MuscleMeat

Eiwitinname voor een vegetariër

Terrantal

Novice
Waardering
0
Vraagje voor de vegetariërs onder jullie (voorzover die er zijn ;P). Welke producten raden jullie aan om aan de nodige eiwitten te komen? (Van de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer)

Ik ben zelf net begonnen om wat meer spiermassa te kweken. Niet dat het de bedoeling is om op hoog niveau te kunnen presteren, het imago van spijker mag er wel af. Ik wil hier alleen mijn principes niet voor verloochenen (ik eet geen vlees, wel vis). Wat zijn goede alternatieven? Ik heb geen idee welke producten de meeste eiwitten bevatten. Quorn, Tivall, Valesh (sp?) of iets anders? Veel bonen of juist niet? Advies wordt gewaardeerd :).

typisch vraagje voor EricR

Typisch geen vraag voor mij denk ik ;) Ik geloof niet zo in hoge eiwitinnamen en eiwitinname is wel het laatste waar ik me druk om maak.

Ik haal mijn eiwitten hoofdzakelijk uit plantaardige voeding en tel daarbij brood, rijst, pasta,brinta gewoon mee. Eet wel eieren, maar dat is niet meer dan 1 of 2 eieren per dag eigenlijk.

Totale inname momenteel rond de 75 gram per dag. Moet er wel bij zeggen dat ik niet in de bulk zit, dan verhoog ik het naar 100-125 gram per dag. Meestal d.m.v. een wheyshake.

Noten. Vooral pinda's bevatten veel eiwit!

Pinda's zijn geen noten en bevatten ook behoorlijk wat vetten. Meer dan 70% van de calorieen worden geleverd door de vetten. Op zich niks mis mee, maar niet echt een geschikte bron om je eiwitinname op te hogen.

Waarom geloof je niet zo in Eiwitten Moderator?

Santino88 zei:
Waarom geloof je niet zo in Eiwitten Moderator?

Omdat ik prima groei op een vrij lage eiwitinname, die dan ook nog eens hoofdzakelijk plantaardig is. En ik ben de enige niet.

Maar goed dat is een andere discussie, heeft de TS niet zoveel aan.

kabeljauw, koolvis, tonijn vind ik het beste om aan eiwitten te komen en makreelfilet voor vetten.

Sojamelk, eieren(als je die eet)

Met dit kom je al aardig weg denk ik.

das zuivel, ik weet niet of hij zuivel neemt

18fitie zei:
kabeljauw, koolvis, tonijn vind ik het beste om aan eiwitten te komen en makreelfilet voor vetten.

Sojamelk, eieren(als je die eet)

Met dit kom je al aardig weg denk ik.
hij is tog vegetarier!!???
of valt vis der niet onder???

Een vegetarier eet geen vis. Maar goed als je het wel eet zijn eiwitten al helemaal geen probleem.

een vegetariër wel een veganist niet. Maar zoals altijd wordt het door iederen soms wel anders geïnterpreteerd

Valt niks aan te interpreteren, iemand die vis eet is geen vegetarier.

Een vegetarier eet wel producten van dierlijke oorsprong echter geen producten waar het dier voor geslacht dient te worden.

Een veganist eet alleen producten van plantaardige oorsprong.

Er bestaan geen pesco vegetariers of parttime vegetariers, je bent vegetarier of je bent het niet.

Sorry, maar je bent dan geen vegetarier. Zelfde als een moslim die varkenvlees eet als je de vergelijking doortrekt.

Nou is Wikipedia zeker niet zaligmakend maar die hebben als definitie staan :

Vegetarisme is de voedingswijze die zich kenmerkt door “het niet eten van vlees, vis, schaaldieren en gevogelte.

stefferke zei:
ik ben ook vegetariër en eet dus ook wel vis ;)

Dan ben je dus geen vegetarier, maar gewoon iemand die geen vlees eet.
Een vis is ook een levend wezen, net als een koe of een kip. Vegetariers eten geen geslachte dieren, of ze nou vleugels, vinnen of poten hebben.

Het is je goed recht om vis te eten, alleen ben je dan geen vegetarier.

edit- EricR, je was me weer voor!

Melk,eieren,kwark,kaas,veggieburgers,daar haal ik het uit.Jij kunt als je wil nog tonijn enz toevoegen

Hmmm, als je geen vlees eet maar wel vis. Vervang je gewuun vlees door vis simpel lijkt me :)

Terug
Naar boven