ik het opzoek...

dat er bepaalde mensen hebben bewezen dat teveel eiwit slecht is voor je dat je dan last krijgt van je alvlees klier en je lever..
En hoezo zouden ze me dat zeggen op de sportschool waar ze ook met anabolen bezig zijn...
Ik wil niet iets doen wat schadelijk is..

Ik zit nu op 240 gram eiwitten
210 gram koolhydraten
en 67 gram vet..

maar als ik het 2 maal zou moeten doen

dan zit ik op 142 gram eiwitten dus 100 te weinig..
Maar zou ik dan meer vet en koolhydraten moeten eten?

250 gram wit is geen enkel probleem.

onafhankelijk van hoeveel je eet, moet je ook veel drinken.
maar dat doen de meeste automatisch in deze sport.

ik vind het knap dat ze zomaar zeggen dat je 2400 calorieën moet eten. volgens mij zijn het robots.......

Te veel, te veel...Wat een zever zeg, wetende dat een mens een carnivoor is en gebouwt is om eiwitten en vetten te eten in tegen stelling tot koolhydraten...Ik werk steeds 4.5gr eiwit per kilo weg per dag.
Al 4jaar; alles werkt naar behoren

---------- Toegevoegd om 10:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:32 ----------

Nieren bedoel je...

Eiwitten zijn overrated, beter eet je gewoon veel dan groei je net zo hard.

+1

Het probleem met groeien is doorgaans eerder te weinig calorieën dan te weinig eiwit

De enige reden om VEEL eiwit te nemen is ofwel in een no-carb-very-low-cal cut en wanneer je aan de AAS bent.

ik vind het knap dat ze zomaar zeggen dat je 2400 calorieën moet eten. volgens mij zijn het robots.......
Tja 2500 is het gemiddelde (van een man), dus dan zeggen ze dat gewoon tegen elke vent die binnen komt lopen en ronden ze het wat af naar boven of onder afhankelijk van het postuur. Kan je er nooit veel naast zitten! :D

En wat olddutch al zegt; als je veel eiwitten inneemt, moet je (extra) veel water drinken. :)

Als die gasten aan de anabolen zitten dan gelden er andere spelregels. Zij kunnen, vermoed ik, door anabolen (voornamelijk het slikken) mogelijk al hun lever flink laten lijden. Overdosis eiwitten is weer een belasting daarop omdat je lever eiwitten omzet.

Ken het instituut niet maar:
Van een overdosis aan eiwitten zijn nog geen schadelijke gevolgen bekend” aldus het NeCeDO op hun website Eigen Kracht.

Als je gezonde ratio's aanhoudt en open staat voor lichaams signalen zie ik geen probleem. 1kg whey per dag daarintegen zou ik niet als een goed idee bestempelen ;). Veel water drinken zorgt voor een goede werking van organen dus dit moet je zeker doen bij een hoog eiwit gehalte

Suc6.

Voor een overdosis aan eiwitten moet je lange tijd boven de 70-80% van je kcals zitten. En als 2-3x je lichaamsgewicht in eiwitten eet zit je daar ver boven, ik zie ook niet hoe je meer dan 100 kg aan eiwitten naar binnen moet krijgen, dat moet dan wel een hele grote zak Muscle Protein zijn.

Terug
Naar boven