Fitness Seller

eiwitten niet verantwoord met 16!

Ik kreeg op de sportschool te horen, dat ik eiwitshakes moest gaan nemen.
Nu heb ik dit eerst samen met mijn ouders overlegd, hun wilde er eerst natuurlijk zelf meer informatie over weten, dus hebben mijn ouders een mail gestuurd naar iemand die hier deskundig in is, en hiervoor gestudeerd heeft.

mail van mijn ouders;

onze middelste zoon van 16, robin, doet aan fitness met gewichten enzovoort.
Nu hadden ze gezegd dat hij eiwit moest nemen in poedervorm.
Hij is nu 87 kg en flink gespierd.
3 tot 4 keer per week fitnessen.
vrijdagavond heeft hij nog bankdrukken gedaan en drukte tot 110 kg.

hoe denk jij hierover of is er nog een alternatief, of moet hij eerst uitgegroeit zijn?
mvg,

brief teruggekregen;

ik kan niet inschatten of dit een serieuze vraagstelling is of een geintje?
Het is totaal niet verantwoord om een jongen van 16 jaar een eiwit in poedervorm te geven! Hiermee wordt alleen maar spiermassa aangezet.
Daarnaast om iemand vol te proppen met eiwitten om hem of haar daarna 110 kg te laten drukken is onvoorstelbaar. Natuurlijk kun je dat na een boost van eiwit maar het is funest voor het lichaam.
Als je iets wilt voor een jongen van 16 jaar geef hem dan voldoende koolhydraten en eiwitrijk voedsel maar let daarbij vooral op cholesterolverhoging.
Wie begeleidt de jongen op fitness-classes? deskundigheid? waak hiervoor! je hebt zo een kleerkast in huis die over een tijdje met klachten komt!!!
groeten,

Nu vond ik dit een beetje raar toen ik dit hoorde. Ik kreeg juist van iedereen te horen, dat dit verantwoord was, en juist goed is met 16 jaar.
Dus ik wil nu graag jullie mening hierover horen?

:roflol:

Juist... 'deskundig'.

Laten we het zo zeggen: wei-eiwitten zijn gewoon eiwitten zoals je die in normale voeding ook zou kunnen vinden. Ze verteren alleen razendsnel (ideaal dus na het opstaan en na de training wanneer je lichaam schreeuwt om eiwitten), dus is wei echt een must voor massabouwers.

Daarnaast om iemand vol te proppen met eiwitten om hem of haar daarna 110 kg te laten drukken is onvoorstelbaar. Natuurlijk kun je dat na een boost van eiwit maar het is funest voor het lichaam.

lol, wat een idioot

Inderdaad. Daar zijn zeker 2 of meer boosts van eiwitten voor nodig natuurlijk.

ik kan niet inschatten of dit topic een serieuze vraagstelling is of een geintje?

ja, ik heb hier een korte samenvatting van wat hij allemaal doet!

manuele lymfdrainage, bindweefselmassage, periostmassage, Segmentmassage, Cyriax, manuele therapie, sportfysiotherapie, kinderen-cerebral palsy-Bobath, Kiss- en Kidd- kinderen, hoofdleider meer bewegen voor ouderen, pnf-teacher, docent fysiotherapie/manuele therapie, longfysiotherapeut

Oké... en in welk gedeelte hiervan heeft hij ook maar iets met voeding te maken ???
Aan de manier waarop hij erover schrijft kun je al zien dat hij er totaal geen kaas / whey van heeft gegeten.

Tijdens mijn studie (bewegingswetenschappen / bioregulatie en gezondheid) ben ik nog nooit iets tegengekomen waarin het gebruik van eiwitsupplementen bij gezonde mensen wordt afgeraden, zelfs niet bij kinderen. Ik zeg BS.

ja, ik heb hier een korte samenvatting van wat hij allemaal doet!

manuele lymfdrainage, bindweefselmassage, periostmassage, Segmentmassage, Cyriax, manuele therapie, sportfysiotherapie, kinderen-cerebral palsy-Bobath, Kiss- en Kidd- kinderen, hoofdleider meer bewegen voor ouderen, pnf-teacher, docent fysiotherapie/manuele therapie, longfysiotherapeut
allemaal van die cursusjes in de lokale gymzaal volgens mij? ;)

hij heeft van voeding iig geen kaas gegeten, das wel duidelijk!

(PAS OP HOOR, STRAKS ONTPLOF JE VAN DE EIWITTEN EN SCHEUR JE UIT JE HUID EN WORDT JE GROEN!)

probleem is dat deze man denkt in de hedendaagse gym cultuur...en dat is HEALTH fitness! Wat hij met zijn laatste zin wilt zeggen is natuurlijk de waarschuwing voor anabolen.
Bodybuilding is een sport die door de health fitness groep monddood wordt gemaakt. Want bodybuilding is anabolen en anabolen zijn agressieve mannen. En zo'n gedachtegang kan je niet hebben als je een health fitness wilt runnen.

brief teruggekregen;

ik kan niet inschatten of dit een serieuze vraagstelling is of een geintje?
Het is totaal niet verantwoord om een jongen van 16 jaar een eiwit in poedervorm te geven! Hiermee wordt alleen maar spiermassa aangezet.
Als je iets wilt voor een jongen van 16 jaar geef hem dan voldoende koolhydraten en eiwitrijk voedsel maar let daarbij vooral op cholesterolverhoging.
Wie begeleidt de jongen op fitness-classes? deskundigheid? waak hiervoor! je hebt zo een kleerkast in huis die over een tijdje met klachten komt!!!
groeten,

Nu vond ik dit een beetje raar toen ik dit hoorde. Ik kreeg juist van iedereen te horen, dat dit verantwoord was, en juist goed is met 16 jaar.
Dus ik wil nu graag jullie mening hierover horen?

Net of je na een flinke slok eiwitten opeens 110KG kan benchen!
En eiwit uit een shake is niet anders dan eiwit uit eiwitrijk eten.

Wat een clown! laat je ouders wat (wetenschappelijke)onderzoeken lezen over eiwitten. Te vinden via www.pubmed.com

Bijna alle medebewoners van mijn flatje doen sport gerelateerde opleidingen (hbo) en spreken schande over mijn whey gebruik. Krachttraining is gevaarlijk en ongezond. Beter zou ik gaan "fitnessen" Als je een paar vragen stelt krijg je dingen te horen als "ja nou ja, dat is ook maar wat ik op school heb meegekregen." Erg jammer. Ik doe mijn best hun iets bij te brengen, maar volgens mij zijn ze al behoorlijk geindoctrineerd:o

mail van mijn ouders;

onze middelste zoon van 16, robin, doet aan fitness met gewichten enzovoort.
Nu hadden ze gezegd dat hij eiwit moest nemen in poedervorm.
Hij is nu 87 kg en flink gespierd.
3 tot 4 keer per week fitnessen.
vrijdagavond heeft hij nog bankdrukken gedaan en drukte tot 110 kg.

hoe denk jij hierover of is er nog een alternatief, of moet hij eerst uitgegroeit zijn?
mvg,

Mail van je ouders...uhu...;)

Gast van 16 1m 83 die 87 weegt pff:D

Als ik nu 2 shakes na elkaar drink kan ik dan eindelijk 200kg drukken?

sta al tijdje stil op 185kg.

Die mail van jezelf.. uuh ik bedoel die van je ouders, die vraagt natuurlijk ook om een onzinreactie terug:P

Een deskundige zou alvast ander taalgebruik handhaven. Waar kennen jullie die gozer eigenlijk van?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn ouders hebben overal nog een beetje rondgevraagd, en ze zijn er achter dat eiwit shakes niet "gevaarlijk" zijn.
Mijn moeder wil binnenkort met mij naar voedingsdeskundige om voedingsschema op te stellen, die zekerheid wil ze wel, das alleen maar mooi meegenomen lijkt mij:rolleyes:

Mijn ouders hebben overal nog een beetje rondgevraagd, en ze zijn er achter dat eiwit shakes niet "gevaarlijk" zijn.
Mijn moeder wil binnenkort met mij naar voedingsdeskundige om voedingsschema op te stellen, die zekerheid wil ze wel, das alleen maar mooi meegenomen lijkt mij:rolleyes:

Als die maar geen roet in het gaat gooien ;)

voedings'deskundigen' zuigen
leve de voedingssectie op dbb

Voedingsdeskundigen laten je eten als een Ethiopiër.

Ojee daar komt het ergste soort naast sportinstructeurs, de voedingsdeskundigen..

Terug
Naar boven