XXL Nutrition

Eiwitinname voor een vegetariër

EricR zei:
Valt niks aan te interpreteren, iemand die vis eet is geen vegetarier.

Een vegetarier eet wel producten van dierlijke oorsprong echter geen producten waar het dier voor geslacht dient te worden.

Een veganist eet alleen producten van plantaardige oorsprong.

Er bestaan geen pesco vegetariers of parttime vegetariers, je bent vegetarier of je bent het niet.
ok duidelijk :thumbup:

pff wat een gezeik allemaal

iemand wil geen vlees eten omdat er dan dieren voor moeten sterven, een vis heeft echter minder hersenen, en word niet zo mishandelt als andere dieren
dus lijkt me niet zo idioot als je om dieren geeft en wel vis eet..

maar ze hebben wel gelijk, je bent in principe geen vegetarier

Haha wat een bullshit. Een vis heeft minder hersens :roflol: Dus...? Nee kippen, dat zijn intelligente beesten.

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn even zoveel redenen om vegetariër te worden als dat er vegetariërs zijn. Voor mij persoonlijk, ik heb niet het idee dat vlees eten veilig is door de manier waarop de bio-industrie het produceert. Aangezien vis gevangen word (kweekvis eet ik niet), zie ik geen problemen om dat te eten.

On topic, bedankt voor de reacties. Heb een hele zooi zuivelproducten nu op mijn lijstje staan. Een kleine rondgang in de supermarkt leerde mij dat Tivall het hoogste eiwitgehalte heeft, zo'n 18% (niet slecht als je bedenkt dat vlees ~20% eiwit is). Tivall gecombineerd met voldoende zuivel en eieren zou dus voldoende moeten zijn. Of mis ik hier iets?

Nee, gaat prima lukken op deze manier.

MeDieViL zei:
pff wat een gezeik allemaal

iemand wil geen vlees eten omdat er dan dieren voor moeten sterven, een vis heeft echter minder hersenen, en word niet zo mishandelt als andere dieren
dus lijkt me niet zo idioot als je om dieren geeft en wel vis eet..

weet je hoe de visvangst in zijn werk gaat? Dat is idd diervriendelijk....

??? ??? ???

Ik vind eieren eten eigenlijk nog veel zieliger dan kip eten, als je ziet hoe die kippen gevangen zitten en behandeld worden word je gewoon misselijk van. Dan kunnen die beesten nog beter dood zijn.

EricR zei:
Typisch geen vraag voor mij denk ik ;) Ik geloof niet zo in hoge eiwitinnamen en eiwitinname is wel het laatste waar ik me druk om maak.

Ik haal mijn eiwitten hoofdzakelijk uit plantaardige voeding en tel daarbij brood, rijst, pasta,brinta gewoon mee. Eet wel eieren, maar dat is niet meer dan 1 of 2 eieren per dag eigenlijk.

Totale inname momenteel rond de 75 gram per dag. Moet er wel bij zeggen dat ik niet in de bulk zit, dan verhoog ik het naar 100-125 gram per dag. Meestal d.m.v. een wheyshake.

75 gram?????????????

Kan ook 74 gram zijn.

dat is helemaal weinig

pff, je hebt zoveel dingen die je kan eten om voldoende eiwit binnen te krijgen, das echt niet lastig.

zuivel (kwark, yoghurt, melk)

peulvruchten (pinda's, (kikker)erwten, linzen, kidneybonen, zwarte, witte en bruine bonen, lima bonen, adukibonen, flageolets, tuinbonen, peultjes, kousenband, okra, snij- en sperziebonen)

granen (gierst, boekweit, bulghur, couscous, gerst, quinoa, havermout, muesli)

noten en zaden (walnoten, amandelen, pecan-, para-, hazel-, cashewnoten, zonnebloem-, pompoen-, pijnboompitten, sesamzaad. Ook lekker door bijvoorbeeld door je muesli)

tofoe, tempé (deze vind ik zelf echt niet te eten), of vegaburgers (gewoon even op de pakjes kijken naar de voedingswaarden als je voor zoveel mogelijk eiwit wil gaan, kan verschillen van 8 g eiwit op 100 g, tot wel 22 g. Tivall en Quorn zijn mijn favorieten, qua smaak en voedingswaarden),

en eieren, sojamelk.

'k Geloof dat ik jaren overleefd heb op gemiddeld nog geen 50g eiwit. Niet dat ik gespierder werd of ervan afslankte, maar in feite gaat het wel op dat hoe meer eiwit je eet, des te meer eiwit je verbrandt.
Als je heel snel spier wilt verliezen moet je vooral teruggaan van een standaard inname van bijv 150-200 g eiwit per dag naar nog geen 50g per dag.
Zou je echter andersom die weg bewandelen, kan je een aardig spectaculaire spierwinst verwachten in de eerste paar weken, waarna dat weer wegebt.

De voornaamste reden voor mijzelf om veel eiwit te eten is dat het je onderhoud verhoogt omdat er meer energie verloren gaat als warmte. Erg handig in de cut. Eiwit verzadigt ook het beste van alle voeding, beter dan KH of vet. Alleen jammer dat het duur is.

Er is trouwens wel een term voor de 'vegetariër' die wel vis eet. Althans, ik noem dat altijd een katholiek vegetariër, dit omdat traditioneel bij katholieken op vrijdag geen vlees gegeten wordt, maar wel vis.
In landen rondom de Middellandse Zee zie je meer van zulke vegetariërs en mensen maken dus wel vaker die vergissing. Ik was er dus ook zo een.. tot ik mijn dwaling inzag :D

of je drinkt een eiwit shake bij elke maaltijd en dan kijken hoelang je dat volhoud:D

Terug
Naar boven