MuscleMeat

eiwitten niet verantwoord met 16!

de "deskundige" praat over whey alsof hij het over aas heeft :rolleyes: :roflol:

Ga me toch ook nog is van dat poeder gaan halen, hevige shizzle percies!

OMFG. Haha doet me denken aan toen mijn nicht helemaal bezorgd naar een vriendin van haar belde die een voedingsdeskundige is nadat ik haar verteld had wat ik allemaal at. Toen kreeg ik te horen dat je maar 100gr eiwit per dag moet binnenkrijgen en dat je van meer dik wordt :S

Enige wat eiwit doet is je herstel van je spieren bevorderen, je krijgt er echt geen boost van tijdens het trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Ben het er in zoverre mee eens dat 110 kilo bankdrukken wat veel is imo en dat zo zwaar trainen door een onvolgroeid iemand zeker om deskundige begeleiding dient te gebeuren. Als ik 16 zou zijn zou ik minder zwaar trainen en maar meer reps doen. Dit is zuiver mijn persoonlijke mening maar. Dat eiwit nemen is verder alleen maar goed. Het stuk hierboven lijkt zelfs eiwit als een soort anabool te beschouwen terwijl het niet meer is als herstelling van je spieren en een bouwstof van je lichaamseigen vermogen tot spiergroei. Dat lichaamseigen vermogen rek jij tot het maximale maar gaat niet verder dan dat. Een kuurtje en een ton aan eiwit om maar tot 110 kilo te kunnen komen dat lijkt mij pas de grens passeren van wat natuurlijk en gezond is. Let wel op overbelasting van pezen en spieren, vooral je schouders als je deze hobby nog heel lang wil volhouden en dat doe je met goede begeleiding.

Ik ben het ook met je eens dat ik zwaar getraind heb. Hier ben ik mij goed van bewust, ik heb een tijd geleden ook gekozen, om weer meer herhalingen te gaan doen met minder gewicht. Ik wou in een zo'n korte mogelijke tijd zo groot mogelijk worden, dus massa trainen!

Dit topic rammelt aan alle kanten.

Ik kreeg op de sportschool te horen, dat ik eiwitshakes moest gaan nemen.
Nu heb ik dit eerst samen met mijn ouders overlegd, hun wilde er eerst natuurlijk zelf meer informatie over weten, dus hebben mijn ouders een mail gestuurd naar iemand die hier deskundig in is, en hiervoor gestudeerd heeft.

mail van mijn ouders;

Heeft wat gestudeerd? Welke studie moet je volgens jou studeren om 'deskundig' te zijn in diethiek voor (top)sporters? Ik heb het niet zo op 'DIT IS EEN DUSKUNDIGE. TRUST ME.'

onze middelste zoon van 16, robin, doet aan fitness met gewichten enzovoort.
Nu hadden ze gezegd dat hij eiwit moest nemen in poedervorm.
Hij is nu 87 kg en flink gespierd.
3 tot 4 keer per week fitnessen.
vrijdagavond heeft hij nog bankdrukken gedaan en drukte tot 110 kg.

hoe denk jij hierover of is er nog een alternatief, of moet hij eerst uitgegroeit zijn?
mvg,

Als dit een formele brief is van je ouders aan een hooggeleerde of andere persoon met hoge academische positie dan is het treurig met je ouders hun spelling gesteld.
brief teruggekregen;

ik kan niet inschatten of dit een serieuze vraagstelling is of een geintje?
Het is totaal niet verantwoord om een jongen van 16 jaar een eiwit in poedervorm te geven! Hiermee wordt alleen maar spiermassa aangezet.
Daarnaast om iemand vol te proppen met eiwitten om hem of haar daarna 110 kg te laten drukken is onvoorstelbaar. Natuurlijk kun je dat na een boost van eiwit maar het is funest voor het lichaam.
Als je iets wilt voor een jongen van 16 jaar geef hem dan voldoende koolhydraten en eiwitrijk voedsel maar let daarbij vooral op cholesterolverhoging.
Wie begeleidt de jongen op fitness-classes? deskundigheid? waak hiervoor! je hebt zo een kleerkast in huis die over een tijdje met klachten komt!!!
groeten,

Waarom? Waarom? Waarom? Achter elk dikgedrukt woord je dit afvragen. Waarom moet ik in deze situatie opletten op cholesterolverhoging. Waarom is een boost van eiwit funest voor mijn lichaam? Naast het feit dat zijn of haar spelling zwaar onder de maat is kan ik mij niet voorstellen dat deze persoon een academische opleiding heeft gevolgd.

Nu vond ik dit een beetje raar toen ik dit hoorde. Ik kreeg juist van iedereen te horen, dat dit verantwoord was, en juist goed is met 16 jaar.
Dus ik wil nu graag jullie mening hierover horen?

Of je ouders zijn ontzettend dom, en dan ga ik mij zorgen maken over jou. Of je bent een troll. I suspect the latter.

Dit topic rammelt aan alle kanten.

Heeft wat gestudeerd? Welke studie moet je volgens jou studeren om 'deskundig' te zijn in diethiek voor (top)sporters? Ik heb het niet zo op 'DIT IS EEN DUSKUNDIGE. TRUST ME.'

Als dit een formele brief is van je ouders aan een hooggeleerde of andere persoon met hoge academische positie dan is het treurig met je ouders hun spelling gesteld.
brief teruggekregen;

Waarom? Waarom? Waarom? Achter elk dikgedrukt woord je dit afvragen. Waarom moet ik in deze situatie opletten op cholesterolverhoging. Waarom is een boost van eiwit funest voor mijn lichaam? Naast het feit dat zijn of haar spelling zwaar onder de maat is kan ik mij niet voorstellen dat deze persoon een academische opleiding heeft gevolgd.

Of je ouders zijn ontzettend dom, en dan ga ik mij zorgen maken over jou. Of je bent een troll. I suspect the latter.

gelukkig zijn mijn ouders niet zo dom:p
mijn vader had de mail voor mij uitgeprint, dus heb ik um zelf even overgetypt, dus die spelling is mijn schuld:rolleyes:. En mijn ouders en die "deskundige" zijn bekenden van elkaar,

Dit is wat hij gestudeerd heeft;
manuele lymfdrainage, bindweefselmassage, periostmassage, Segmentmassage, Cyriax, manuele therapie, sportfysiotherapie, kinderen-cerebral palsy-Bobath, Kiss- en Kidd- kinderen, hoofdleider meer bewegen voor ouderen, pnf-teacher, docent fysiotherapie/manuele therapie, longfysiotherapeut

mijn vader had de mail voor mij uitgeprint, dus heb ik um zelf even overgetypt, dus die spelling is mijn schuld:rolleyes:. En mijn ouders en die "deskundige" zijn bekenden van elkaar,

manuele lymfdrainage, bindweefselmassage, periostmassage, Segmentmassage, Cyriax, manuele therapie, sportfysiotherapie, kinderen-cerebral palsy-Bobath, Kiss- en Kidd- kinderen, hoofdleider meer bewegen voor ouderen, pnf-teacher, docent fysiotherapie/manuele therapie, longfysiotherapeut

Natuurlijk dat zo een fysiotherapeut dit zegt, de meeste zijn als de dood voor Bodybuilders en dan beginnen ze maar wat onzin uit te slaan.
Je kan beter je ouders eens meenemen naar de gym. Of documentatie op het internet laten zoeken.
Ze gaan hun besluit toch niet koppelen aan één meining.

Doen ze dat toch dan moet je gewoon megaveel gaan vreten ;)

Natuurlijk dat zo een fysiotherapeut dit zegt, de meeste zijn als de dood voor Bodybuilders en dan beginnen ze maar wat onzin uit te slaan.
Je kan beter je ouders eens meenemen naar de gym. Of documentatie op het internet laten zoeken.

Dat wordt waarschijnlijk veel vreten, agja is niet zo erg, past altijd nog wel wat bij in!:p

Ik zie geen academische studie. Hij is fysiotherapeut ergo; das HBO. Zie niets over diethiek staan. Wees kritisch; laat je niet bang maken door lijstjes met SPOOKY LANGUANGE. Leuk hoor die massage cursusjes gerelateerd aan zijn beroep als fysiotherapeut. Maar dat maakt hem nog niet wijs over voeding.

Nee, doe dat maar niet. Als de ouders deze man geschikt vinden om iets te zeggen over diethiek dan zou ik ze niet op internet laten zoeken. :X

een fysiotherapeut om voedingsadvies vragen ????
Gezien je foto's ben je goed bezig zeker voor jouw leeftijd,niets van aantrekken en neem gewoon die eiwitshakes als jij denkt dat je die nodig hebt !

Omfg... echt te erg :roflol:

Wat een randdebiel die die brief heeft geschreven.

Hiermee wordt alleen maar spiermassa aangezet.
Daarnaast om iemand vol te proppen met eiwitten om hem of haar daarna 110 kg te laten drukken is onvoorstelbaar. Natuurlijk kun je dat na een boost van eiwit maar het is funest voor het lichaam.

ROFL .... goede humor :thumb:

Wat heeft die gast gestudeerd... Ik ga ook even zo'n diploma bestellen via de post denk ik.

heb je voor mij ook wat van die anabole eiwitten, ik wil ook een boost hebben :D:

zou je die clown hier kunnen uitnodigen, hij mag meteen lid worden van mijn droogkloten en lol club :roflol:

opgeblazen showtopic,? JAH eiwit is eiwit big deal! Man wat een bekrompen mensen als zij volgendekeer een verkoudheid hebben moet je zeggen geen hoestsiroop drinken of geen pilletjes nemen er zit antibiotica in :s. MAN MAN man miserie miserie. Eat en zuip alles wat je kan thuis miss bedenken je ouders hun wel alsje ze letterlijk arm vreet aan eiwitrijkvoedsel :D

opgeblazen showtopic,? JAH eiwit is eiwit big deal! Man wat een bekrompen mensen als zij volgendekeer een verkoudheid hebben moet je zeggen geen hoestsiroop drinken of geen pilletjes nemen er zit antibiotica in :s. MAN MAN man miserie miserie. Eat en zuip alles wat je kan thuis miss bedenken je ouders hun wel alsje ze letterlijk arm vreet aan eiwitrijkvoedsel :D

haha, handige tip, gaak zeker doen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat je eerder onverantwoord bezig bent als je 4x per week trained en té weinig eiwitten binnen krijgt. Tip: laat je ouders zichzelf inlezen op de sport en de voeding, en dan niet de op een of andere gristelijke voedingssite van de overheid maar hier bijvoorbeeld.

Misschien is Joopie jaloers.

Terug
Naar boven