MuscleMeat

eiwitten niet verantwoord met 16!

Anoniem170920

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Ik kreeg op de sportschool te horen, dat ik eiwitshakes moest gaan nemen.
Nu heb ik dit eerst samen met mijn ouders overlegd, hun wilde er eerst natuurlijk zelf meer informatie over weten, dus hebben mijn ouders een mail gestuurd naar iemand die hier deskundig in is, en hiervoor gestudeerd heeft.

mail van mijn ouders;

onze middelste zoon van 16, robin, doet aan fitness met gewichten enzovoort.
Nu hadden ze gezegd dat hij eiwit moest nemen in poedervorm.
Hij is nu 87 kg en flink gespierd.
3 tot 4 keer per week fitnessen.
vrijdagavond heeft hij nog bankdrukken gedaan en drukte tot 110 kg.

hoe denk jij hierover of is er nog een alternatief, of moet hij eerst uitgegroeit zijn?
mvg,

brief teruggekregen;

ik kan niet inschatten of dit een serieuze vraagstelling is of een geintje?
Het is totaal niet verantwoord om een jongen van 16 jaar een eiwit in poedervorm te geven! Hiermee wordt alleen maar spiermassa aangezet.
Daarnaast om iemand vol te proppen met eiwitten om hem of haar daarna 110 kg te laten drukken is onvoorstelbaar. Natuurlijk kun je dat na een boost van eiwit maar het is funest voor het lichaam.
Als je iets wilt voor een jongen van 16 jaar geef hem dan voldoende koolhydraten en eiwitrijk voedsel maar let daarbij vooral op cholesterolverhoging.
Wie begeleidt de jongen op fitness-classes? deskundigheid? waak hiervoor! je hebt zo een kleerkast in huis die over een tijdje met klachten komt!!!
groeten,

Nu vond ik dit een beetje raar toen ik dit hoorde. Ik kreeg juist van iedereen te horen, dat dit verantwoord was, en juist goed is met 16 jaar.
Dus ik wil nu graag jullie mening hierover horen?

Deskundige?
Altijd grappig als die personen zich zo noemen. Waaeschijnlijk een of andere gefrusteerde ecto die achter zijn bureautje het denkt beter te weten.

Hij bedoelt misschien dat shakes niet noodzakelijk zijn, je kan ook voldoende eiwtten uit voeding halen.

hahah wat een mong**l die 'deskundige'

wtf...

die kerel heeft je wel flink wat gelapt nu...

bs !
alsof het ongezonder is eiwit uit shakes te halen dan eiwit uit voedsel

klinkt idd niet echt deskundig?!!

Mijn sportdokter raadde het ook al af om met voedingsschema's te werken. Vind het ook al raar. :p

Ik kreeg op de sportschool te horen, dat ik eiwitshakes moest gaan nemen.
Nu heb ik dit eerst samen met mijn ouders overlegd, hun wilde er eerst natuurlijk zelf meer informatie over weten, dus hebben mijn ouders een mail gestuurd naar iemand die hier deskundig in is, en hiervoor gestudeerd heeft.

mail van mijn ouders;

onze middelste zoon van 16, robin, doet aan fitness met gewichten enzovoort.
Nu hadden ze gezegd dat hij eiwit moest nemen in poedervorm.
Hij is nu 87 kg en flink gespierd.
3 tot 4 keer per week fitnessen.
vrijdagavond heeft hij nog bankdrukken gedaan en drukte tot 110 kg.

hoe denk jij hierover of is er nog een alternatief, of moet hij eerst uitgegroeit zijn?
mvg,

brief teruggekregen;

ik kan niet inschatten of dit een serieuze vraagstelling is of een geintje?
Het is totaal niet verantwoord om een jongen van 16 jaar een eiwit in poedervorm te geven! Hiermee wordt alleen maar spiermassa aangezet.
Daarnaast om iemand vol te proppen met eiwitten om hem of haar daarna 110 kg te laten drukken is onvoorstelbaar. Natuurlijk kun je dat na een boost van eiwit maar het is funest voor het lichaam.Als je iets wilt voor een jongen van 16 jaar geef hem dan voldoende koolhydraten en eiwitrijk voedsel maar let daarbij vooral op cholesterolverhoging.
Wie begeleidt de jongen op fitness-classes? deskundigheid? waak hiervoor! je hebt zo een kleerkast in huis die over een tijdje met klachten komt!!!
groeten,

Nu vond ik dit een beetje raar toen ik dit hoorde. Ik kreeg juist van iedereen te horen, dat dit verantwoord was, en juist goed is met 16 jaar.
Dus ik wil nu graag jullie mening hierover horen?

Alsof je dat meteen kan als je een shake hebt gedronken, je bent goed bezig laat ze maar zeiken

Hilaaaarisch! :p

• Topic Starter Topic Starter
ja, ik heb hier een korte samenvatting van wat hij allemaal doet!

manuele lymfdrainage, bindweefselmassage, periostmassage, Segmentmassage, Cyriax, manuele therapie, sportfysiotherapie, kinderen-cerebral palsy-Bobath, Kiss- en Kidd- kinderen, hoofdleider meer bewegen voor ouderen, pnf-teacher, docent fysiotherapie/manuele therapie, longfysiotherapeut

Joop Oudsen;

manuele lymfdrainage, bindweefselmassage, periostmassage, Segmentmassage, Cyriax, manuele therapie, sportfysiotherapie, kinderen-cerebral palsy-Bobath, Kiss- en Kidd- kinderen, hoofdleider meer bewegen voor ouderen, pnf-teacher, docent fysiotherapie/manuele therapie, longfysiotherapeut

er zit niet echt iets tussen dat aangeeft dat hij iets kent over eiwitten

Typisch voorbeeld van een pipo die 'gigantische' studies heeft gedaan maar 0,0 ervaring in de praktijk heeft, laat staan dat hij ook maar iets kent van fitness of bodybuilding. Sorry maar als je zo'n antwoord geeft ben je echt achterlijk.

ben ik de enige die dit een verkapte "kijk-hoe-groot-ik-ben-en-hoe-veel-ik-kan-benchen"
topic vindt?

Typisch voorbeeld van een pipo die 'gigantische' studies heeft gedaan maar 0,0 ervaring in de praktijk heeft, laat staan dat hij ook maar iets kent van fitness of bodybuilding. Sorry maar als je zo'n antwoord geeft ben je echt achterlijk.

true

hij weet waarschijnlijk voor geen meter waarover het gaat

voor de doordeweekse sofamens is het misschien niet zo gezond, al die eiwitten

maar als je een beetje serieus met BB bezig bent...

Daarnaast om iemand vol te proppen met eiwitten om hem of haar daarna 110 kg te laten drukken is onvoorstelbaar. Natuurlijk kun je dat na een boost van eiwit maar het is funest voor het lichaam.

lol, wat een idioot

het is ook niet echt nodig om eiwitshakes te nemen, maar die reactie is toch wel te belachelijk.

maakt idd geen zak uit waar die eiwitten uit komen.

Hij traint de oudjes, maar zie nergens iets over echte deskundigheid wat betreft BB e.d.

En hij doet net alsof eiwit één of andere Gallische toverdrank is ofzo:roflol:

Ben het er in zoverre mee eens dat 110 kilo bankdrukken wat veel is imo en dat zo zwaar trainen door een onvolgroeid iemand zeker om deskundige begeleiding dient te gebeuren. Als ik 16 zou zijn zou ik minder zwaar trainen en maar meer reps doen. Dit is zuiver mijn persoonlijke mening maar. Dat eiwit nemen is verder alleen maar goed. Het stuk hierboven lijkt zelfs eiwit als een soort anabool te beschouwen terwijl het niet meer is als herstelling van je spieren en een bouwstof van je lichaamseigen vermogen tot spiergroei. Dat lichaamseigen vermogen rek jij tot het maximale maar gaat niet verder dan dat. Een kuurtje en een ton aan eiwit om maar tot 110 kilo te kunnen komen dat lijkt mij pas de grens passeren van wat natuurlijk en gezond is. Let wel op overbelasting van pezen en spieren, vooral je schouders als je deze hobby nog heel lang wil volhouden en dat doe je met goede begeleiding.

Terug
Naar boven