AndroidHealthClinic

Eiwitten, koolhydraten en vetten.. percentages

KAIfitness

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opstellen van een nieuwe voedingsschema voor de bulk. Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik mij echt heb gefocused op BB omdat ik veel bezig was met andere sporten.

Ik ben 1,85, 77 kg (nog maar :( )
heb berekend dat ik pakweg 2700 calorien moet eten voor de bulk... kan iemand mij een ideale verhouding van de macro's vertellen en eventueel onderbouwen

THANKS XD

2-2,5 gr eiwit / kg lichaamsgewicht
1 gr vet / kg lichaamsgewicht
koolhydraten wat overblijft

2700 lijkt me te weinig op jouw gewicht. Ik neem aan dat je wel 4x per week traint? Dan zit je toch wel zeker op 3000 of hoger.

Hoe heb je het berekend dan?
ik bereken het altijd via de harris benedict methode, kun je even googlen. Maar dan kom ik bij jou voor een caloriebehoefte uit van 2960 (ben er vanuit gegaan dat je 20 bent, als je ouder bent is het iets minder, jonger iets meer en dat je gemiddeld actief wat je minimaal zou moeten zijn als je een beetje naar de sportschool gaat, afhankelijk van je baan en andere hobbies ben je misschien erg/extreem actief en zou dit dus nog hoger zijn)
Dat zou dus betekenen dat je met 2960 kcal op hetzelfde gewicht blijft, als je wilt bulken moet je dat dus nog verhogen (~15).
macro's is naar mening van velen een beetje een oud concept, tegenwoordig wordt op dit forum meer geroepen wat wovano (ongeveer) al heeft gezegd.

Hoe heb je het berekend dan?
ik bereken het altijd via de harris benedict methode, kun je even googlen. Maar dan kom ik bij jou voor een caloriebehoefte uit van 2960 (ben er vanuit gegaan dat je 20 bent, als je ouder bent is het iets minder, jonger iets meer en dat je gemiddeld actief wat je minimaal zou moeten zijn als je een beetje naar de sportschool gaat, afhankelijk van je baan en andere hobbies ben je misschien erg/extreem actief en zou dit dus nog hoger zijn)
Dat zou dus betekenen dat je met 2960 kcal op hetzelfde gewicht blijft, als je wilt bulken moet je dat dus nog verhogen (~15).
macro's is naar mening van velen een beetje een oud concept, tegenwoordig wordt op dit forum meer geroepen wat wovano (ongeveer) al heeft gezegd.

Maar wat wovano zegt, zeg niks over calorieen, ook heb ik nog nergens voorbij zien komen hoe deze verhoudingen veranderen tijdens cut/bulk. Hoe weet jij hoeveel kcal je nodig hebt?

Maar wat wovano zegt, zeg niks over calorieen, ook heb ik nog nergens voorbij zien komen hoe deze verhoudingen veranderen tijdens cut/bulk. Hoe weet jij hoeveel kcal je nodig hebt?

nee dat over die calorieen zei ik... ? en je weet hoeveel kcal je nodig hebt door te berekenen en dan naar het resultaat te kijken, aan de hand daarvan stel je bij.
Snap je post niet?

kijk wat voor lichaamstype je hebt en pak daar de perfecte KEV ratio bij.

bij mij werkt 40-40-20 het beste.

Terug
Naar boven